emails kwijt na update

Mozilla Thunderbird is het e-mailprogramma van Mozilla. Dit is gebaseerd op Mozilla MailNews. Met Lightning kun je hieraan een agenda toevoegen.
stanray
    unknown unknown

emails kwijt na update

Bericht door stanray »

Hallo,

Ik heb Thunderbird 0.9 geinstalleerd i.p.v. 7.2 en nu ben ik alle emails kwijt. :oops:
Is dit nog te verhelpen of heb ik iets verkeerd gedaan?

Stanray
Henkie
    unknown unknown

Bericht door Henkie »

Voortaan gebruik je beter eerst MozBackup voordat je een nieuwe versie installeert (gewoon zoeken in google naar mozbackup dan vindt je het wel, het is een apart programmaatje)

Voor nu denk ik dat je je e-mails helaas kwijt bent. Wat je nog kunt proberen is Thunderbird opstarten via een ander (mogelijk je oude) account. Kijk maar onder start-> programma's-> thunderbird. Daar staat iets van manage account of profielen of zoiets. Als je dat opstart kun je mogelijk uit 2 accounts (profielen) kiezen. Probeer ze allebei (als je de keuze hebt) even. één van de 2 zou dan je oude e-mails kunnen bevatten. Als je weet welke dan moet je gewoon via hetzelfde "beheer profielen" het profiel waar je e-mails niet in staan verwijderen. TB strat dan in het vervolg vanzelf op met het resterende profiel dat je e-mails wel bevat.

Groeten

Henk
Gast
    unknown unknown

Bericht door Gast »

Hallo Henk,
Bedankt voor je reactie. Helaas staat er maar 1 profiel, dus geen mails meer. In ieder geval bedankt voor de back up tip, die zal ik de volgende keer gebruiken.

MVG

Stanley
ByteWarrior
    unknown unknown

Bericht door ByteWarrior »

Anonymous schreef:Bedankt voor je reactie. Helaas staat er maar 1 profiel, dus geen mails meer. In ieder geval bedankt voor de back up tip, die zal ik de volgende keer gebruiken.
De kans is bestaat dat de meest recente mails nog op de mailserver staan. Gewoon inloggen met een nieuw profiel en dan laat TB die wel in (ALS ze er nog op staan).
NvB
    unknown unknown

Bericht door NvB »

Ik heb ongeveer hetzelfde probleem. Ik startte gister TB 0.9 op en er werd me tot mijn grote verbazing gevraagd of ik nieuwe accounts wilde toevoegen. Dat is natuurlijk nogal vervelend. Ik heb ondertussen de mappen gevonden waarin mijn mailtjes nog zouden moet staan maar zou echt niet weten hoe ik thunderbird kan overhalen weer in die mappen te gaan kijken en daar mijn nieuwe mail aan toe voegen..

Iemand enig idee??
ByteWarrior
    unknown unknown

Bericht door ByteWarrior »

NvB schreef:Ik heb ondertussen de mappen gevonden waarin mijn mailtjes nog zouden moet staan maar zou echt niet weten hoe ik thunderbird kan overhalen weer in die mappen te gaan kijken en daar mijn nieuwe mail aan toe voegen..
Als de mappen (profielen) nog intact zijn, kan je het zo oplossen:

1) Maak een backup van die mappen
2) Verwijder alle profielen uit Thunderbird
3) Maak de profielen zoals ze vroeger waren
4) Kopieer de informatie uit de 'oude' mappen naar de nieuwe profielmappen. Zorg er daarbij voor dat je dezelfde profielnamen gebruikt als je de mappen kopieert. Je mag alle bestanden overschrijven.
5) Start TB op en probeer uit...
sc00zy
    unknown unknown

Bericht door sc00zy »

Ik snap niet helemaal hoe dit alles kan gebeuren... :?
- Wanneer je Thunderbird deïnstalleerd, dan blijft je profielmap behouden (tenzij je deze in de Thunderbird map zelf hebt geplaatst)
- Als je over een bestaande installatie heen installeert dan pakt Thunderbird na het opstarten ook je bestaande account...

En het is idd altijd aan te raden eerst een backup te maken van je profiel voordat je gaat updaten naar een nieuwere versie!