Selecteren van ongelezen (nieuws) bericht

Mozilla Thunderbird is het e-mailprogramma van Mozilla. Dit is gebaseerd op Mozilla MailNews. Met Lightning kun je hieraan een agenda toevoegen.
Plaats reactie
Ma_Jeur
Berichten: 122
Lid geworden op: 22 november 2004, 9:02
    unknown unknown

Selecteren van ongelezen (nieuws) bericht

Bericht door Ma_Jeur »

Ik heb nieuwsgroepen op datum gesorteerd. Als ik een nieuwsgroep open wil ik graag alle threads (conversaties) ingeklapt hebben. Tot zover lukt het.
Echter nu wil dat bij het openen het 1ste (oudste) ongelezen bericht wordt geselecteerd.
Kan dit?

Ma
Ma_Jeur
Berichten: 122
Lid geworden op: 22 november 2004, 9:02
    unknown unknown

Bericht door Ma_Jeur »

Ik ben er inmiddels achter dat via de file userchrome.css een aantal punten mbt het uiterlijk kan worden aangepast. Echter het selecteren van het eerste ongelezen bericht ben ik nog niet tegengekomen?
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

Ik denk niet dat je dat kan instellen. Misschien is er wel een sneltoets voor, maar die ken ik spijtiggenoeg niet uit m'n hoofd... :?
Gast
    unknown unknown

Bericht door Gast »

OK,
Jammer dus, want nu moet ik telkens terug scrollen om te zien of er nog meer ongelezen berichten zijn. Of de view aanpassen wat ik niet prettig vind.
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

Na een beetje meer zoekwerk heb ik het gevonden. 't Is eigenlijk verschrikkelijk simpel.

Druk 'n' om naar het volgende ongelezen bericht te gaan. Gelezen berichten worden hiermee overgeslagen. Als er geen ongelezen berichten meer zijn in de map waar je je in bevindt, schakelt TB automatisch over naar de volgende map met een ongelezen bericht.

Hiermee kun je dus snel je ongelezen mails nakijken... Bedankt trouwens dat je het vroeg, ik heb er nooit bij stilgestaan, maar het betekent inderdaad een tijdswinst. Ik denk dat ik dit ook maar eens ga gebruiken... :-)
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Zou dit daar weer mee te maken hebben ?

Verander het 'Advance to Next Unread Message' gedrag
Als je op de next-knop klikt (of als je Go > Next > Message selecteert of op N drukt), ga je normaal gesproken naar de volgende ongelezen e-mails in de huidige map. Wanneer er geen ongelzen berichten meer zijn in de map, vraagt Thunderbird of je naar de volgende map met ongelezen berichten wilt gaan. Je kunt dit gedrag wijzigen door het volgende toe te voegen aan het user.js bestand:
// Deze pref beïnvloedt het "Advance to next unread message in folder" gedrag
// 0 - Ga altijd naar de volgende map zonder mij iets te vragen
// 1 - Vraag dit eerst (standaard-instelling)
// 2 - Ga nooit naar de volgende map met ongelezen berichten
user_pref("mailnews.nav_crosses_folders", 1);
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

Ik doe net een onthussende ontdekking. In de NL-vertaling zijn ook de sneltoetsen aangepast...

In plaats van 'n' moet je dus 'o' drukken (van 'ongelezen'), tenminste als je de vertaling gebruikt.

Waarom is dit 'onthutsend'? Wel, nu kloppen al de algemeen bekende sneltoetsen dus niet meer... :? Op zich is dat niet zo'n echt probleem, maar de helppagina's moeten wel bijgewerkt worden om dit te weerspiegelen.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

ByteWarrior schreef:Waarom is dit 'onthutsend'? Wel, nu kloppen al de algemeen bekende sneltoetsen dus niet meer... :? Op zich is dat niet zo'n echt probleem, maar de helppagina's moeten wel bijgewerkt worden om dit te weerspiegelen.
Gelukkig zijn degenen die de vertaling van de help-pagina's en de Thunderbird-vertaling onder hun hoede hebben dezelfde personen.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Plaats reactie