spaties tussen tekst zinnen

Mozilla Thunderbird is het e-mailprogramma van Mozilla. Dit is gebaseerd op Mozilla MailNews. Met Lightning kun je hieraan een agenda toevoegen.
Plaats reactie
toshibake
Berichten: 262
Lid geworden op: 26 februari 2013, 19:59
    Windows 10 Firefox

spaties tussen tekst zinnen

Bericht door toshibake »

Halo,

heb bij een vriendin Thunderbird geinstalleerd, ze weet wel niet of dit van in het begin was maar als ze tekst typt komen de zinnen niet altijd direct onder elkaar, het lijkt of ze bij de tweede getypte zin iedere keer automatisch een spatie krijgt bij het begin van de derde regel,weet iemand hoe dit

op te lossen is (heb nu bewust laten zien wat er bij haar blijkbaar automatisch gebeurt) :wink:
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Android Firefox
Contacteer:

Re: spaties tussen tekst zinnen

Bericht door nirwana »

Dit zit nog niet zo lang in Thunderbird, dus dat kun je over het hoofd gezien hebben: als je een Enter tikt dan komt er standaard een nieuwe alinea, dus ook een extra witregel. Gratis ende voor niets.

Zie http://www.mozbrowser.nl/forum/viewtopi ... =3&t=23708 voor een instelling waarmee je dit gedrag kunt aanpassen.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
toshibake
Berichten: 262
Lid geworden op: 26 februari 2013, 19:59
    Windows 10 Firefox

Re: spaties tussen tekst zinnen

Bericht door toshibake »

Tja, maar ze drukt dus niet op Enter, blijkbaar gebeurt het spontaan, dus om de twee regels komt er een blanco regel zeg maar :roll:
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Android Firefox
Contacteer:

Re: spaties tussen tekst zinnen

Bericht door nirwana »

Heeft zij daar alleen last van in Thunderbird of ook in andere programma's?
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
toshibake
Berichten: 262
Lid geworden op: 26 februari 2013, 19:59
    Windows 10 Firefox

Re: spaties tussen tekst zinnen

Bericht door toshibake »

Enkel in Thunderbird.....eens opnieuw installeren? Maar dan moet ik wel ook de aangemaakte mappen ook verwijderen neem ik aan, ik kan wel Thunderbird op zich verwijderen maar weet niet juist waar die andere aangemaakte mappen staan, of is er een betere optie ? Ook sorry voor de laattijdige antwoorden maar ik zie die niet zoveel :)
toshibake
Berichten: 262
Lid geworden op: 26 februari 2013, 19:59
    Windows 10 Firefox

Re: spaties tussen tekst zinnen

Bericht door toshibake »

Oeps, heb juist bericht gekregen, laptop doet het ook in Word, nu zitten we pas met een probleem, misschien nu update windows 10, maar dit is voor een ander forum zeker ? Sorry voor de last :oops:
toshibake
Berichten: 262
Lid geworden op: 26 februari 2013, 19:59
    Windows 10 Firefox

Re: spaties tussen tekst zinnen

Bericht door toshibake »

Topic mag afgesloten worden hoor, is meer probleem voor algemeen forum hé, toch oprechte dank voor Uw reacties
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Android Firefox
Contacteer:

Re: spaties tussen tekst zinnen

Bericht door nirwana »

Hier komen ook gebruikers van Windows 10, hoor ;-)

Ik gebruik zelf doorgaans Windhoos 10, maar de functionaliteit van het spontaan invoeren van enters ken ik niet. Dus dan moet dit toch een wat specifiekere oorzaak hebben op die computer.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Android Firefox
Contacteer:

Re: spaties tussen tekst zinnen

Bericht door nirwana »

Ik zou Windows eens in Veilige Modus opstarten. Dan laad je zo min mogelijk andere programma's mee. Start dan eens Notepad (Kladblok) om te zien of het effect daar ook optreedt.

Is dat niet het geval dan kun je een stap verder gaan door Word op te starten. Gaat dat ook goed dan kun je ook Thunderbird opstarten. Gaat dat ook goed dan moet het een programma zijn dat met Windows wordt opgestart.

Daarvoor is Autoruns van SysInternals goed te gebruiken.

Of je kunt ook eerst het Opstarten-tabblad van de Windows 10 Task manager gebruiken.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
toshibake
Berichten: 262
Lid geworden op: 26 februari 2013, 19:59
    Windows 10 Firefox

Re: spaties tussen tekst zinnen

Bericht door toshibake »

Ok, ik zal dat eens uitproberen, wel wat geduld hebben op antwoord, is zoals gezegd niet mijn laptop, ik moet haar dus kunnen bereiken en afspreken... :wink:
toshibake
Berichten: 262
Lid geworden op: 26 februari 2013, 19:59
    Windows 10 Firefox

Re: spaties tussen tekst zinnen

Bericht door toshibake »

Tja, In kladblok had ze het niet in gewone modus, ben dan maar niet naar veilige modus overgeschakeld. Heb dan zelf enkele berichten ingetikt in Thunderbird en het rare was dat bij een volledige volle regel in Thunderbird de twee eerste keren hij gewoon niet versprong naar de volgende regel maar de letters achteraan eerste regel bleef toevoegen terwijl de eerst getypte letters vooraan verdwenen om nadien op de tweede regel te verschijnen, bij de derde poging deed hij terug wat normaal is, dus tekst werd gewoon op volgende regel verdergezet en ook de spaties na de tweede regel bleven achterwege. Als jullie kunnen volgen????? We zullen nu verder wat blijven bekijken of alles blijft lopen zoals het moet. Hou jullie op de hoogte grtjes en bedankt voor de tips :D
Plaats reactie