vraag over systeemintegratie

Mozilla Thunderbird is het e-mailprogramma van Mozilla. Dit is gebaseerd op Mozilla MailNews. Met Lightning kun je hieraan een agenda toevoegen.
Gesloten
lampie20
Berichten: 13
Lid geworden op: 6 december 2016, 22:22
    Android Firefox

vraag over systeemintegratie

Bericht door lampie20 »

Ben nieuw hier en aan het uitzoeken of Thunderbird mijn nieuwe e-mail cliënt wordt.
Lijkt er wel op.

Wel zou ik af willen zijn van de vraag bij het opstarten van Thunderbird omtrent systeemintegratie van TB als standaardclient voor e-mail. nieuwsgroepen en Feeds. Wat ik ook aanvink het blijft terug komen. Vervelend.

Iemand een suggestie hoe dit te voorkomen??

Bij voorbaat dank.

Gert
Gebruikersavatar
W Postelmans
Berichten: 385
Lid geworden op: 14 september 2016, 16:37
Locatie: Schoten, Belgie
    Windows 10 Firefox

Re: vraag over systeemintegratie

Bericht door W Postelmans »

Sorry, maar die vraag is mij sinds lang niet meer gesteld, dus ik ben niet meer zeker over mijn antwoord. :D

In dat bericht dat vraagt of je dat wil instellen, staat daar niet ergens bij "deze vraag niet meer stellen" of iets dergelijks?
Gebruikersavatar
Pettic
Berichten: 3828
Lid geworden op: 28 november 2004, 11:45
Locatie: Rotterdam
    Windows 7 Firefox

Re: vraag over systeemintegratie

Bericht door Pettic »

Ga naar menu Extra> Opties> Geavanceerd> Algemeen. Daar zie je het deel 'Systeemintegratie'. Haal het vinkje weg bij [Altijd tijdens ...] en je probleem is voorbij.
Windows; Firefox; Thunderbird
Torzan
Berichten: 800
Lid geworden op: 16 januari 2016, 13:08
    Windows 7 Firefox

Re: vraag over systeemintegratie

Bericht door Torzan »

Tenzij je Windows 10 gebruikt, en zie…

Er is een bug voor die dit voor de komende versie (waarschijnlijk 52) verhelpt, maar tot die tijd kun je óf proberen TB standaardclient te maken via Windows, óf de in de bug genoemde workaround gebruiken:

- Open de Configuratie-editor via Opties/Voorkeuren > paneel Geavanceerd > tabblad Algemeen > knop Configuratie-editor…
- Zoek naar mail.winsearch.firstRunDone en dubbelklik hierop (of klik met rechts en kies Omschakelen) om de waarde ervan op true te zetten
lampie20
Berichten: 13
Lid geworden op: 6 december 2016, 22:22
    Windows 10 Spartan

Re: vraag over systeemintegratie

Bericht door lampie20 »

@ Pettic
Dank voor reactie, m aar dat had ik natuurlijk al geprobeerd.
@ Torzan
Dank je voor je snelle reactie én voor de geboden oplossing. Inderdaad de oplossing.
Groeten, Gert
Gesloten