emails kwijt - eigen schuld ??

Mozilla Thunderbird is het e-mailprogramma van Mozilla. Dit is gebaseerd op Mozilla MailNews. Met Lightning kun je hieraan een agenda toevoegen.
Gesloten
gsm
Berichten: 46
Lid geworden op: 2 november 2014, 12:46
    Android Firefox

emails kwijt - eigen schuld ??

Bericht door gsm »

Ik ben pas overgestapt van WLM naar Thunderbird en nu heb ik een vraagje, hopelijk kan iemand mij helpen.
Ik maak elke nacht een backup van mijn hardeschijf naar mijn NAS en daarbij wordt de map C:\user\mijn naam\AppData\roaming\Thunderbird\Profiles\olukgqof.default\ImapMail\imap.kpnmail.nl mee gekopieerd
Gisteren had ik mails in mijn inbox staan maar vanmorgen niet meer dus heb ik de map even vergeleken van de backup en die van de C-drive en toen zag ik dat INBOX behoorlijk verkleind is van 20.576.065 naar 559.805
Omdat alles exact de zelfde naam heeft heb ik dankzij dit forum Thunderbird afgesloten en de hele imap.kpnmail.nl map van de backup naar de C-drive gekopieerd maar na opstarten van Thunderbird blijft de inbox leeg.
Als ik in het grote INBOX file kijkt zie ik daar wel de mails staan dus zijn ze er nog wel maar zie ik ze niet in Thunderbird.

Wat doe ik fout ??

Bijkomend en misschien wel een belangrijk gegeven is dat ik de server leeg gemaakt heb. Had ik misschien niet moeten doen maar als ik de mails gedownload heb met Thunderbird blijven ze toch in Thunderbird staan en op de server ?
En als ik ze op de server verwijderd blijven ze toch gewoon in Thunderbird staan of worden ze daar dan ook in verwijderd ?

Ik hoor graag wat van jullie
Alvast bedankt
Gebruikersavatar
Pettic
Berichten: 3828
Lid geworden op: 28 november 2004, 11:45
Locatie: Rotterdam
    Windows 8.1 Firefox

Re: emails kwijt - eigen schuld ??

Bericht door Pettic »

Als je bij IMAP de berichten op de server verwijdert dan verdwijnen die ook lokaal.
Wat je zou kunnen proberen is om de internetverbinding te verbreken, dan het archief terug te zetten in Thunderbird. Als dat is gelukt sleep je de berichten naar de INBOX van de Lokale Mappen.
Een andere optie (probeersel) zou kunnen zijn om eerst de add-on http://freeshell.de/~kaosmos/mboximport-en.html te installeren en daarmee de berichten uit het archief in de Lokale Mappen te importeren.
Windows; Firefox; Thunderbird
gsm
Berichten: 46
Lid geworden op: 2 november 2014, 12:46
    Windows 7 Firefox

Re: emails kwijt - eigen schuld ??

Bericht door gsm »

Eerste probeersel lukt niet, map inbox blijft leeg en hij geeft dan aan dat die geen verbinding kan maken.
Zoals ik al schreef ben ik nieuw met Thunderbird en weet niet hoe te handelen om de uit het archief, de backup map, te importeren naar een lokale map
add-on had ik al geïnstalleerd maar heb daar niets mee gedaan
Misschien dat je mij kan uitleggen hoe ik dat moet doen ? Bedankt.
Gebruikersavatar
Pettic
Berichten: 3828
Lid geworden op: 28 november 2004, 11:45
Locatie: Rotterdam
    Windows 8.1 Firefox

Re: emails kwijt - eigen schuld ??

Bericht door Pettic »

Met de add-on kun je de zogenaamde MBOX-berichten importeren in de Lokale Mappen, zie ook http://www.mozbrowser.nl/wiki/index.php ... Importeren. Zoek in de Imap-map het bestand INBOX.
Zet Thunderbird eerst voor alle zekerheid in de Off-line stand, zie menu Bestand>Off-line> Off-line werken.
Windows; Firefox; Thunderbird
gsm
Berichten: 46
Lid geworden op: 2 november 2014, 12:46
    Windows 7 Firefox

Re: emails kwijt - eigen schuld ??

Bericht door gsm »

Ik heb de mails terug maar kan ze niet in de juiste map zetten want na het opnieuw opstarten van Thunderbird zijn ze weer weg. Logisch na je verklaring dat als ze niet meer op de server staan zijn ze ook lokaal weg. Weer wat geleerd.
Ik heb nu een map aangemaakt onder lokale mappen en laat ze daar staan.
Bedankt voor je hulp
Gesloten