CardBook

Mozilla Thunderbird is het e-mailprogramma van Mozilla. Dit is gebaseerd op Mozilla MailNews. Met Lightning kun je hieraan een agenda toevoegen.
Plaats reactie
WEK
Berichten: 148
Lid geworden op: 9 januari 2009, 18:05
    Windows 7 Chrome

CardBook

Bericht door WEK »

Iemand ervaringen met CardBook ?
Het zou de nwe standaard moeten zijn en beter dan het huidige adressenboek van TB.
Ik durf nog niet over te gaan omdat mijn contacten nu overal goed gesynchroniseerd worden met gContactSync en weet niet of dit effect heeft...

Iemand hier iets over op te merken ? Ik hoor het graag...

Groet,

Werner
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Android Firefox
Contacteer:

Re: CardBook

Bericht door nirwana »

Werner,

Bedoel je deze extensie voor Thunderbird (gebaseerd op CardDav en vCard): https://addons.mozilla.org/nl/thunderbi ... /cardbook/?
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
WEK
Berichten: 148
Lid geworden op: 9 januari 2009, 18:05
    Windows 10 Chrome

Re: CardBook

Bericht door WEK »

Ja, die bedoel ik !

Groet,

Werner
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Android Firefox
Contacteer:

Re: CardBook

Bericht door nirwana »

Werner,

Als het nu goed werkt met gcontactsync dan zie ik geen reden om dit te veranderen.

http://kb.mozillazine.org/Sharing_address_books toont naast de hier al genoemde opties ook nog andere opties.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Cees_Bakker
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 oktober 2016, 8:53
    Windows 10 Chrome

Re: CardBook

Bericht door Cees_Bakker »

Beste Mensen,
Ongeveer twee maanden geleden ben ik overgestapt naat NextCloud op mijn server. Via NextCloud kan je stoppen met je informatie op Google te zetten. Ik vind het niet niet lamger fijn om mijn gegevens te delen met grote Amerikaanse bedrijven.
Ook gebruik ik een Samsung telefoon en tablet. Daarbij natiirlijk Thunderbird en sinds enkele weken Cardbook.

Wat blijkt het werkt prima maar ook weer niet helemaal. Tussen de apparaten gebeurd van alles met je gegevens. Het meest in het oog springt de type informatie zoals CELL, WORK, INTERNET en zo verder. Die houdt je niet overeind tussen deze apparatn.

Verder werkt Cardbook best prima overigens!

Groeten, Cees.
Plaats reactie