Hallo,
Heb vandaag Firebird geïnstalleerd. Inkomende berichten gaan goed, uitgaande niet.
Instellingen voor verzenden mail oorspronkelijk als gedetecteerd door programma zelf, alle andere aanpassingen werken ook niet. Lijken soms wel te werken, maar dan komt dit bericht:
"Het bericht kon niet worden verzonden, omdat de verbinding met uitgaande (SMTP-)server smtp.versatel.nl in het midden van de transactie werd verbroken"
Kunt u wellicht helpen? Gaat om zonnet.nl/versatel.nl Is misschien een kleine aanpassing in de instellingen, maar ik kan hem niet vinden.
Alvast dank!
Gr. Richard Dijkstra
Uitgaande e-mail werkt niet
- W Postelmans
- Berichten: 385
- Lid geworden op: 14 september 2016, 16:37
- Locatie: Schoten, Belgie
Re: Uitgaande e-mail werkt niet
Heb je de SMTP server van je account ingesteld als hier (https://forum.tele2.nl/e-mail-314/zonne ... bird-39220) aangeraden?
-
- Berichten: 800
- Lid geworden op: 16 januari 2016, 13:08
Re: Uitgaande e-mail werkt niet
Let vooral op de Verbindingsbeveiliging (Geen) en de poort. Kijk ook even in dit topic.
Kleinigheidje: Firebird was de naam voor Firefox ergens voor versie 1.0 en de hernoeming omdat er al iets met de naam Firebird bestond. Je doelt hier natuurlijk op Thunderbird.
Kleinigheidje: Firebird was de naam voor Firefox ergens voor versie 1.0 en de hernoeming omdat er al iets met de naam Firebird bestond. Je doelt hier natuurlijk op Thunderbird.
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 14 december 2016, 14:13
Re: Uitgaande e-mail werkt niet
Alles al geprobeerd. Nu nogmaals handmatig ingesteld met gegevens zonnet, ook met versatel nu hetvolgende antwoord:
Er is een fout opgetreden bij het verzenden van e-mail. De mailserver antwoordde:
5.7.1 <D96419BA.static.ziggozakelijk.nl[217.100.25.186]>: Client host rejected: Access denied.
Heb ook al eens een bericht gehad 'Oorzaak onbekend...'
Er is een fout opgetreden bij het verzenden van e-mail. De mailserver antwoordde:
5.7.1 <D96419BA.static.ziggozakelijk.nl[217.100.25.186]>: Client host rejected: Access denied.
Heb ook al eens een bericht gehad 'Oorzaak onbekend...'
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 14 december 2016, 14:13
Re: Uitgaande e-mail werkt niet
Staat nu wel in map verzonden ondanks de foutmelding, maar komt niet aan...
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 14 december 2016, 14:13
Re: Uitgaande e-mail werkt niet
Andere opties (eerst versatel account aanmaken) werkt ook niet... Hellup
-
- Berichten: 800
- Lid geworden op: 16 januari 2016, 13:08
Re: Uitgaande e-mail werkt niet
Als je nu (ineens?) een foutmelding van Ziggo krijgt, is het enige probleem waarschijnlijk dat je niet de juiste SMTP-server hebt ingesteld. Dit zou de server van je provider moeten zijn, anders kun je er doorgaans niets via verzenden. Tenzij je bij een SMTP-server kunt of zelfs moet aanmelden, maar in de regel is dat (=het zogenaamde 'relaying') niet mogelijk voor internetproviders, wel voor iets als Gmail.
Kijk even in dit artikel, probeer te begrijpen hoe de dingen werken en wat de vereisten voor de servers zijn, en meld het als je er niet uit komt. Hou er ook rekening mee dat een SMTP-server uitgaande mail kan weigeren op basis van je afzenderadres, wat je via identiteiten kunt oplossen, áls dit het geval is. Dat kun je zo vaststellen door het Zonnet-, Tele2- of Versatel-adres als afzender te kiezen.
Overigens kun je een bericht op dit forum ook bewerken/uitbreiden i.p.v. er een nieuw achter te plakken.
Kijk even in dit artikel, probeer te begrijpen hoe de dingen werken en wat de vereisten voor de servers zijn, en meld het als je er niet uit komt. Hou er ook rekening mee dat een SMTP-server uitgaande mail kan weigeren op basis van je afzenderadres, wat je via identiteiten kunt oplossen, áls dit het geval is. Dat kun je zo vaststellen door het Zonnet-, Tele2- of Versatel-adres als afzender te kiezen.
Overigens kun je een bericht op dit forum ook bewerken/uitbreiden i.p.v. er een nieuw achter te plakken.