Kleur berichten.

Mozilla Thunderbird is het e-mailprogramma van Mozilla. Dit is gebaseerd op Mozilla MailNews. Met Lightning kun je hieraan een agenda toevoegen.
Plaats reactie
demiens@ziggo.nl
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 oktober 2016, 7:50
    Windows 10 Firefox

Kleur berichten.

Bericht door demiens@ziggo.nl »

Ik wil de tektstkleur wijzigen van mail die ik verstuur. Ik selecteer de tekst, klik op de twee vierkantjes, selecteer de kleur en druk op OK. Kleur blijft zwart. Raar op de laptop lukt dit wel.
Gebruikersavatar
W Postelmans
Berichten: 385
Lid geworden op: 14 september 2016, 16:37
Locatie: Schoten, Belgie
    Windows 10 Firefox

Re: Kleur berichten.

Bericht door W Postelmans »

Selecteer de "te kleuren" tekst, klik op het bovenste van de twee "vierkantjes", klik op de gewenste kleur en klik "OK". Daarmee zou het moeten lukken.
demiens@ziggo.nl
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 oktober 2016, 7:50
    Windows 10 Firefox

Re: Kleur berichten.

Bericht door demiens@ziggo.nl »

Dat lukt niet. Tekst blijft zwart.
Gebruikersavatar
W Postelmans
Berichten: 385
Lid geworden op: 14 september 2016, 16:37
Locatie: Schoten, Belgie
    Windows 10 Firefox

Re: Kleur berichten.

Bericht door W Postelmans »

En het "kleuren" van tekst in een ander programma (bijv. WORD), lukt dat wel?
Torzan
Berichten: 800
Lid geworden op: 16 januari 2016, 13:08
    Windows 7 Firefox

Re: Kleur berichten.

Bericht door Torzan »

demiens schreef:Raar op de laptop lukt dit wel.
Is op het bewuste systeem de instelling in Opties > Geavanceerd > paneel Weergave > tabblad Opmaak > Kleuren > De door de pagina opgegeven kleuren overschrijven met mijn selecties hierboven wel hetzelfde? Bij 'Altijd' zullen de kleuren daarboven voorrang krijgen op de gekozen kleuren in het bericht, en dus zwart en wit, als deze niet zijn gewijzigd. Zie ook deze supportvraag.
Gebruikersavatar
W Postelmans
Berichten: 385
Lid geworden op: 14 september 2016, 16:37
Locatie: Schoten, Belgie
    Windows 10 Firefox

Re: Kleur berichten.

Bericht door W Postelmans »

Bedankt Torzan, ik heb weeral iets bijgeleerd!

Een kleine opmerking: in mijn (Engelstalige) TB is deze optie te vinden onder "Tools, Options, Display, Formatting, Colors", en dan op 2/3de van de bovenkant van het scherm. Bij mij (en ik kan zonder problemen tekst "kleuren") staat die optie op "Only with High Contrast themes". Ik heb nog niet uitgevogeld wat dat echt wil zeggen, maar het werkt.
demiens@ziggo.nl
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 oktober 2016, 7:50
    Windows 10 Firefox

Re: Kleur berichten.

Bericht door demiens@ziggo.nl »

Met 'Altijd' te wijzigen is het probleem opgelost en kan ik de kleuren naar wens instellen. Hartelijk dank.
Torzan
Berichten: 800
Lid geworden op: 16 januari 2016, 13:08
    Windows 7 Firefox

Re: Kleur berichten.

Bericht door Torzan »

Graag gedaan. De standaardinstelling is 'Alleen bij thema's met hoog contrast' / 'Only with High Contrast themes'. De instelling voor een thema met hoog contrast zelf is een functie van het besturingssysteem voor betere leesbaarheid voor slechtzienden; zie o.a. hier voor meer info over het inschakelen ervan in Windows. Het spreekt voor zich dat inschakelen hiervan en dus een zwart-wit-weergave van lettertypen in dat geval zorgt voor een betere weergave zonder dat daarvoor een kleurinstelling in Thunderbird (of Firefox) moet worden aangepast. De instelling 'Altijd' wordt denk ik weinig tot nooit gebruikt.

Een kleine tip m.b.t. forums: misschien kun je beter een gebruikersnaam anders dan je e-mailadres kiezen, aangezien het wordt gescand door spambots en het nu al bij een grote zoekmachine is te vinden en daardoor eerdaags spam zal opleveren. Misschien dat een beheerder van dit forum het nog kan verbergen.
Plaats reactie