onderliggende mappen van verwijderd account

Mozilla Thunderbird is het e-mailprogramma van Mozilla. Dit is gebaseerd op Mozilla MailNews. Met Lightning kun je hieraan een agenda toevoegen.
Plaats reactie
marcel0138
Berichten: 88
Lid geworden op: 26 juni 2005, 20:47
    Windows 10 Firefox

onderliggende mappen van verwijderd account

Bericht door marcel0138 »

Ik heb mijn account van hetnet veranderd van pop naar imap. Nu heb ik van dat oude account nog alle onderliggende mappen maar deze krijg ik niet bij het nieuwe imap account. Dus mappen zoals archieven, postvak uit, concepten en verzonden komen dus twee keer voor. Ook postvak in komt twee keer voor en geeft bij eigenschappen aan: Dit is een speciale account en er zijn geen indentiteiten mee verbonden. Hoe kan ik dit oplossen?
Torzan
Berichten: 800
Lid geworden op: 16 januari 2016, 13:08
    Windows 7 Firefox

Re: onderliggende mappen van verwijderd account

Bericht door Torzan »

In principe kan een POP-account in Thunderbird niet naar een IMAP-account worden omgezet, maar dat was misschien al bekend. Als je nu nog beide hebt, zou je berichten moeten kunnen verplaatsen. De mappenstructuur kan echter afwijken; bij IMAP wordt deze als ik me niet vergis min of meer door de server bepaald en gelden soms restricties voor het toevoegen of verwijderen van andere mappen. Lees verder even dit en dit supportartikel en meld het als je er niet uit komt.
marcel0138
Berichten: 88
Lid geworden op: 26 juni 2005, 20:47
    Windows 10 Firefox

Re: onderliggende mappen van verwijderd account

Bericht door marcel0138 »

Heb de archiefmappen en de zelf gemaakte mappen verplaatst. Dat is gelukt. Maar het account wat nu helemaal leeg is kan ik niet verwijderen. Speciaal account zonder indentiteiten en bij eigenschappen geeft die een lang pad aan in appdata.
Torzan
Berichten: 800
Lid geworden op: 16 januari 2016, 13:08
    Windows 7 Firefox

Re: onderliggende mappen van verwijderd account

Bericht door Torzan »

De tekst over de speciale account zou als het goed is alleen bij de map 'Lokale mappen' (of Local folders) moeten staan; deze map is eigenlijk geen account, heeft een intern doel en zul je ook zien bij een nieuw profiel dat je eventueel kunt aanmaken en testen. Zie ook dit artikel op mozillaZine. Je kunt deze map dus gewoon negeren, maar als je hem echt storend vindt, zou je hem kunnen verbergen. Vroeger kon dat middels de add-on Mail Tweak, maar ik weet niet of deze nog werkt.

Of zie je die tekst echt bij een oude POP-account als je daar op de naam (het e-mailadres) ervan gaat staan, onder Standaardidentiteit? Als dat zo is, heeft dat waarschijnlijk te maken met het ontbreken van een identiteit (dit triggert namelijk de melding) a.g.v. het verwijderen van bepaalde zaken. Mogelijk kun je dit achterhalen door via Help > Probleemoplossingsinformatie > Email- en nieuwsaccounts. Het zal dan even zoeken worden, evenals bewerken van het bestand prefs.js.
marcel0138
Berichten: 88
Lid geworden op: 26 juni 2005, 20:47
    Windows 10 Firefox

Re: onderliggende mappen van verwijderd account

Bericht door marcel0138 »

Heb gekeken bij help en ik ontdek dat het waarschijnlijk een local folder is waarvan ik de naam ooit heb veranderd in pop hetnet.nl. Heb de naam weer terug gezet maar vraag mij alleen af waarom de map local folder een prullebak, verzonden en concepten heeft terwijl die mappen ook voorkomen bij mijn twee accounts.
Torzan
Berichten: 800
Lid geworden op: 16 januari 2016, 13:08
    Windows 7 Firefox

Re: onderliggende mappen van verwijderd account

Bericht door Torzan »

Blij dat je het kon verklaren. ;)

Waarschijnlijk heb je bij het aanmaken van de POP-account gekozen voor een Globaal Postvak IN (of Global Inbox), waardoor de map Lokale mappen wordt aangemaakt. Omdat je bij POP alleen mail ophaalt en dus geen externe prullenbak (op de server) hebt zoals bij IMAP, zijn de genoemde mappen lokaal nodig, al dan niet in de Lokale mappen i.p.v. onder de account zelf, en dus afhankelijk van deze keuze.

Deze supportvraag omschrijft het misschien beter, en dit artikel op mozillaZine bevat meer info over Local Folders, en alles wat je er wellicht meer over wilt weten.
Plaats reactie