Foutmelding na installeren Thunderbird...

Mozilla Thunderbird is het e-mailprogramma van Mozilla. Dit is gebaseerd op Mozilla MailNews. Met Lightning kun je hieraan een agenda toevoegen.
Plaats reactie
Fatman01
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 november 2004, 20:37
Locatie: Heerenveen
    unknown unknown

Foutmelding na installeren Thunderbird...

Bericht door Fatman01 »

Sinds ik Thunderbird heb geinstalleerd schreeuwt Winsucks Xp Pro de volgende foutmelding:

[i]Er is geen standaard e-mailclient geinstalleerd of de huidige e-mailclient kan niet voldoen aan het bericht verzoek. Sluit Microsucks Office Foutlook en stel deze toepassing in als de standaard e-mailclient.[/i] :?

Wie o wie heeft een oplossing.

Verder ben ik op dit moment tevreden met Thunderbird.
"Problemen zijn verkeerd opgeloste moeilijkheden"
Gebruikersavatar
FFuser
Berichten: 328
Lid geworden op: 11 augustus 2004, 19:25
Locatie: Antwerpen belgium
    unknown unknown

Bericht door FFuser »

Als je Windows toch vind sucken, installeer dan toch linux

configuratischerm->software->progrmmas toegan en instelligen->aangepast -> Mozilla thunderbird instellen als standaard mailclient (als dit nog niet zo was)

als het probleem zich blijft voordoen, denk dan toch eens goed over een windows alternatief

wanneer krijg je het bericht eigenlijk??
Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; nl; rv:1.8) Gecko/20051111 Firefox/1.5
Fatman01
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 november 2004, 20:37
Locatie: Heerenveen
    unknown unknown

re...

Bericht door Fatman01 »

Ik snap je reactie op mijn vraag alleen heb ik het al op deze wijze geinstalleerd. Ik ben wel blond, maar probeer zo nu en dan iets snuggers te doen.
Deze foutmelding krijg ik als Thunderbird contact maakt met de popserver.
Even antwoord op jouw linux opmerking, hoewel ik een liefhebber ben van Linux, denkt mijn adsl-provider en modem daar anders over. :?
"Problemen zijn verkeerd opgeloste moeilijkheden"
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

Wat veroorzaakt deze melding eigenlijk? Aangezien je zegt dat TB als standaard is ingesteld, moet er iets anders aan schelen.

Gebruik je toevallig de Windows Firewall? Als je deze (tijdelijk) uitschakelt, krijg je dan dezelfde melding?

Ik snap trouwens niet wat Windows zich te moeien heeft met de mailclient... :?
Gebruikersavatar
FFuser
Berichten: 328
Lid geworden op: 11 augustus 2004, 19:25
Locatie: Antwerpen belgium
    unknown unknown

Re: re...

Bericht door FFuser »

Fatman01 schreef:Ik snap je reactie op mijn vraag alleen heb ik het al op deze wijze geinstalleerd. Ik ben wel blond, maar probeer zo nu en dan iets snuggers te doen.
Ik doe ook stomme dinges en ik ben niet blond, maar op een forum weet je soms niet wat voor domme vragen (of antwoorden) je krijgt
Fatman01 schreef:Deze foutmelding krijg ik als Thunderbird contact maakt met de popserver.
Pobeer eens een nieuw thunderbird profiel / en kijk ook eend al je instellingen nog eens na (wachtwoord server poort, username enz...)
Fatman01 schreef:Even antwoord op jouw linux opmerking, hoewel ik een liefhebber ben van Linux, denkt mijn adsl-provider en modem daar anders over. :?
Waarschijnlijk draait de server van je provider zelfs op linux, maar ik had ook problemen met mijn drivers (niet bijgeleverd bij aankoop), ik heb er dan open-source en niet provider-ondersteunde kunnen downloaden (belgacom ADSL met speedtouch-adsl modem)
Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; nl; rv:1.8) Gecko/20051111 Firefox/1.5
Fatman01
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 november 2004, 20:37
Locatie: Heerenveen
    unknown unknown

Probleem opgelost...

Bericht door Fatman01 »

:D Na het van mijn systeem gooien van adaware en konfabulator, ben ik verlost van het probleem. Ik vind dit persoonlijk raar....
Even een reactie op je adsl-modem/linux. Ik heb een ericsson hm121di modem. Dit werd verleden jaar op grote schaal verstrekt door KPN. Helaas vind ik nergens drivers om deze onder linux aan de praat te krijgen. Verleden jaar ongeveer een maand mee bezig geweest. Helpdesk zegt dat ze alleen windoos en Mac ondersteunen.
Gelukkig komt binnenkort Sinterklaas...? Misschien een nieuw ADSL modem.
"Problemen zijn verkeerd opgeloste moeilijkheden"
Gebruikersavatar
vulture
Berichten: 3981
Lid geworden op: 20 november 2004, 17:58
Locatie: Zoo (aasgier)
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door vulture »

maar op een forum weet je soms niet wat voor domme vragen (of antwoorden) je krijgt
Er bestaan geen "domme" vragen en ook geen "domme antwoorden
MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's
Plaats reactie