E-mail verzenden lukt niet meer.

Mozilla Thunderbird is het e-mailprogramma van Mozilla. Dit is gebaseerd op Mozilla MailNews. Met Lightning kun je hieraan een agenda toevoegen.
Plaats reactie
ROLLE
Berichten: 1
Lid geworden op: 2 december 2016, 16:31
    Windows 10 Spartan

E-mail verzenden lukt niet meer.

Bericht door ROLLE »

Beste leden,

Sinds een goeie week, heb ik problemen met het verzenden van " @msn.com" berichten.

Men vraagt me steeds, "probeer opnieuw" of "voer een nieuw wachtwoord in".
IK kan toch niet elke dag een nieuw wachtwoord invoeren.

Wanneer ik dan toch een nieuw paswoord invoerde, ben ik voor een tweetal dagen gerust,
maar dan begint het opnieuw.
Zie bijlage.
Knipsel nieuw wachtwoord invoeren..JPG
Het verzenden met ander accounts lukt perfect.
Graag een seintje voor een oplossing a.u.b.

ROLLE.
Gebruikersavatar
W Postelmans
Berichten: 385
Lid geworden op: 14 september 2016, 16:37
Locatie: Schoten, Belgie
    Windows 10 Firefox

Re: E-mail verzenden lukt niet meer.

Bericht door W Postelmans »

Als het na het invoeren van een nieuw wachtwoord, wel lukt gedurende enige dagen, dan lijkt mij het probleem bij Microsoft te liggen. Ik merkte vroeger dat ik soms een gelijkaardig een bericht kreeg als er eigenlijk niets mis was met mijn wachtwoord, maar als mijn account "geblokkeerd" was door microsoft. Zulk een blokkering kan vele redenen hebben, je kan je account "ontblokkeren" door via webmail je mailbox te benaderen en/of te antwoorden op een "beveiligingsvraag".

Ik merkte onlangs ook dat Microsoft blijkbaar bezig is met het oplossen van een fout in de software van zijn vele email servers, en als je toevallig een server gebruikt waarin zij dat probleem aan het oplossen zijn, dan ondervindt je gedurende enkele dagen de raarste problemen. Enkele dagen geduld oefenen, en daarna eventueel je account "ontblokkeren", is dan de boodschap.
Torzan
Berichten: 800
Lid geworden op: 16 januari 2016, 13:08
    Windows 7 Firefox

Re: E-mail verzenden lukt niet meer.

Bericht door Torzan »

Doorgaans is het eerste wat je niet moet doen als je dit dialoogvenster ziet, een nieuw wachtwoord invoeren, omdat de fout een andere oorzaak heeft dan dat het opgeslagen wachtwoord uit zichzelf is gewijzigd, en bij verkeerd invoeren ervan de zaken kunnen verergeren (hoewel theoretisch een niet-werkend wachtwoord het oude niet zal vervangen).

Net als onlangs een weekje het geval was, is er een kans dat aanmelden bij outlook-servers alleen niet lukt met Hotmail- en/of MSN-accounts, en dus het probleem bij Microsoft ligt. Probeer daarom een outlook.com-alias (tweede e-mailadres) aan te maken via webmail en (uitsluitend) dat e-mailadres op de plaats van de bestaande gebruikersnaam voor inkomende mail in Thunderbird in te vullen. Zie ook deze supportvraag.

Een andere optie is dat Microsoft POP-toegang voor je gratis account heeft uitgeschakeld. Ook dat dien je te controleren via webmail en mogelijk opnieuw aan te zetten, eigenlijk als eerste.
Gebruikersavatar
W Postelmans
Berichten: 385
Lid geworden op: 14 september 2016, 16:37
Locatie: Schoten, Belgie
    Windows 10 Firefox

Re: E-mail verzenden lukt niet meer.

Bericht door W Postelmans »

Goede raad van Torzan!
Ik beaam volledig dat het aan te raden is om die oude Microsoft email adressen stilaan te vervangen door nieuwe (@outlook.com), immers OOIT zal Microsoft wel eens een grote poetsbeurt starten en al die oude namen ongeldig maken, en dan werken msn, hotmail, live e.d. niet meer. Als je op dat moment, tezamen met miljoenen andere email gebruikers, je adres snel snel nog moet veranderen, dan zou het wel eens heel druk kunnen worden op de email servers. En wanneer je besluit om een "nieuw" email adres aan te maken en dat het "oude" te laten vervangen, dan moet je aan al contacten wel vragen om je email adres in hun "contacten" of "adres boeken" te vervangen. Als je vele contacten hebt, dan zullen sommigen dat onvermijdelijk vergeten te veranderen. Je kan hen dan meer tijd geven door via webmail al de mails die aankomen op je "oude adres" automatisch te laten doorsturen aan je nieuwe adres (log on met Webmail aan je oude account en ga naar "Opties, Accounts, Doorsturen). Als je dan daarna merkt dat iemand nog steeds mails zendt aan oude adres (en je dus doorgestuurde mails ontvangt), dan kan je deze afzender een mailtje zenden om hem/haar er aan te herinneren dat je email adres veranderd is.
RMO
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 oktober 2016, 10:27
    Windows 10 Spartan

Re: E-mail verzenden lukt niet meer.

Bericht door RMO »

Beste Postelmans en Torzan,
Eerst en vooral mijn oprechte gelukwensen voor een gezond 2017 !!
Het is weer zover, vanaf 27/12/16, kan ik geen berichten meer versturen via Thunderbird, had ik reeds voor, en dan verhielp ik me om via
"Outlook.com" deze berichten te versturen, doch dit lukt ook niet meer.
Knipsel Verzonen mails.JPG
Ik zit dus volledig blok.
Hoe maak ik een nieuw "@oulook.com" emailadres aan ?
En hoe ga ik naar "Webmail" om de binnenkomende berichten op mijn oud adres automatisch door te sturen naar mijn nieuw adres ?
"Log on met Webmail" - hoe doe ik dat ?
Graag een seintje a.u.b.

ROLLE.
Torzan
Berichten: 800
Lid geworden op: 16 januari 2016, 13:08
    Windows 7 Firefox

Re: E-mail verzenden lukt niet meer.

Bericht door Torzan »

Insgelijks. ;)

Je dient je aan te melden via webmail (=to log on with webmail), maar dat heb je al gedaan - dit is de interface/webpagina van je schermafbeelding. Als het goed is, zie je daar rechtsboven 5 opties/pictogrammen. Klik op het pictogram uiterst rechtsboven in de mailbox (mogelijk een profielafbeelding) > Account weergeven > (2e venster) Uw gegevens (linksboven) > Hoe u zich aanmeldt bij Microsoft beheren > (Eventueel een verificatie uitvoeren) > Zoek naar iets met 'Aliassen'. Daar voer je een zelfgekozen tweede adres in dat op outlook.com eindigt, als het kan met dezelfde gebruikersnaam als deze nog vrij is, maar dat mag je zelf bepalen. Daarna hoef je alleen dat nieuw aangemaakte e-mailadres te gebruiken als gebruikersnaam voor de Serverinstellingen (inkomend) in Thunderbird, en dus verder niets te doen om e-mail door te sturen. Je stuurt immers niks door, maar maakt gewoon een alias (tweede naam) aan voor hetzelfde adres. Dit adres voer je in als gebruikersnaam voor de inkomende server, ondanks dat je een verzendprobleem hebt. Naar het schijnt vindt verificatie ook plaats via de inkomende gebruikersnaam en kan aanpassen daarvan genoeg zijn, hoewel aanpassen van beide serverinstellingen logisch lijkt. Als verzenden daarna nóg niet lukt, dien je ook het adres (=de gebruikersnaam) voor de bijbehorende uitgaande / SMTP-server van dit msn-adres aan te passen.

Als je echt een totaal nieuw adres wilt aanmaken dat losstaat van het bestaande adres, kan dat via de hoofdwebpagina van Outlook zonder dat je bent aangemeld. Ik ben alleen bang dat doorsturen een probleem zal worden, want dat heeft men daar tegenwoordig meen ik uitgeschakeld i.v.m. spammers.
Gebruikersavatar
W Postelmans
Berichten: 385
Lid geworden op: 14 september 2016, 16:37
Locatie: Schoten, Belgie
    Windows 10 Firefox

Re: E-mail verzenden lukt niet meer.

Bericht door W Postelmans »

Ik heb net nog even gekeken of die optie "doorsturen" nog bestaat. En ja, ze lijkt nog te bestaan. Je kan dat "doorsturen" aanklikken in Opties, Accounts, Doorsturen.
Sorry voor dit late antwoord, "de feesten" hebben mij een tijdje weg gehouden van mijn PC!
Plaats reactie