Vanaf een standaard mail adress versturen bij meerder accounts

Mozilla Thunderbird is het e-mailprogramma van Mozilla. Dit is gebaseerd op Mozilla MailNews. Met Lightning kun je hieraan een agenda toevoegen.
Plaats reactie
glda19
Berichten: 184
Lid geworden op: 16 oktober 2005, 11:12
    Android Firefox

Vanaf een standaard mail adress versturen bij meerder accounts

Bericht door glda19 »

Hi
Ik heb in tb 2 account namelijk een gmail account en een telenet account.
Als standaard staat het telenet account ingesteld.
Maar als ik nu een mail of nieuwsbrief lees op het gmail account en dan een mail verstuur verstuurt hij vanaf het gmail account. Ook al is het telenet account ingesteld als standaard.

Soms let ik er niet op en verstuur ik via gmail als het eigenlijk telenet account moet zijn.

Hoe kan ik dat oplossen
Torzan
Berichten: 800
Lid geworden op: 16 januari 2016, 13:08
    Windows 7 Firefox

Re: Vanaf een standaard mail adress versturren bij meerder accounts

Bericht door Torzan »

Het is niet zo dat de standaardaccount altijd degene is die voor verzenden wordt gebruikt, ook al bevind je je in een map van een andere account. Dat zou toch wat zijn; stel dat je 20 accounts hebt; dan wil je toch altijd de bijbehorende e-mailadressen en afzenders gebruiken? Een standaardaccount is niets anders dan degene die als eerste in Thunderbird wordt geopend en voornamelijk wordt gebruikt als verder geen andere mappen zijn geselecteerd, m.a.w. een referentiepunt.

Als je bedoeling is dat je een bericht van je Gmail-account wilt verzenden of doorsturen (wat logischerwijs dan ook vanaf de Gmail-account gebeurt) alsof dat vanaf je Telenet-account komt, hoef je alleen het Van-adres (de afzender boven in je te verzenden bericht) aan te passen voor het verzenden.

Daarnaast zou je een tweede 'identiteit' voor de Gmail-account kunnen aanmaken die gebruikmaakt van het Telenet-adres of ander adres als afzender, waarbij je dát adres (met een herkenbaar verschil t.o.v. het primaire adres) bovenaan als afzender dient te selecteren voordat je verzendt. Dit kun je doen als je wel via de server van Gmail wilt verzenden maar met het Telenet-adres als afzender, waarna het verzonden bericht daadwerkelijk vanaf je Gmail-adres is verstuurd en dus ook in de bijbehorende map met verzonden berichten verschijnt i.p.v. die van je Telenet-account. Ook kan het handig zijn als je mobiel bent en misschien maar 1 (SMTP-)server ter beschikking hebt. Daarbij is er ook een specifieke instructie voor het geval je meerdere Gmail-accounts gebruikt. Zie ook dit supportartikel.
Plaats reactie