Meerdere accounts aanmaken

Mozilla Thunderbird is het e-mailprogramma van Mozilla. Dit is gebaseerd op Mozilla MailNews. Met Lightning kun je hieraan een agenda toevoegen.
Plaats reactie
Danny.
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 februari 2017, 10:58
    Windows 10 Firefox

Meerdere accounts aanmaken

Bericht door Danny. »

Hello iedereen, ik ben een nieuwe gebruiker van Thunderbird en probeer reeds enkele dagen mijn accounts in te stellen, maar het lukt mij niet.
Ik ben onlangs overgestapt naar Windows 10, en gebruikte vroeger de Windows Live Mail, maar die is niet meer verkrijgbaar voor Windows 10, en de aangeboden Windows 10 mail bevalt me niet wegens bepaalde mogelijkheden die ik niet meer heb.
Iemand verwees mij naar Thunderbird die wel die functies zou aanbieden die ik niet meer kon gebruiken, en ja, ik ben tevreden met de werking van mijn eerste account die ik aangemaakt heb.
Maar, ik heb nog twee andere mail adressen die ik maar niet kan aanmelden, ik geraak met volgende handleiding https://service.d-hosting.nl/index.php? ... hunderbird niet verder dan stap 9, bij stap 10 weet ik niet wat ik moet doen, ik wil geen nieuw account verkrijgen, ik heb er reeds een, ik wil gewoon een ander mail adres (allen bij gmail) aankoppelen.
Kan ik hier een duidelijke (ja sorry, ik begrijp misschien niet zo rap iets) te volgen inrichting van wat ik moet doen, waarvoor dank.

Groetjes

Danny
Gebruikersavatar
Pettic
Berichten: 3828
Lid geworden op: 28 november 2004, 11:45
Locatie: Rotterdam
    Windows 7 Firefox

Re: Meerdere accounts aanmaken

Bericht door Pettic »

Nadat je specifiek voor adres 2 (en later ook 3)alle gegevens hebt ingevuld in de stappen 1-9 dan betekent stap 10 dat je klaar bent om dat account daadwerkelijk in Thunderbird te activeren.
Denk eraan dat je alleen de gegevens voor adres 2 (en 3) gebruikt.
Windows; Firefox; Thunderbird
Danny.
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 februari 2017, 10:58
    Windows 10 Firefox

Re: Meerdere accounts aanmaken

Bericht door Danny. »

Hellokes, en bedankt voor jouw antwoord.
Sorry voor mijn aandringen, maar zoals ik reeds liet verstaan ben ik nieuwe gebruiker, en dus niet zo zeker welke behandelingen ik moet/mag uitvoeren.
Als mijn tweede mail adres ingevoerd is, dan kom ik uiteindelijk terecht op een scherm waar ik lees "Log in met uw Google-account", en waar ook dat nieuwe mail adres staat.
Maar ik heb mij toch reeds met mijn eerste mailadres ingelogd bij Google.
Moet ik nu met dit tweede, en later met een derde, mailadres inloggen bij Google?

Groetjes

Danny
Gebruikersavatar
Pettic
Berichten: 3828
Lid geworden op: 28 november 2004, 11:45
Locatie: Rotterdam
    Windows 7 Firefox

Re: Meerdere accounts aanmaken

Bericht door Pettic »

Inderdaad inloggen met adressen 2 en 3 met bijbehorende wachtwoorden. Zet dan gelijk het vinkje aan bij 'onthouden', dan wordt daar (als alles goed ingesteld is) niet meer om gevraagd.
Windows; Firefox; Thunderbird
Danny.
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 februari 2017, 10:58
    Windows 10 Firefox

Re: Meerdere accounts aanmaken

Bericht door Danny. »

Bedankt, het is mij gelukt.

Groetjes

Danny
Plaats reactie