Hoe kan ik Thunderbird en Mozilla mail importeren?

Mozilla Thunderbird is het e-mailprogramma van Mozilla. Dit is gebaseerd op Mozilla MailNews. Met Lightning kun je hieraan een agenda toevoegen.
Kebs123
    unknown unknown

Hoe kan ik Thunderbird en Mozilla mail importeren?

Bericht door Kebs123 »

Hallo,

Ik heb Thunderbird NL geinstalleerd en ben enthousiast tot nu toe. Het vergde me wel enkele herinstallaties om de mail in de D-partitie op te slaan onder Mijn Thunderbird mail. Maar nu staat er ook elders nog mail die bij de vorige pogingen gedownload is in andere mappen. Hoe kan ik die importeren?
Heeft iemand een handige tip om bij een volgende installatie direct de ged plek te benoemen en alle mail ook daar te krijgen, i.p.v. in Documents & Settings?

Andere vraag: hoe kan ik uit Firefox een zoekmachine verwijderen?

Dank alvast!

Klaas.
Gert-Paul
    unknown unknown

Re: Hoe kan ik Thunderbird en Mozilla mail importeren?

Bericht door Gert-Paul »

Kebs123 schreef:Hallo,

Ik heb Thunderbird NL geinstalleerd en ben enthousiast tot nu toe. Het vergde me wel enkele herinstallaties om de mail in de D-partitie op te slaan onder Mijn Thunderbird mail. Maar nu staat er ook elders nog mail die bij de vorige pogingen gedownload is in andere mappen. Hoe kan ik die importeren?
Via Extra > Accountinstellingen kun je per account zien waar je mail nu opgeslagen is (en dat ook wijzigen). Als je zorgt dat in die map ook alle bestanden komen de staan van andere importeerpogingen moeten die ook zichtbaar zijn. Ik heb hier geen ervaring mee, maar het lijkt me dat het wel goed gaat.
Heeft iemand een handige tip om bij een volgende installatie direct de ged plek te benoemen en alle mail ook daar te krijgen, i.p.v. in Documents & Settings?
Sowieso moeten zullen de huidige instellingen bewaard bijven zolang je je huidige profiel houdt (en niets meer aan je instelllingen verandert). Maar je wel een nieuw profiel aan dan kun je via de startmenumap van Thunderbird bij de profielbeheerder. Hiermee kun je ook instellen dat alle gegevens op een andere locatie moeten worden opgeslagen (dus ook je adresboek etc.). Dit komt denk ik redelijk in de buurt bij wat je wilt.
Andere vraag: hoe kan ik uit Firefox een zoekmachine verwijderen?

Dank alvast!
Klaas.
Misschien was het beter geweest als je hier een apart topid voor had geopend?

Die opgeslagen zoekmachines staan in de map searchplugins van je Firefox map (in Program Files als je Windows gebruikt). Daar kun je de .src en de het icoon van de zoekmachine verwijderen.