Inhoud van emails zijn leeg na de 45.4.0 update

Mozilla Thunderbird is het e-mailprogramma van Mozilla. Dit is gebaseerd op Mozilla MailNews. Met Lightning kun je hieraan een agenda toevoegen.
Plaats reactie
ThaZ
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 oktober 2016, 12:37
    Windows 8.1 Chrome

Inhoud van emails zijn leeg na de 45.4.0 update

Bericht door ThaZ »

Hallo,

Ik gebruik Mozilla Thunderbird nu enkele jaren zonder problemen (onder Win8.1 x64).

Er is het volgende gebeurd:

Na het opstarten van het Thunderbird programma kwam ie met de vraag om m up te daten naar
45.4.0, wat ik gedaan heb (op donderdag 13 oktober) en alles leek goed te werken.

Ik wilde vanavond (15-10-2016) een oudere mail bekijken en klikte op de header (van 12-10-2016), maar kreeg de inhoud niet te zien.

Alles van na de update gaat goed( recentere datum), maar (bijna) alles van voor de update krijg ik de inhoud niet te zien....
(Alle HEADERS staan er dus wel !)

Het gaat alleen om POSTVAK-IN, de rest is OK.

inbox.msf is "maar" 2.6Mb groot, lijkt me wat weinig sinds 3 jaar in gebruik.....

Als ik -MAP repareren- uitvoer, staat er echt helemaal niks meer in t POSTVAK-IN !!

Rara ?
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    Linux Firefox

Re: Inhoud van emails zijn leeg na de 45.4.0 update

Bericht door adri »

2,6 MB voor een .msf-bestand is behoorlijk veel zelfs...
Eerst even een paar vragen:
* Is het een POP- of een IMAP-account?
* Heb je een recente back-up?

Ik ga er nu even van uit dat het een POP-account betreft en je geen back-up hebt.
Maak eerst een back-up van je volledige profielmap, zoals hier te lezen is (het handelt daar om Firefox, maar dat maakt qua principe en methodiek geen enkel verschil).

Als je dat gedaan hebt, ga dan weer naar je profielmap en zoek alle .msf-bestanden op. Verwijder die allemaal!
Start Thunderbird weer op (kan eventjes duren, immers, alle indexbestanden moeten weer opnieuw aangemaakt worden) en kijk of het probleem dan opgelost is.

Laat weten hoe het verloopt.
Afbeelding
ThaZ
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 oktober 2016, 12:37
    Windows 8.1 Chrome

Re: Inhoud van emails zijn leeg na de 45.4.0 update

Bericht door ThaZ »

Hallo adri,

Jouw beschrevenb methode helpt niet, maar ik weet al wel waarom.

Ik was in de war met de bestanden INBOX en INBOX.msf

INBOX is nog kleiner n.l. nog geen 1Mb (dit had m.i. zeker zo'n 200Mb moeten zijn)

Ik denk dat ik dit bestand per ongeluk heb gedelete......

Ik heb 4 recovery programma's laten lopen, maar geen van hen vindt de INBOX map terug (van voor de gedelete datum)....
Ik heb gedurende 2 dagen nog wel t nodige aan programma's geinstalleerd en data op de schijf gezet alvorens ik t ontdekte.

Ik denk dat dat funest is geworden, helaas........

Dank !
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    Linux Firefox

Re: Inhoud van emails zijn leeg na de 45.4.0 update

Bericht door adri »

En je hebt dus geen back-up?
Gaat het nou om een POP- of een IMAP-account?
In dat laatste geval is er in feite nog niet zoveel aan de hand en is het allemaal weer terug te brengen in de oude staat.
Afbeelding
ThaZ
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 oktober 2016, 12:37
    Windows 8.1 Chrome

Re: Inhoud van emails zijn leeg na de 45.4.0 update

Bericht door ThaZ »

Klopt: geen backup
Een POP account....
Plaats reactie