achtergrondmuziekje in thunderbird ?

Mozilla Thunderbird is het e-mailprogramma van Mozilla. Dit is gebaseerd op Mozilla MailNews. Met Lightning kun je hieraan een agenda toevoegen.
doublescotch
    unknown unknown

achtergrondmuziekje in thunderbird ?

Bericht door doublescotch »

Zeer tevreden over TB.
Wat ik alleen mis is wat bij Outlook Express mogelijk was : als achtergrond voor een verzonden bericht kiezen voor "geluid". ( via Opmaak > Achtergrond> Geluid ) . Of kan dat óók bij TB en zie ik iets over het hoofd?
Leestip: "De ondergang van Nederland" door Mohammed Rasoel
Irmen
Moderator
    unknown unknown

Bericht door Irmen »

Is dit serieus bedoeld? Achtergrondmuziek in een email?
Het is tijd ~ Firefox! ~ neem het web in eigen hand
Manni
    unknown unknown

Bericht door Manni »

Ik denk dat je thunderbird niet moet gaan gebruiken. Thunderbird heeft zijn eigen ideeën van wat en hoe een emailclient dient te werken en daar komt dit soort dingen niet in voor.

Als je dingen als muziek ( animaties?)wilt kunnen invoegen in je email, kun je beter kijken naar een ander programma zoals b.v. incredimail.
Deze is op een dergelijk doelgroep gericht.
vulture
    unknown unknown

fout antwoord

Bericht door vulture »

Ik vond het een hele normale vraag. Alleen de bovenstaande antwoorden echter niet. Echt een "klant onvriendelijke " behandeling.

Zo jaag je mensen weg.

Ferdi
MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's
Manni
    unknown unknown

Bericht door Manni »

Ik vond het ook een hele normale vraag waarop ik aangaf (of deed een poging daartoe), dat de "schets" van thunderbird helaas niet zo in elkaar zit.
(en of je dit als positief of negatief moet ervaren is aan de gebruiker)

De verwijzing naar incredimail maakte ik om aan te geven dat er verder wel andere clients zijn met een dergelijke mogelijkheid buiten OE. (al weet ik het van incredimail niet zeker, maar het gedachtengoed komt al wel in buurt)

En de manier waarop ik het schrijf(daar za je wel op doelen) was meer als hint bedoeld dat het meerderdeel van de mensen niet om zulke bloated extra's zit te wachten.
(persoonlijk gaan die mensen bij mij direct de spambak in)
vulture
    unknown unknown

Bericht door vulture »

Ik denk dat je thunderbird niet moet gaan gebruiken. Thunderbird heeft zijn eigen ideeën van wat en hoe een emailclient dient te werken en daar komt dit soort dingen niet in voor.
Wat zijn die ideeen dan kun je dit toelichten? Ben erg benieuwd.

Gegroet
vulture
    unknown unknown

Misschien?

Bericht door vulture »

Ik heb ergens de volgende uitbreiding gezien: soundextension 1.0

weet niet precies meer waar en of tie voor FF is of voor TB of voor beide.

Ik hoop dat dit is wat je zoekt. Ben benieuwd.

8)
Pretorian
    unknown unknown

Re: fout antwoord

Bericht door Pretorian »

aasgier schreef:Ik vond het een hele normale vraag. Alleen de bovenstaande antwoorden echter niet. Echt een "klant onvriendelijke " behandeling.

Zo jaag je mensen weg.

Ferdi
klant onvriendelijk? dit is een forum, geen winkel. de mensen waar je antwoord van krijgt houden zich niet fulltime (nou ja misschien per ongeluk als hobby) bezig met deze website of dit forum hoor.

het is dus gewoon vraag en antwoord van bezoekers....

en muziek in emails wordt ook vaak geblokt door allerlei filters(spam- virus- en bericht) die mensen hebben, daar zou ik toch ook rekening mee houden
vulture
    unknown unknown

Bericht door vulture »

klant onvriendelijk? dit is een forum, geen winkel. de mensen waar je antwoord van krijgt houden zich niet fulltime (nou ja misschien per ongeluk als hobby) bezig met deze website of dit forum hoor.
Mijn stelling is: er wordt een vraag gesteld door iemand in dit forum. Heb je een antwoord of denk je een antwoord te kunnen hebben. Help die persoon dan.

Heb je geen antwoord surf dan verder.

Doel van forum is mensen te helpen.
En of je het nu fulltime doet of als je hobby " wie goed doet die goed ontmoet"
:D
sc00zy
    unknown unknown

Bericht door sc00zy »

aasgier schreef:
Mijn stelling is: er wordt een vraag gesteld door iemand in dit forum. Heb je een antwoord of denk je een antwoord te kunnen hebben. Help die persoon dan.

Doel van forum is mensen te helpen.
En of je het nu fulltime doet of als je hobby " wie goed doet die goed ontmoet"
:D
Het doel van een forum is niet alleen om mensen te helpen, maar ook om te discussiëren...
ByteWarrior
    unknown unknown

Bericht door ByteWarrior »

aasgier schreef:Mijn stelling is: er wordt een vraag gesteld door iemand in dit forum. Heb je een antwoord of denk je een antwoord te kunnen hebben. Help die persoon dan.

Een forum dient ook om te discussiëren hoor. Bij sommige vragen vraag ik mezelf ook af wat het nut er van is. Soms zit er een duidelijke bedoeling achter, soms is het gewoon iets estetisch (zoals dit heb ik de indruk).

's Avonds als ik de berichten bekijk, heb ik ook niet de tijd om ieder bericht uitgebreid te beantwoorden. Soms komt dit als bot en kortaf over, maar uiteindelijk staat de boodschap er ook...

Graag terug een beetje ontopic!

Ontopic:
Wat ik alleen mis is wat bij Outlook Express mogelijk was : als achtergrond voor een verzonden bericht kiezen voor "geluid". ( via Opmaak > Achtergrond> Geluid ) .
Ik vraag me eigenlijk af wat je hiermee bedoelt. Wil je
1) een geluid horen als je een bericht verzend of
2) wil je een geluid in een bericht plaatsen, zodat de ontvanger dit hoort?

Als je op 2 doelt, kan ik je dit ten stelligste afraden. De meeste mensen zijn niet gebaat met een geluid in de mail. Als je, zoals ik, iedere dag ongeveer 80 mails moet lezen, dan heb je echt geen tijd voor allerlei bijkomstigheden zoals geluidjes. Het lijkt misschien wel mooi, maar erg efficiënt is het niet.

In het geval 1:
Daar heb ik eigenlijk nog nooit bij stilgestaan. Bij OE kan je dit in de systeeminstelingen van Windows instellen. Ik veronderstel dat je dat bij TB misschien ook kan doen.
Ik denk niet dat er zo'n item in de opties zit. Vraag jezelf eens af of je deze optie echt nodig hebt...
vulture
    unknown unknown

discussie

Bericht door vulture »

Beste sc00zy,
Je hebt gelijk forum is ook om te discusseren.
Neem dan ook een stelling in. Laat dan ook zien waar je staat in deze discussie.

Mijn stelling is dat we iedere vraag serieus moeten nemen en proberen om andere mensen te helpen. Mee eens of niet :?:

Of moeten we over dit onderwerp een poll organiseren?
frits
    unknown unknown

Bericht door frits »

Er beginnen nu 2 dingen door elkaar te lopen en echt overzichtelijk wordt het daardoor niet bepaald. Als je het wilt hebben over de zin en het nut van een forum daarover graag een apart topic openen en bij voorkeur in de Vergaarbak. Je kunt de vraag ook deponeren onder de Stelling.
nirwana
Beheerder
    unknown unknown

Re: discussie

Bericht door nirwana »

aasgier schreef:Mijn stelling is dat we iedere vraag serieus moeten nemen en proberen om andere mensen te helpen. Mee eens of niet :?:
Daar ben ik het helemaal mee eens. En je zult zien dat de meeste forumbezoekers hier ook hun best doen om mensen te helpen. Ook al is de vraag misschien in eerste instantie soms wat vreemd of onduidelijk gesteld.

Persoonlijk moet ik er niet aan denken dat mijn mailprogramma opeens geluidjes af gaat spelen. En zo denken meer forumbezoekers er blijkbaar over. Als je vraagt naar achtergrondgeluid in email in een Thunderbird-forum dan kun je een uitleg verwachten over wat er wel met Thunderbird mogelijk is en waarom geluiden daar niet bij horen. Dat is verder totaal niet onvriendelijk bedoeld ofzoiets. Het feit dat je snel antwoord krijgt op de gestelde vraag toont al dat men graag bereid is om te helpen. Ook als iets niet met Thunderbird mogelijk is.

Met de FoxyTunes-extensie kun je ook geluid in Thunderbird krijgen, maar dan heb je het over een MP3-speler die muziek speelt terwijl je in Thunderbird bezig bent. Daarbij gaat het niet over het starten van achtergrondgeluid bij het lezen van een email.

Je komt hier al snel op het terrein van de online veiligheid. Als een emailprogramma zomaar een geluidsbestand mag afspelen, wat is er dan nog meer mogelijk ? Met Outlook Express kun je geluidsbestanden aan je mail toevoegen, maar OE is ook bekend van de vele virussen waarbij je slechts een email hoeft te openen en er wordt een bijgevoegd virus als programma gestart.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
doublescotch
    unknown unknown

achtergrondmuziekje in Thunderbird?

Bericht door doublescotch »

Ha, 13 reacties op mijn vraag!! Dát is aardig !! Maar na lezing was ik teleurgesteld en boos. Ik voelde me onbehoorlijk behandeld
Het begint meteen al negatief:*Irmen*de Jong denkt dat ik de vraag niet serieus bedoel.
*Manni* vindt dat ik Thunderbird maar beter niet moet gebruiken.Hij meent te weten wat de “eigen ideeën van Thunderbird” zijn. Muziek hoort daar niet bij (vindt hij ) en verwijst mij naar Incredimail (?) waarover hij later toegeeft niet zoveel te weten maar wél zeker weet dat muziek tot het “gedachtengoed” van Incredimail behoort.
Wat hij met “gedachtengoed” bedoelt blijft onduidelijk.Zelfs na een vraag daarover van *Aasgier* wordt hij niet duidelijker. Hoe komt *Manni* er bij dat Incredimail op “een dergelijke doelgroep” is gericht ?
Gelukkig constateert *Aasgier* dat mijn vraag heel normaal was en de antwoorden klant-onvriendelijk.. Daarop reageert *Manni* weer met geleuter over ‘waarop ik aangaf’ en ‘deed een poging daartoe’ en houdt vol te weten dat hij “de schets van Thunderbird” (???) begrijpt.
Deze *Manni* maakt het vervolgens nog bonter door te stellen dat het “meerderdeel” (merendeel ???) van de mensen, die niet op “bloated” (???) extra’s zit te wachten, direct in de spambak gegooid wordt !! Over ‘bloated’ gesproken ! (zie woordenboek !).
Gelukkig blijft *Aasgier* vriendelijk door als ENIGE van de ‘reageerders’ met een concreet antwoord op mijn vraag te komen: “probeer soundextension 1.0 eens “. Kijk daar kan ik iets mee en ik dank hem daarvoor !!
*Pretorian* begrijpt de strekking van “klant-onvriendelijk” van *Aasgier* weer niet. Let wel: ik heb toch niet gevraagd of alléén mensen willen reageren die zich fulltime bezig houden met de website? Maar ik mag wel in een forum verwachten dat op een vraag NIET gereageerd wordt door mensen die eigenlijk geen antwoord hebben maar slechts wat in de ruimte willen leuteren.
Verder *Pretorian*: ik denk dat muziek-bestanden geen virussen kunnen bevatten om de simpele reden dat ze geen “executables” zijn . Bovendien: een virusscanner haalt evt. virussen er toch uit ? Bijvoorbeeld dmv zgn. heuristische filters ? En ik moet het eerste spamfilter nog tegenkomen dat muziek “blokkeert”.
Vervolgens doet Arjan-*Scoozy* ( ondanks dat Aasgier probeert de club bij de les te houden) een echte hollandse duit in de zak door er een discussie-panel van te maken over zin en onzin van het stellen van vragen. , in plaats van antwoord te geven.
Arjan *scOOzy* wekt de onjuiste indruk dat dit forum een vrijblijvend discussie-clubje is in plaats van een platform waar mensen antwoord krijgen op hun serieus gestelde vraag. ( zie de terechte stellingname van * Aasgier* ).
*ByteWarrior* heeft de indruk dat ik mijn vraag slechts stelde uit “esthetische” overwegingen. Met het niet bestaande engelse woord “ontopic” (???) komt hij terug bij mijn vraag ,die hij niet goed gelezen blijkt te hebben..
Mijn simpele vraag gaat over het verzenden van een bericht met een achtergrond . Dus het toevoegen van opmaak in de vorm van bijv. speciaal briefpapier, een watermerk,een randversiersel EN/OF een muziekje.
En dat “de meeste mensen” niet gebaat zijn bij geluid in mail is gewoon een hautaine en niet-bewezen uitspraak evenals de vermeende inefficientie.
Mijn kleinkinderen vinden het prachtig als opa hun een verjaardagstekening stuurt waarbij op de achtergrond gelijktijdig hun favoriete deuntje te horen is. En ik wilde simpelweg weten of dat bij Thunderbird óók kan. Waarom geluiden niet bij TB “horen” is mij niet duidelijk .
*Frits*- SiteAdmin ziet ook in dat enkelen hun koers kwijt zijn vwb de zin van een forum, gelukkig maar. En tenslotte vindt Martijn *nirwana* ,tot mijn zoveelste teleurstelling , dat de vraag wat vreemd en onduidelijk is gesteld.
Heren, U heeft mij diep teleurgesteld bij mijn eerste vraagstelling aan het TB-forum. Deze teleurstelling slaat niet op de nuchtere reacties van *Aasgier* en *Frits*.
Neem me niet kwalijk dat ik de vraag stelde, ik zal me in de toekomst slechts tot een forum richten waar niet zoveel commentaar op de zin van een vraagstelling wordt gegeven. Bijvoorbeeld het engelstalige forum van de ontwerpers van Thunderbird 0.9 alwaar zeer “to-the-point” wordt geantwoord op ogenschijnlijk vreemde vragen.
Tenslotte: mijn leestip over “De ondergang van Nederland” blijkt dus tóch nuttig : we kletsen te veel , hebben over álles een mening maar laten na te doen wat noodzakelijk is.
Met vriendelijke groet.
Een teleurgestelde DoubleScotch. (die uiteraard veel commentaar kan verwachten, maar daar niet meer op zal reageren).