achtergrondmuziekje in thunderbird ?

Mozilla Thunderbird is het e-mailprogramma van Mozilla. Dit is gebaseerd op Mozilla MailNews. Met Lightning kun je hieraan een agenda toevoegen.
Barend
Berichten: 34
Lid geworden op: 22 oktober 2004, 14:07
    unknown unknown

Bericht door Barend »

Wow, Opa Dubbelewhiskey was vroeger vast leraar Duits ;-)
Manni
Berichten: 23
Lid geworden op: 13 november 2004, 16:23
    unknown unknown

Bericht door Manni »

Dit topic is naar mijn idee aardig ontspoort in een wirwar van meningen op andermans antwoorden, het beantwoorden van de TS z'n vraag wordt op deze manier wel erg moeilijk.

ONTOPIC:
Ik heb mijn mening en kennis wat ik kwijt wilde over deze vraag reeds gedeeld, ik hoop dat de TS desondanks toch wat aan de vraag heeft gehad.

@TS
Voorgaande reply heb ik niet kunnen lezen door foute zin opbouw.(ik heb wel wat beters te doen)
Gebruikersavatar
Tjaard
Berichten: 710
Lid geworden op: 6 november 2004, 17:26
Locatie: In Christ
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Tjaard »

.....doh :?

Toen ik de vraag las was ik geneigd iets te gaan schrijven van "dat moet je niet willen", maar dat de topicstarter zo teleurgesteld in ons is vind ik wel een beetje sneu :roll: (niet verkeerd op te vatten, ik verwijt 'm niks ofzo).

Naar wat ik zie is er niemand die kwaad in de zin had bij het schrijven van zijn/haar antwoord, maar probeerden ze allemaal constructief iets bij te dragen aan de vraag hoe je achtergrondgeluid in emails krijgt. Het vermoeden bestaat dat de vraagsteller niet een erge computeradept is (niet beledigend bedoeld), dus bij het lezen van de vraag vroegen de mensen die antwoordden zich af of het wel zo'n verstandig idee is achtergrondgeluid te willen.
Hoewel het voor de geschetste situatie met de kleinkinderen natuurlijk een leuk idee is, is het voor de gemiddelde gebruiker een van de dingen die na 3x niet leuk meer zijn maar vooral irritant (net als msn-geluiden en dat soort ongein). De mensen die antwoordden zijn zich hier van bewust en willen de vraagsteller graag helpen door in dit licht hun twijfels te uiten over de zin van hetgene dat de vraagsteller graag zou willen (ook met in het achterhoofd dat de vraagsteller waarschijnlijk niet zo'n ervaren computergebruiker is en zich dus misschien er niet van bewust is dat geluid doorgaans niet echt gewaardeerd wordt). Een volkomen menselijke reactie, als iemand voor de winter een heel dunne jas uitzoekt kun je zo iemand als het goed is ook heel neutraal vragen of dat nu wel zo'n slim idee is. Tenzij je een misanthroop treft of iemand in een pestbui zal zo'n persoon waarschijnlijk danwel zijn/haar keuze toelichten danwel opnieuw nadenken over de jas, in beide gevallen met enige waardering voor de aandacht en zorg die aan hem/haar besteed is omdat het zonde zou zijn als hij/zij zou koukleumen buiten.

Ik vind het zonde dat iemand zo overmatig verbitterd reageert op goed bedoelde reacties op zijn vraag en zich niet afvraagt waarom deze beste mensen hun antwoorden eigenlijk gaven. Ik vind het ook hoogst opmerkelijk dat de persoon in kwestie een politiek statement probeert te maken over de ruggen van mensen die hem probeerden te helpen. Ik ken het werk 'de ondergang van Nederland niet', maar wat ik wel weet is dat normaal met elkaar omgaan en een positief mensbeeld een stuk constructiever zijn voor onze maatschappij dan de gemiddelde fortuynistische proefballon.

(*fluister* en mensen op hun spelfouten pakken is ook een zwaar zwaktebod :roll: )

Tot zover m'n rant, ik ga slapen :) !
Maak zelf goeie adblockfilters, mail veilig met OpenPGP in Thunderbird!
As for me and my house, we will serve the LORD (Jozua 24:14).
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Re: achtergrondmuziekje in Thunderbird?

Bericht door nirwana »

doublescotch schreef:En tenslotte vindt Martijn *nirwana* ,tot mijn zoveelste teleurstelling , dat de vraag wat vreemd en onduidelijk is gesteld.
Nope, dat heb ik niet beweerd. 'Vreemd en onduidelijk' sloeg op vragen die wij hier ook wel eens gesteld krijgen. Dan moeten we eerst doorvragen voordat het echte probleem naar boven komt. Dat geldt niet in jouw geval.
doublescotch schreef:Heren, U heeft mij diep teleurgesteld bij mijn eerste vraagstelling aan het TB-forum.
Niet alle reacties zullen je altijd evenzeer verder helpen; hoe goed het door de beantwoorder ook bedoeld is. Helpt een reactie je niets verder dan ben je vrij om deze te negeren. Dit is niet specifiek voor het TB-forum, maar voor elk webforum. Niemand heeft namelijk de wijsheid in pacht, maar we doen onze uiterste best om vraagstellers verder te helpen. Zo ook in jouw geval. Helaas ben je een andere mening toegedaan en dat is spijtig.

Maar we wensen je succes bij het vinden van een forum waar je zoveel Thunderbird-gebruikers bij elkaar tegen komt en zo snel antwoord op jouw vraag krijgt.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
vulture
Berichten: 3981
Lid geworden op: 20 november 2004, 17:58
Locatie: Zoo (aasgier)
    unknown unknown
Contacteer:

game set and match for doublescotch

Bericht door vulture »

Beste
doublescotch
jammer dat je naar een ander forum verdwijnt. Ik vind dat je volkomen gelijk hebt. Op dit forum komen verschillende mensen. Programmeurs vertalers doorgewinterde gebruikers en beginners. Hier wordt niet door iedereen rekening mee gehouden.
Even back to the basic. Om je te helpen.
http://www.mozbrowser.nl/forum/viewtopi ... riefpapier
Bij deze vraag wordt briefpappier behandeld.

Beste
doublescotch
kom terug met je vragen.
MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's
Gebruikersavatar
Tjaard
Berichten: 710
Lid geworden op: 6 november 2004, 17:26
Locatie: In Christ
    unknown unknown
Contacteer:

Re: game set and match for doublescotch

Bericht door Tjaard »

aasgier schreef:Beste doublescotch jammer dat je naar een ander forum verdwijnt. Ik vind dat je volkomen gelijk hebt. Op dit forum komen verschillende mensen. Programmeurs vertalers doorgewinterde gebruikers en beginners. Hier wordt niet door iedereen rekening mee gehouden.
Je wekt hier de suggestie dat mensen hier beginnende gebruikers willen pesten ofzo. Vind ik niet zo netjes :roll: .

Je kunt niet van anderen verlangen dat ze zich gelijk perfect aanpassen en dat het hun schuld is als ze dat niet gelijk lukt en dat ze dat ook nog eens moedwillig zouden doen. Ik vond de antwoorden hier allemaal constructief en ik denk niet dat je mensen hier kunt verwijten dat ze geen rekening zouden houden met anderen.
Maak zelf goeie adblockfilters, mail veilig met OpenPGP in Thunderbird!
As for me and my house, we will serve the LORD (Jozua 24:14).
Gast
    unknown unknown

Bericht door Gast »

Je wekt hier de suggestie dat mensen hier beginnende gebruikers willen pesten ofzo. Vind ik niet zo netjes
Pesten. Dat bedoel ik zeker niet.

Alleen een programmeur een vertaler en een gebruiker "spreken" een andere taal, daar onstaat nog wel eens onbegrip of misvatting. Ik weet zeker dat dit niet bewust gebeurt.
Gebruikersavatar
Tjaard
Berichten: 710
Lid geworden op: 6 november 2004, 17:26
Locatie: In Christ
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Tjaard »

Dat weet ik ook zeker, daarom vind ik het zo zonde dat het die mensen kwalijk genomen lijkt te worden terwijl de goede wil zeker wel aanwezig is als je gewoon rustig zegt dat je het niet begrijpt :) .

Net als dat je niet gelijk beledigd bent als mensen hun oprechte twijfels hebben over hetgene dat je vraagt :) .
Maak zelf goeie adblockfilters, mail veilig met OpenPGP in Thunderbird!
As for me and my house, we will serve the LORD (Jozua 24:14).
Gebruikersavatar
Pretorian
Berichten: 125
Lid geworden op: 12 augustus 2004, 0:57
Locatie: Enschede
    unknown unknown

Bericht door Pretorian »

tjonge jonge waar een vraag over geluidjes al niet toe kan leiden.
maar voor doublescotch heb ik ook geen woorden meer.
wat verbeeld je je wel niet?
Maar ik mag wel in een forum verwachten dat op een vraag NIET gereageerd wordt door mensen die eigenlijk geen antwoord hebben maar slechts wat in de ruimte willen leuteren.
nee dat mag je niet verwachten, als je een antwoord krijgt waar je wat mee kunt is dat mooi en uiteraard is dat waarvoor je de vraag stelt . Echter: dat daar grappige reacties en andere meningen tussendoor komen, dat weet je van te voren. dat gebeurt op ELK forum. ook bij het engelstalige mozillaforum.
Vervolgens doet Arjan-*Scoozy* ( ondanks dat Aasgier probeert de club bij de les te houden) een echte hollandse duit in de zak door er een discussie-panel van te maken over zin en onzin van het stellen van vragen. , in plaats van antwoord te geven.
dat bedoel ik dus. dat gebeurt overal.
Arjan *scOOzy* wekt de onjuiste indruk dat dit forum een vrijblijvend discussie-clubje is in plaats van een platform waar mensen antwoord krijgen op hun serieus gestelde vraag.
ja dat is het ook, volgens mij. je mag hier alles vragen en mensen zijn vrij om daar op te reageren zoals zij dat willen. (wat volgens ethische regels normaal is, daar zijn de moderators voor)
Met het niet bestaande engelse woord “ontopic” (???) komt hij terug bij mijn vraag ,die hij niet goed gelezen blijkt te hebben..
bij deze dingen, waar je verhaal van doordrenkt is, denk ik: mierenneuken, moedwillig zeuren en mensen bewust beledigen. je snapt klaarblijkelijk niet echt veel van het gebruik van internetfora.

ga eerst eens bij je zelf te rade voordat je wat gaat roepen over anderen. Wat misschien ook handig is: je bent op internet een nummertje, oftewel niets. ik ook niet. dat mensen harder, botter etc etc reageren hoort bij internet. En bedenk erbij: vrijwel niemand weet tegen wie hij/zij het heeft als ie antwoord. ALS je andere antwoorden wilt dan je nu kreeg en anders behandeld wilt worden, stel je dan voor in je post. Ik lees namelijk dat je opa bent en je kleinkinderen wilt mailen. Zet je dat bij je startpost in (ja dat zal wel niet in het woordenboek staan) dan krijg je hele andere antwoorden. ik snap wel dat dat niet nodig hoeft te zijn volgens jou, maar omdat je zo teleurgesteld en boos bent, lijkt me dat dan slim om in de toekomst te voorkomen dat hetzelfde gebeurd.

dat ouderen mensen (en daar bedoel ik niets negatiefs mee) ook meegaan met internet en andere ontwikkelingen kan ik dat alleen maar toejuichen. Houd er wel rekening mee dat het er op het internet minder netjes en anders aan toe gaat dan in real life. daar kun je lang en breed over praten, maar gezien de laatste ontwikkelingen (verkrachting in hengelo na msn contact, duitse vrouw viert verjaardag online, online plaatsen van spannende foto's van exvriendinnetjes door 16 jarige vriendjes.. etc) lijkt me duidelijk dat mensen heel anders kunnen reageren/zich heel anders kunnen voordoen, als het in een anoniemere sfeer is.

succes verder met TB en leren van de omgangsvormen op internet!
Gebruikersavatar
vulture
Berichten: 3981
Lid geworden op: 20 november 2004, 17:58
Locatie: Zoo (aasgier)
    unknown unknown
Contacteer:

sluiten

Bericht door vulture »

Zullenwe de discussie nu maar sluiten. Hier schiet niemand iets mee op.

Sfeer word alleen maar grimmiger.
MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's
Plaats reactie