Copy TB calender

Mozilla Thunderbird is het e-mailprogramma van Mozilla. Dit is gebaseerd op Mozilla MailNews. Met Lightning kun je hieraan een agenda toevoegen.
Gesloten
Gebruikersavatar
W Postelmans
Berichten: 385
Lid geworden op: 14 september 2016, 16:37
Locatie: Schoten, Belgie
    Android Firefox

Copy TB calender

Bericht door W Postelmans »

I use the standard TB calender (Lightning) a lot. My TB is up to date with the latest updates.
At home, I use a desktop, but while on vacation, I use a laptop. Both are set-up using the exact same "partition letters" and identical folder structure. While on vacation, I want to continue doing what I need to do using a full copy of the relevant data that are copied from the desktop disks. So before going on vacation, I copy all my "docs" and certain system folders and files (e.g. the "TB" folders from the "users/name/AppData/.../roaming" and "users/name/AppData/.../Local). After I return from vacation, I copy the relevant data back to the desktop disks.
That was the plan. But after restoring these maps and files onto the laptop, it looks as if Ligthning on the laptop "sees" only the planned activities that are already expired and the "yearly reoccuring happenings" (birthdays), but not the planned activities that are not yet expired.
How can I achieve that I can see/change/add/delete ALL entries that were copied from my desktop calender please?
Torzan
Berichten: 800
Lid geworden op: 16 januari 2016, 13:08
    Windows 7 Firefox

Re: Copy TB calender

Bericht door Torzan »

Weet je zeker dat je niet zowel een interne als een externe agenda gebruikt, en dus een van beide gebeurtenissen zich misschien in een andere agenda en dus buiten je profiel bevindt?

Verder denk ik dat je de inhoud van de cache-map (die met 'Local' erin) beter niet kunt kopiëren, omdat deze ondanks identieke profielen waarschijnlijk afhankelijk is van de pc en toch opnieuw wordt aangemaakt, en dus problemen kan veroorzaken. Voor synchronisatie zou je verder kunnen overwegen IMAP voor e-mail te gebruiken en uitsluitend een externe agenda die ook vanaf meerdere plaatsen toegankelijk is. Maar ik maak uit je verhaal op dat je alles liever offline wilt houden.
Gebruikersavatar
W Postelmans
Berichten: 385
Lid geworden op: 14 september 2016, 16:37
Locatie: Schoten, Belgie
    Windows 10 Firefox

Re: Copy TB calender

Bericht door W Postelmans »

Hallo, Bedankt voor je reactie.

Ik heb inmiddels ook niet stil gezeten en vond dat de TB (en dus ook de standard Lightning calender) op de "target" PC (mijn laptop die ik enkel gebruik tijdens vakanties "in den vreemde") een lichtjes oudere versie had dan die op de "source" PC (mijn desktop voor gebruik thuis). Blijkbaar veroorzaakte die "ongelijkheid" dat de "target" TB een aantal (recentelijk ingevoerde) en in de toekomst gelegen afspraken niet juist behandelde (hij toonde ze niet in de calender). Nadat ik Thunderbird (en dus ook Lightning) ook op de target PC updatete naar de meest recente versie (zelfde als die op de "source" PC), en na "restore" van de data van de "source" PC, werkte mijn Thunderbird op de target PC zonder problemen met de "settings en databases" die dus van de "source" PC gekopieerd was.

Samengevat: om mijn TB naar een andere PC te "porten" kopieer ik dus de mappen met mijn mailboxen (van een 10tal mailaccounts. Ik gebruik NIET de "standaard" locatie van de mailboxen in "AppData" omdat ik niet wil dat mijn zeer grote email archieven veel space innemen op de SSD), de map die mijn "Lokale Mappen" bevat, en ook "...\roaming\thunderbird\*.*" en "...\local\thunderbird\*.*". Daarna kan ik op de target PC gewoon verder gaan met mailen zonder enig bericht te verliezen.

Voorwaarde opdat deze methode correct zou werken is wel dat beide PC's dezelfde WIN (liefst ook identieke versie (update)) en ook dezelfde versie van TB hebben , zoals ik ondervond. Ook moeten de structuur van de interne "drives" (de "drive letters") en de mappenstructuur op de "disken" identiek zijn.

Inmiddels heb ik alles opnieuw gekopieerd van de vakantie laptop naar de huis desktop, en alles werkt opnieuw vlekkeloos!

Bedankt voor je hulp.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Android Firefox
Contacteer:

Re: Copy TB calender

Bericht door nirwana »

Mooi dat je het hebt weten op te lossen.

En goed dat je de oplossing hier vermeld...
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gesloten