problemen verzenden email

Mozilla Thunderbird is het e-mailprogramma van Mozilla. Dit is gebaseerd op Mozilla MailNews. Met Lightning kun je hieraan een agenda toevoegen.
Plaats reactie
APA
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 oktober 2016, 13:28
    Macintosh Safari

problemen verzenden email

Bericht door APA »

Hallo,

Op mijn Apple gebruik ik Thunderbird. Vrijwel altijd als ik een nieuwe email wil verzenden krijg ik de volgende melding:

Er is een fout opgetreden bij het verzenden van e-mail. De mailserver antwoordde:
sorry, that domain isn't in my list of allowed rcpthosts (#5.7.1).
Controleer de berichtontvanger ‘(hier staat email ontvanger)’ en probeer het opnieuw.

Na het bericht opslaan als concept, Thunderbird afsluiten en opnieuw openen, kan ik het bericht vanuit concepten wel verzenden.

Op mijn mobiel gebruik in K-9 mail. Hiermee kan ik bijna nooit een email verzenden. Wel ontvangen. Misschien heeft dit er iets mee te maken...

Dank voor het meedenken!

Sjef Prins
Torzan
Berichten: 800
Lid geworden op: 16 januari 2016, 13:08
    Windows 7 Firefox

Re: problemen verzenden email

Bericht door Torzan »

Dit is een algemene melding die aangeeft dat er iets niet klopt aan de instellingen van je SMTP-server, dus de server voor uitgaande mail (zie ook de diverse resultaten bij een zoekmachine). Het verwarrende is misschien dat de melding aangeeft dat er iets niet juist is aan de e-mailontvanger. In zeker zin is dat zo (omdat je rechten voor ontvangers zijn beperkt bij een verkeerde server), maar het eigenlijke probleem is dat je via een server probeert te verzenden zonder juiste authenticatie, of niet die van je eigen provider, die mogelijk geen authenticatie vereist. Dat het wel lukt na het opslaan als concept, komt waarschijnlijk doordat het bericht dan als een nieuw wordt gezien en/of wel de juiste identiteit gebruikt.

Zorg er dus eerst voor dat je in de instellingen de juiste SMTP-server voor de bewuste account hebt geselecteerd. Mogelijk is dit een kwestie van een verkeerd gekozen standaardidentiteit, waardoor ook de verkeerde server wordt gekozen. Mocht dit allemaal in orde zijn en het probleem nog steeds spelen, is er een kans dat een bepaalde add-on het juiste gedrag beïnvloedt en kun je TB in Veilige modus starten om te zien of het dan wel goed gaat en daarmee de boosdoener te vinden.

Zie ook dit supportartikel en deze supportvraag.
Plaats reactie