Ik zoek addon die alle kolommen en instellingen kan aanpassen

Mozilla Thunderbird is het e-mailprogramma van Mozilla. Dit is gebaseerd op Mozilla MailNews. Met Lightning kun je hieraan een agenda toevoegen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
kostenzer
Berichten: 52
Lid geworden op: 7 september 2006, 19:22
    Windows 10 Firefox

Ik zoek addon die alle kolommen en instellingen kan aanpassen

Bericht door kostenzer »

Als je in de rechterbovenhoek van de berichten klikt en dan beneden aan in het venster kijkt staat er: kolommen toepassen op...
https://support.mozilla.org/nl/kb/beric ... stkolommen
Mooi feature, maar al je dat tig keer moet doen wordt dat vervelend en je raakt de tel kwijt met welk account en welke map je bezig bent.

Is er een add-on die dat flexibeler doet, dwz alles naloopt en overal dezelfde instellingen maakt? Zelfde kolommen volgorde en breedte en overal de zelfde sortering die je van te voren aangeeft.

Ik laat mij verrassen
Torzan
Berichten: 800
Lid geworden op: 16 januari 2016, 13:08
    Windows 7 Firefox

Re: Ik zoek addon die alle kolommen en instellingen kan aanpassen

Bericht door Torzan »

Vraag je nu om een add-on die een mogelijkheid tot persoonlijke fijnafstemming voor je zodanig automatiseert dat deze weer verloren gaat? :)

De keuze 'Kolommen toepassen op…', al dan niet met submappen, kun je voor een 'basisinstelling' ook op de hoofdmap toepassen, dus de accountnaam als eerste optie in het menu. Daarvan kun je dan in enkele gevallen afwijken. In de regel komt dat maar weinig voor; ik kan me niet voorstellen dat je bijvoorbeeld 30 accounts en bijbehorende mappen hebt die elk een andere kolomvolgorde gebruiken, noch dat je er ooit zoveel hebt gewijzigd.
ErnaK
Berichten: 2
Lid geworden op: 8 augustus 2022, 8:33
    Windows 10 Chrome

Re: Ik zoek addon die alle kolommen en instellingen kan aanpassen

Bericht door ErnaK »

Met dit probleem zit ik ook al heel lang. Ik was dus heel blij te lezen dat er zo'n simpele oplossing blijkt te zijn.
Natuurlijk meteen uitgeprobeerd! Alleen verandert er helaas niets!??? Ik die nog steeds mappen in de huidige standaard lay-out. En ook nieuwe mappen nemen niet automatisch de nieuwe lay-out aan. Dus moet je die ook nog zelf aanpassen.

Hoe kan dat? Doe i iets niet goed? Of duurt het misschien een hele tijd totdat alles aangepast is?

PS: Hoe heeft Mozilla dit ooit als default kunnen bedenken??? Zijn er echt (veel) mensen die dat prettig vinden???

Erna
Gebruikersavatar
kostenzer
Berichten: 52
Lid geworden op: 7 september 2006, 19:22
    Windows 10 Firefox

Re: Ik zoek addon die alle kolommen en instellingen kan aanpassen

Bericht door kostenzer »

Sorrie voor het late antwoord.
Ik ben even uit de running geweest,

@Torzan
Ja en nee. Ik wil één instelling op alle mappen en accounts. Ik had, en nu, weer geprobeerd met je aanwijzingen dat te doen. Het lukt niet.
Je moet dan doorgaan tot de diepste map. Ik wil het al aangeven bij de eerste map en dan dat alle mappen er onder dat overnemen. Dat zou al winst zijn.
Is er misschien ergens een link die dit beschrijft? Ik heb er naar gezocht maar nog niet gevonden.
Plaats reactie