Message filters voor "Local Folders" werken niet

Mozilla Thunderbird is het e-mailprogramma van Mozilla. Dit is gebaseerd op Mozilla MailNews. Met Lightning kun je hieraan een agenda toevoegen.
Plaats reactie
Smetske
    unknown unknown

Message filters voor "Local Folders" werken niet

Bericht door Smetske »

Ik heb een aantal message filters ingesteld voor mijn "Local Folders", ik heb drie mailaccounts waarvan er twee naar mijn local folders gaan. De mail die daarin terecht komt zou ik dus willen filteren.
Ik heb mijn message filters dus ingesteld voor "Local Folders", maar Thunderbird filtert die messages helemaal niet. Als ik de regels één voor één uitvoer werken ze wel (de regels zijn dus juist ingesteld).

Iemand enig idee wat ik nog moet veranderen? (Alle regels zijn "enabled")

gr,
smetske
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Ik denk dat je op een bug in Thunderbird bent gestuit. Die wordt hier beschreven: https://bugzilla.mozilla.org/show_bug.cgi?id=270601
Daaruit blijkt dat filters op deze lokale mappen niet automatisch worden uitgevoerd.

De workaround die wordt vermeld lijkt me wel erg omslachtig:
1. move the file with filters out of the folder with the settings
2. start Thunderbird and close it again
3. move the filter settings file back
4. filters for the local folders account do work (until it stops again...)
Dan moet je namelijk eerst weten in welk bestand Thunderbird die filters bijhoudt :?
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
langen07
Berichten: 8
Lid geworden op: 2 november 2004, 9:57
Locatie: Oststeinbek
    unknown unknown

Bericht door langen07 »

OK bedoeld wordt msgFilters.dat.
Er is een andere workaround die ik nu aan het testen ben.
Deze file, die in local folders staatm moet in iedere andere Email directory gekopieert worden. Met email directory bedoel ik die directories die in dezelfe directory als local folder staan en bij mij bijvoorbeeld heten pop.gmx.net.

Ook zou je de filters in plaats van toe te passen op Local folders deze moeten toe passen op het desbetreffende account!

Misschien dat een wat handiger iemand dan ik er een extensie van kan maken zodat de berichtenfilters alsnog ook op local folders automatisch worden toegepast!
Joop van Langen
Plaats reactie