Vraagtekens

Mozilla Thunderbird is het e-mailprogramma van Mozilla. Dit is gebaseerd op Mozilla MailNews. Met Lightning kun je hieraan een agenda toevoegen.
Plaats reactie
Ed
    unknown unknown

Vraagtekens

Bericht door Ed »

Er verschijnen sinds ik een nieuw identiteit heb ingesteld krijg ik voor de Datumkolum allemaal vraagtekens :?: :?: :?:

Ik kan dat niet veranderen maar in eerdere identiteiten had ik dat niet.

Betekent dat iets of hoe kom ik er vanaf?

Ed
ByteWarrior
    unknown unknown
Contacteer:

Re: Vraagtekens

Bericht door ByteWarrior »

Ed schreef:Betekent dat iets of hoe kom ik er vanaf?
Blijven die vraagtekens er ook staan na een herstart van je computer? En als er nieuwe mails binnenkomen, wordt de datum er dan wel goed bijgeplaatst?

Heb je misschien de manier waarop de datum weergegeven wordt, proberen aan te passen in prefs.js/user.js??
Ed
    unknown unknown

Bericht door Ed »

Bij het nader bekijken van TB blijken niet alle ontvangen files van een ? te zijn voorzien.

Een email van 5 decemeber heeft een puntje en een gedeelte van de emails vanaf 16 december heeft ook een puntje.

Volgens mij is dat gekomen nadat ik een nieuwe identiteit had aangemaakt i.v.m. enigmail naar aanleiding jouw antwoord op die vraag.

Ik heb de computer nu opnieuw opgestart maar de ??? blijven.
Met vriendelijke groet,
Ed
www.aspartaam.nl
(De anti-aspartaam website in de Nederlanse taal)
ByteWarrior
    unknown unknown
Contacteer:

Ik heb dit gedrag eigenlijk nog nooit gezien.

Het zou verschillende oorzaken kunnen hebben. Zoals je zelf zegt, ligt het misschien aan de identiteit (lijkt me onwaarschijnlijk, want dat werkt bij de meesten zonder problemen). Of je hebt een probleem met je profiel (een bestandsprobleem).

Zolang je de mails kan lezen, zou ik me echter niet te veel zorgen maken over deze 'anomaliëen'...
Ed
    unknown unknown

Bericht door Ed »

Bestaat de mogelijkheid om een backup te maken van het nieuwe profiel en dat weer te importeren in mijn vorige profiel?

Of verdwijnen dan weer de mogelijkheden van de Nederlandse Enigmail?

Zoniet dan storen de ??? mij niet als ze geen probleem aanduiden.
Met vriendelijke groet,
Ed
www.aspartaam.nl
(De anti-aspartaam website in de Nederlanse taal)
ByteWarrior
    unknown unknown
Contacteer:

Ed schreef:Bestaat de mogelijkheid om een backup te maken van het nieuwe profiel en dat weer te importeren in mijn vorige profiel?
Ja, dat gaat perfect.
Je maakt een backup met MozBackup. Dan maak je je nieuwe profiel. Dan start je MozBackup terug en plaats je de backup in je nieuwe profiel.

Als de fout echter zit in een bestand dat mee in de backup zit (een corrupt mailbestand), dan zal de fout in het nieuwe profiel terug opduiken...
Of verdwijnen dan weer de mogelijkheden van de Nederlandse Enigmail?
Ik denk dat Enigmail per profiel geïnstalleerd moet worden. Je zal Enigmail dan terug moeten installeren, samen met de NL-vertaling.
Plaats reactie