Email folder + markeringen gelezen berichten

Mozilla Thunderbird is het e-mailprogramma van Mozilla. Dit is gebaseerd op Mozilla MailNews. Met Lightning kun je hieraan een agenda toevoegen.
Plaats reactie
Bram
    unknown unknown

Email folder + markeringen gelezen berichten

Bericht door Bram »

TN heeft mijn OE email + settings overgenomen. Alleen vraag ik me nu af of TB de email gecopieerd heeft naar een andere directory of dat gewoon dezelde directory wordt gebruikt.

Ook is er heel veel misgegaan met het importeren van markeringen. Zoals gelezen/omgelezen/beantwoord/forwarded, etcetera. Waardoor eea eigenlijk onbruikbaar is en ik weer op OE moet terugvallen. Ondankt dat de TB opties me wel degelijk bevallen.
ByteWarrior
    unknown unknown
Contacteer:

Re: Email folder + markeringen gelezen berichten

Bericht door ByteWarrior »

Bram schreef:TN heeft mijn OE email + settings overgenomen. Alleen vraag ik me nu af of TB de email gecopieerd heeft naar een andere directory of dat gewoon dezelde directory wordt gebruikt.
Thunderbird slaagt de mails op in een andere map (in je profiel) tesamen met al je instellingen.
Ook is er heel veel misgegaan met het importeren van markeringen. Zoals gelezen/omgelezen/beantwoord/forwarded, etcetera. Waardoor eea eigenlijk onbruikbaar is en ik weer op OE moet terugvallen.
Ik geloof niet dat het überhaupt mogelijk is om zo'n dingen te importeren. Best is dus om eerst je mailbox eens goed op te schonen. Verwijder nietgebruikte/oude mails, etc. Importeer dan alles in Thunderbird en dan kan je direct van start gaan.

Thunderbird ondersteunt die markeringen trouwens wel hoor. ;-)
Bram
    unknown unknown

Bericht door Bram »

Opschonen is al gebeurd. Maar wil toch en die 750 MB aan email houden, compleet met de juiste markeringen.

Wel jammer dat dat niet mogelijk is, dan maar weer terug naar OE :-(
ByteWarrior
    unknown unknown
Contacteer:

Bram schreef:Wel jammer dat dat niet mogelijk is, dan maar weer terug naar OE :-(
Jij gaat terug naar OE omdat er markeringen zijn die TB niet overneemt? :?
Ik geloof dat geen enkel mailprogramma (Eudora, Pegasus, etc) zoiets kan importeren (verbeter me gerust als ik mis ben).

Heb je dan zoveel ongelezen mails dat dit echt niet meer goed kan komen? Een overgang naar een ander programma gaat nooit zonder een beetje inspanning. Een uurtje werk en je hebt al je mails terug op orde.

PS: Met 'opschonen' bedoel ik ook berichten die je wilt houden, opslaan en dan uit de Inbox verwijderen. Op die manier heb je véél minder berichten in je inbox en verloopt de overgang vlotter.
Gast
    unknown unknown

Bericht door Gast »

ByteWarrior schreef:
Bram schreef:Wel jammer dat dat niet mogelijk is, dan maar weer terug naar OE :-(
Bedankt voor je reactie, maar zonder die markeringen kan ik niet meer zien welke emails(opdrachten/verzoeken) gedelegeerd zijn en welke ik zelf afgehandeld heb.
Ik geloof dat geen enkel mailprogramma (Eudora, Pegasus, etc) zoiets kan importeren (verbeter me gerust als ik mis ben).
Wat een pech :-(
Heb je dan zoveel ongelezen mails dat dit echt niet meer goed kan komen?
Stuk of 18000 zijn het er. Bijna niks is ongelezen natuurlijk.
Een overgang naar een ander programma gaat nooit zonder een beetje inspanning. Een uurtje werk en je hebt al je mails terug op orde.
Importeren ging als een tierelier. Da's geen probleem.
PS: Met 'opschonen' bedoel ik ook berichten die je wilt houden, opslaan en dan uit de Inbox verwijderen. Op die manier heb je véél minder berichten in je inbox en verloopt de overgang vlotter.
Local folders heeft uiteraard tig (stuk of 100) directories en sub directories.

Wat bedoel je met 'opslaan' ? Ze moeten wel snel te doorzoeken zijn, dus dat is geen optie denk ik ?

En ik neem aan dat TB ook uit opgeslagen email niet de juiste markeringen kan destileren, toch ?
Bram
    unknown unknown

Bericht door Bram »

ByteWarrior schreef:
Bedankt voor je reactie, maar zonder die markeringen kan ik niet meer zien welke emails(opdrachten/verzoeken) gedelegeerd zijn en welke ik zelf afgehandeld heb.
Wat een pech :-(
Heb je dan zoveel ongelezen mails dat dit echt niet meer goed kan komen?
Een overgang naar een ander programma gaat nooit zonder een beetje inspanning. Een uurtje werk en je hebt al je mails terug op orde.
Importeren ging als een tierelier. Da's geen probleem.

Wat bedoel je met 'opslaan' ? Ze moeten wel snel te doorzoeken zijn, dus dat is geen optie denk ik ?

En ik neem aan dat TB ook uit opgeslagen email niet de juiste markeringen kan destileren, toch ?
ByteWarrior
    unknown unknown
Contacteer:

Anonymous schreef:Bedankt voor je reactie, maar zonder die markeringen kan ik niet meer zien welke emails(opdrachten/verzoeken) gedelegeerd zijn en welke ik zelf afgehandeld heb.
Ja, da's inderdaad een probleem. Maar zulke problemen ga je altijd hebben als je overschakeld naar een ander mailprogramma hoor... :?
Als het maar enkele ongelezen mails zijn (neem nu nog <100), dan kan je ze importeren in TB en daar als 'ongelezen' markeren...
100 subdirectories????
Fjiew... da's ook genoeg :-)
Neen, als je ze opslaat, bewaar je ze wel, maar je kan ze niet meer doorzoeken (toch niet via Thunderbird). Hoewel...
Nee. De toestand gelezen/ongelezen wordt niet in de mail bijgehouden, maar zit in de instellingen van het programma...
Plaats reactie