Vervanger na Thunderbird

Mozilla Thunderbird is het e-mailprogramma van Mozilla. Dit is gebaseerd op Mozilla MailNews. Met Lightning kun je hieraan een agenda toevoegen.
Plaats reactie
koosr46
Berichten: 78
Lid geworden op: 28 augustus 2016, 9:02
    Windows 10 Firefox

Vervanger na Thunderbird

Bericht door koosr46 »

Wie weet een goede vervanger van Thunderbird.
Ik heb nu al tientallen keren versie 38.5.1 geupdated en elke keer weer problemen
Zowel op laptop als op mijn trouwe PC
Als ik een mail krijg en druk dan op beantwoorden, sorry zegt ie, ik doe het niet, blijf lekker hangen.
Antwoord kopieren en via nieuw bericht gaat het wel.
Verder elke keer het wachtwoord in moeten vullen, wat ik nu ook niet hoef.
Ik heb deze discussie hier al eerder gevoerd en elke keer word ik uitgemaakt voor een onnozel iemand.
Mijn geduld is op, ik stap over of misschien is er nog iemand die mij binnen boord kan houden
Gebruikersavatar
W Postelmans
Berichten: 385
Lid geworden op: 14 september 2016, 16:37
Locatie: Schoten, Belgie
    Windows 10 Firefox

Re: Vervanger na Thunderbird

Bericht door W Postelmans »

Je kan natuurlijk bijv. Windows Live Mail, of Microsoft Outlook, of iets dergelijks installeren. Kijk bijv. ook eens hier: http://bestwindows10apps.com/best-email ... indows-10/. Maar weet dat elk pakket zijn sterktes en zwaktes heeft. De meesten hebben, net als TB, ook opties die slecht of helemaal niet werken zoals je zou willen.

Ik heb vroeger beide Microsoft producten (en ook nog een aantal oudere producten onder Win98, WinNT, Win2000, WinXP, Win Vista, ...) gebruikt, en na een heleboel miserie ben ik tenslotte aanbeland bij TB, waar ik nu reeds jaren heel tevreden over ben. Ik zeg NIET dat TB nooit problemen veroorzaakt heeft, maar die problemen (een stuk of 3 keren, verdeeld over een 10tal jaren) waren meestal heel gemakkelijk op te lossen.

V.w.b. je TB: als je er heel zeker van bent dat er niets abnormaals gebeurd is (bijv. PC abrupt gestopt terwijl een update bezig was) tijdens bijv. de initieele installatie of tijdens een update, dan raad ik je aan om je TB, na een goede backup genomen te hebben van de disk partities waarop je mailboxen, je mail archieven en je profielen (C:\Users\???\AppData\Local\Thunderbird\Profiles en C:\Users\???\AppData\Roaming) staan, je hele Thunderbird eens te "uninstallen", dan je bestanden en je register eens opschonen (bijv. met CCLEANER), en dan je TB eens helemaal te herinstalleren.

Als dan daarna, na je profielen, je mailboxen en je archieven gerestored te hebben (NIET terwijl je nieuwe TB actief is), je TB nog steeds abnormaal reageert, dan lijkt het me dat er ergens een incompatibiliteit is met 1 of andere hardware component. Dan vermeldt je hier alle hardware- en systeem software details van je machine in de hoop dat iemand iets gelijkaardig heeft en tijd wil steken in het proberen opnieuw creeeren van je probleem.

Succes!
Gebruikersavatar
W Postelmans
Berichten: 385
Lid geworden op: 14 september 2016, 16:37
Locatie: Schoten, Belgie
    Windows 10 Firefox

Re: Vervanger na Thunderbird

Bericht door W Postelmans »

Sorry, "C:\Users\???\AppData\Roaming" moest "C:\Users\???\AppData\Roaming\Thunderbird" zijn.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Android Firefox
Contacteer:

Re: Vervanger na Thunderbird

Bericht door nirwana »

Heb je recent al eens geprobeerd om de mappen van Thunderbird te comprimeren: https://support.mozilla.org/nl/kb/mappe ... rimeren-op
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Android Firefox
Contacteer:

Re: Vervanger na Thunderbird

Bericht door nirwana »

Mocht je uiteindelijk toch willen overstappen dan heb je hier alvast een lijst met alternatieven: http://www.techsupportalert.com/best-fr ... tion_Guide

Daar zie je dat Thunderbird wel de nummer 1 keus is, maar als dat voor jou niet werkt dan moet je iets anders.

Hier nog zo'n lijst: http://www.techradar.com/news/software/ ... nts-903699

Overigens is Windows Live Mail volgens mij onderdeel van Windows Essentials. Microsoft heeft recent aangekondigd dat ze gaan stoppen met Windows Essentials. Dat betekent niet dat die software opeens stopt met werken, maar wel dat die niet meer verder wordt ontwikkeld. Het is maar dat je dat ook weet.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
koosr46
Berichten: 78
Lid geworden op: 28 augustus 2016, 9:02
    Windows 10 Firefox

Re: Vervanger na Thunderbird

Bericht door koosr46 »

Bedankt voor jullie reacties
Ik zal backup maken, verwijderen met REVO
Nieuwste versie installeren
Backup terugzetten
Zal dan mijn bevindingen hier plaatsen
koosr46
Berichten: 78
Lid geworden op: 28 augustus 2016, 9:02
    Android Firefox

Re: Vervanger na Thunderbird

Bericht door koosr46 »

Alles gedaan zoals beschreven, geen enkel probleem.
Toen een mailtje beantwoord, blijft weer hangen
Alles vergeleken met laptop waarop de oude versie goed draait, geen verschillen gevonden.
Toen alle wachtwoorden verwijderd en hij deed het.
Nu PC net weer opgestart en het zelfde probleem weer.
Oude versie er weer over heen gezet en probleem opgelost
Waar zou dit aan liggen?
Gebruikersavatar
FLAMINGO
Berichten: 290
Lid geworden op: 19 juni 2010, 15:51
Locatie: Belgie - Gent
    Windows 10 Firefox

Re: Vervanger na Thunderbird

Bericht door FLAMINGO »

Beste koos46,

Ik heb juist dezelfde moeilijkheden, maar met mijn Firefox. Zie hieronder :

Toppic dd 21.10.2016 – 19.29 = volledige beschrijving van mijn moeilijkheid : URL : op het forum van Mozille - Firefox :
*** http://www.mozbrowser.nl/forum/ http://www.mozbrowser.nl/forum/viewtopi ... =2&t=23814 ****

Hopelijk vinden we tezamen een oplossing.
Want ik heb zo de indruk dat er IETS is - gezamenlijk - dat op onze PC's staat, of in beider programma's is binnengeslopen, dat voor beiden deze moeilijkheden veroorzaakt.
Want ook bij mij gaat dit zowel op mijn desktop (W10) als op mijn Notebook)Laptop W10.

Flamingo :shock: :evil:
Gebruikersavatar
W Postelmans
Berichten: 385
Lid geworden op: 14 september 2016, 16:37
Locatie: Schoten, Belgie
    Windows 10 Firefox

Re: Vervanger na Thunderbird

Bericht door W Postelmans »

koosr46 schreef:Alles gedaan zoals beschreven, geen enkel probleem.
Toen een mailtje beantwoord, blijft weer hangen
Alles vergeleken met laptop waarop de oude versie goed draait, geen verschillen gevonden.
Toen alle wachtwoorden verwijderd en hij deed het.
Nu PC net weer opgestart en het zelfde probleem weer.
Oude versie er weer over heen gezet en probleem opgelost
Waar zou dit aan liggen?
Eigenaardig. Een hele tijd geleden heb ik ook eens iets meegemaakt dat wel gelijkenis hiermee vertoont. Ik heb toen een volledig nieuw profiel aangemaakt, in dat nieuwe profiel al mijn mail accounts opnieuw manueel gedefinieerd (en dat zijn er 17 verschillende!!! :oops: ), en daarna werkte mijn TB opnieuw probleemloos. Heb je bij het herinstalleren, na het verwijderen van je oude TB, ook je profielen gedeleted? Ik meen namelijk dat TB, bij een "verwijder", de profielen laat staan en hergebruikt zodra je TB opnieuw geinstalleerd hebt! Misschien is de reden van het "blijven hangen" van je TB dat 1 of ander account niet helemaal correct gedefinieerd is en dat daarom bij de connectie met de server een hoop speciale acties moeten ondernomen worden, en dat ie daardoor de indruk geeft dat ie blijft hangen (error-recovery? sluiten en heropenen van een account?). Je kan ook eens, om een aantal mogelijke bronnen van problemen uit te sluiten, eens via webmail naar je account op de server gaan kijken en daar alle niet-meer-nodige msgs in alle mailboxen deleten, ook die in de "trash" en/of "Deleted" en/of "Junk" folders!
Laat je aub weten of deze dingen geholpen hebben?
koosr46
Berichten: 78
Lid geworden op: 28 augustus 2016, 9:02
    Windows 10 Firefox

Re: Vervanger na Thunderbird

Bericht door koosr46 »

bedankt voor je hulp, maar ik begrijp dit allemaal niet.
Ik blijf gewoon de oude versie gebruiken
ik moet alleen die herinneringen dat er een update is, nog even uitschakelen
al die beveiligingstoestanden zeggen mij toch geen ene fluit
Ik wil alleen maar een beveiliging tegen GOOGLE en FACEBOOK
Je mag er een slotje op doen
Gebruikersavatar
W Postelmans
Berichten: 385
Lid geworden op: 14 september 2016, 16:37
Locatie: Schoten, Belgie
    Windows 10 Firefox

Re: Vervanger na Thunderbird

Bericht door W Postelmans »

Ja, ik geef toe dat het allemaal niet gemakkelijk te verstaan is. Als je TB weliswaar soms lijkt te blokkeren maar na even er weer uit komt, is het misschien best om het zo te laten.

IK kan hier geen slotje op doen, maar ben zeker dat iemand die dat wel kan, dat slotje er op zal zetten.
tjein
Berichten: 60
Lid geworden op: 6 juli 2011, 17:17
    Windows 10 Firefox

Re: Vervanger na Thunderbird

Bericht door tjein »

Hotmail werkt heel slecht als hoofdaccount. Verzenden soms niet, met ontvangen weet ik ook niet.
Zet een gmail als hoofdaccount om te verzenden/ontvangen.
En bij W10 moet je TB als standaard plaatsen. En verwijder geen standaardprogs van W10 ook niet via de terminal want vroeg of laat werkt je W10 slecht.
Ben blij met TB,die print de emails. W10 en MS outlook konden dat niet.
Plaats reactie