Ik heb nieuwsgroepen op datum gesorteerd. Als ik een nieuwsgroep open wil ik graag alle threads (conversaties) ingeklapt hebben. Tot zover lukt het.
Echter nu wil dat bij het openen het 1ste (oudste) ongelezen bericht wordt geselecteerd.
Kan dit?
Ma
Selecteren van ongelezen (nieuws) bericht
-
-
-
Na een beetje meer zoekwerk heb ik het gevonden. 't Is eigenlijk verschrikkelijk simpel.
Druk 'n' om naar het volgende ongelezen bericht te gaan. Gelezen berichten worden hiermee overgeslagen. Als er geen ongelezen berichten meer zijn in de map waar je je in bevindt, schakelt TB automatisch over naar de volgende map met een ongelezen bericht.
Hiermee kun je dus snel je ongelezen mails nakijken... Bedankt trouwens dat je het vroeg, ik heb er nooit bij stilgestaan, maar het betekent inderdaad een tijdswinst. Ik denk dat ik dit ook maar eens ga gebruiken...
Druk 'n' om naar het volgende ongelezen bericht te gaan. Gelezen berichten worden hiermee overgeslagen. Als er geen ongelezen berichten meer zijn in de map waar je je in bevindt, schakelt TB automatisch over naar de volgende map met een ongelezen bericht.
Hiermee kun je dus snel je ongelezen mails nakijken... Bedankt trouwens dat je het vroeg, ik heb er nooit bij stilgestaan, maar het betekent inderdaad een tijdswinst. Ik denk dat ik dit ook maar eens ga gebruiken...

-
- Beheerder
Zou dit daar weer mee te maken hebben ?
Verander het 'Advance to Next Unread Message' gedrag
Als je op de next-knop klikt (of als je Go > Next > Message selecteert of op N drukt), ga je normaal gesproken naar de volgende ongelezen e-mails in de huidige map. Wanneer er geen ongelzen berichten meer zijn in de map, vraagt Thunderbird of je naar de volgende map met ongelezen berichten wilt gaan. Je kunt dit gedrag wijzigen door het volgende toe te voegen aan het user.js bestand:
// Deze pref beïnvloedt het "Advance to next unread message in folder" gedrag
// 0 - Ga altijd naar de volgende map zonder mij iets te vragen
// 1 - Vraag dit eerst (standaard-instelling)
// 2 - Ga nooit naar de volgende map met ongelezen berichten
user_pref("mailnews.nav_crosses_folders", 1);
Verander het 'Advance to Next Unread Message' gedrag
Als je op de next-knop klikt (of als je Go > Next > Message selecteert of op N drukt), ga je normaal gesproken naar de volgende ongelezen e-mails in de huidige map. Wanneer er geen ongelzen berichten meer zijn in de map, vraagt Thunderbird of je naar de volgende map met ongelezen berichten wilt gaan. Je kunt dit gedrag wijzigen door het volgende toe te voegen aan het user.js bestand:
// Deze pref beïnvloedt het "Advance to next unread message in folder" gedrag
// 0 - Ga altijd naar de volgende map zonder mij iets te vragen
// 1 - Vraag dit eerst (standaard-instelling)
// 2 - Ga nooit naar de volgende map met ongelezen berichten
user_pref("mailnews.nav_crosses_folders", 1);
Met vriendelijke groet,
Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
-
Ik doe net een onthussende ontdekking. In de NL-vertaling zijn ook de sneltoetsen aangepast...
In plaats van 'n' moet je dus 'o' drukken (van 'ongelezen'), tenminste als je de vertaling gebruikt.
Waarom is dit 'onthutsend'? Wel, nu kloppen al de algemeen bekende sneltoetsen dus niet meer...
Op zich is dat niet zo'n echt probleem, maar de helppagina's moeten wel bijgewerkt worden om dit te weerspiegelen.
In plaats van 'n' moet je dus 'o' drukken (van 'ongelezen'), tenminste als je de vertaling gebruikt.
Waarom is dit 'onthutsend'? Wel, nu kloppen al de algemeen bekende sneltoetsen dus niet meer...

-
- Beheerder
Gelukkig zijn degenen die de vertaling van de help-pagina's en de Thunderbird-vertaling onder hun hoede hebben dezelfde personen.ByteWarrior schreef:Waarom is dit 'onthutsend'? Wel, nu kloppen al de algemeen bekende sneltoetsen dus niet meer...Op zich is dat niet zo'n echt probleem, maar de helppagina's moeten wel bijgewerkt worden om dit te weerspiegelen.
Met vriendelijke groet,
Martijn
Martijn