email sturen naar meerdere personen

Mozilla Thunderbird is het e-mailprogramma van Mozilla. Dit is gebaseerd op Mozilla MailNews. Met Lightning kun je hieraan een agenda toevoegen.
Plaats reactie
P.M.S.
    unknown unknown

email sturen naar meerdere personen

Bericht door P.M.S. »

Ik heb TB 0.9 engels geinstalleerd.
Ik ben secr. van twee verenigingen. Ik heb in mijn adresboek onder de"local folders" twee nieuwe folders gemaakt met de namen van de personen erin.
Als ik een email wil sturen naar alle leden van één ver. dan kan ik onder de "contacts" mijn subfolders niet meer zien. Alle namen staan nu in alfabetische volgorde onder elkaar en moet ze een voor een selecteren.
Hoe kan ik de subfolders weer te voorschijn halen en net als in OE alles selecteren en tegelijk in de To. balk zettten?
Wie weet raad??
bart
    unknown unknown

Bericht door bart »

ik snap niet helemaal wat je bedoeld met 'nieuwe folders'; maar ik denk dat ik het zelfde probleem gehad heb:

ik heb toen een 'new list' aangemaakt in het adresboek met daarin alle mensen die mijn emails moesten krijgen. Dat heeft als voordeel dat je als je een mail naar iedereen wil sturen, gewoon de naam van de 'lijst' ingeeft (in mijn geval: 'leiding' en 'mailinglist dot'). Daarnaast kan je als je in het adresboek gaat kijken ook een handig overzicht krijgen van wie er allemaal tot die groep behoord (met al hun contactinfo)!

een andere mogelijkheid is denk ik dat je voor iedere vereniging binne TB een apart adresboek aanmaakt..

ik hoop dat je daarmee verder kan, zoniet laat maar horen waar ik mij vergis dan is zeker iemand anders die je kan verder helpen! ;-)

grts
bart
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Re: email sturen naar meerdere personen

Bericht door ByteWarrior »

Als ik het goed lees, heb je 2 contactengroepen aangemaakt in je adresboek. Deze verschijnen als mappen.

Als je een nieuwe mail schrijft, typ dan gewoon de naam van de groep bij To: (Aan:). Thunderbird zal de naam automatisch proberen aan te vullen.
Gast
    unknown unknown

Bericht door Gast »

bart schreef:ik snap niet helemaal wat je bedoeld met 'nieuwe folders'; maar ik denk dat ik het zelfde probleem gehad heb:

ik heb toen een 'new list' aangemaakt in het adresboek met daarin alle mensen die mijn emails moesten krijgen. Dat heeft als voordeel dat je als je een mail naar iedereen wil sturen, gewoon de naam van de 'lijst' ingeeft (in mijn geval: 'leiding' en 'mailinglist dot'). Daarnaast kan je als je in het adresboek gaat kijken ook een handig overzicht krijgen van wie er allemaal tot die groep behoord (met al hun contactinfo)!

een andere mogelijkheid is denk ik dat je voor iedere vereniging binne TB een apart adresboek aanmaakt..

ik hoop dat je daarmee verder kan, zoniet laat maar horen waar ik mij vergis dan is zeker iemand anders die je kan verder helpen! ;-)

grts
bart
Bart,
Bedankt voor de tip, het werkt goed
P.M.S.
Gast
    unknown unknown

Re: email sturen naar meerdere personen

Bericht door Gast »

ByteWarrior schreef:Als ik het goed lees, heb je 2 contactengroepen aangemaakt in je adresboek. Deze verschijnen als mappen.

Als je een nieuwe mail schrijft, typ dan gewoon de naam van de groep bij To: (Aan:). Thunderbird zal de naam automatisch proberen aan te vullen.
Bedankt voor de tip, het gaat nu weer als vanouds.
P.M.S.
Plaats reactie