Bestaande attachments worden niet mee geforwarded

Mozilla Thunderbird is het e-mailprogramma van Mozilla. Dit is gebaseerd op Mozilla MailNews. Met Lightning kun je hieraan een agenda toevoegen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
W Postelmans
Berichten: 385
Lid geworden op: 14 september 2016, 16:37
Locatie: Schoten, Belgie
    Windows 10 Firefox

Bestaande attachments worden niet mee geforwarded

Bericht door W Postelmans »

Ik meen dat ik een foutje vond in de meest recente versie van TB (45.3.0).

Een persoon (1) had een mail naar een andere persoon (2) gezonden en bij die mail enkele bijlagen aangehecht.
Die mail was ontvangen door persoon (2), die de mail forwarde naar o.a. mij (3). De mail dit ik van hem ontving bestond uit een "forward" van de mail van persoon (1), voorafgegaan door een aantal lijnen die persoon (2) zelf getypt had. Deze (geforwarde) mail, toen ie bij mij aankwam, bevatte de door (2) getypte tekst, de originele door (1) getypte tekst, en de door (1) aangehechte bijlagen.
Ik op mijn beurt wilde de "forward" van (2) opnieuw, inclusief de originele attachments, forwarden aan een vierde persoon (4). Echter toen mijn "forward" aankwam bij mijn contact (4) bevatte hij alles BEHALVE de attachments die initieel door (1) aangehecht waren.

Op een aantal fora staan enkele "workarounds" voor dit probleem (bijv. attachments detachen, forward initieren, de gedetachte attachments opnieuw aanhechten), maar die zijn niet erg "user friendly", zeker niet als je rekening houdt met het feit dat (meestal?) de 2de "forwarder" (3) niet zal checken of de initiele attachments nog steeds aangehecht zijn.

Weet iemand een oplossing voor die probleem?
Plaats reactie