Ongelezen mails blijven niet vetgedrukt

Mozilla Thunderbird is het e-mailprogramma van Mozilla. Dit is gebaseerd op Mozilla MailNews. Met Lightning kun je hieraan een agenda toevoegen.
Plaats reactie
Seventies
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 februari 2017, 20:28
    Windows 10 Firefox

Ongelezen mails blijven niet vetgedrukt

Bericht door Seventies »

Ik heb volgend probleem, mijn mails die ik ontvang en die ik nog niet heb gelezen blijven niet vet gedrukt is vervelend want u kijkt er snel overheen.

Ik heb al van alles geprobeerd, maar niets werkt. mijn instellingen staan op berichten automatisch als gelezen markeren na 10 seconden, dit ging eerst goed dus vanaf moment van open doen werd na 10sec alles gewoon gedrukt dus niet vet, dus ze kwamen vet gedrukt binnen, ik heb het vinkje nu uitgewist bij automatisch als gelezen werkt ook niet, weer terug aangevinkt helpt ook niet.

Sommige mails blijven vet gedrukt, andere niet ik krijg ook mails met paperclip ervoor dus met bijlage maar er is geen bijlage bij.

Ik werk met thunderbird 45.7.1 vorige versie zelfde probleem, heb thunderbird verwijderd en terug geïnstalleerd helpt niet.
Ik werk met windows 10. :?
Torzan
Berichten: 800
Lid geworden op: 16 januari 2016, 13:08
    Windows 7 Firefox

Re: Ongelezen mails blijven niet vetgedrukt

Bericht door Torzan »

Gaat het om een POP- of IMAP-account? Heb je ze mogelijk beide in Thunderbird ingesteld?

In het laatste geval is het mogelijk dat de mailserver berichten die via POP zijn gedownload als gelezen markeert op de server, waardoor ze via IMAP ook als gelezen verschijnen na downloaden in Thunderbird. Wellicht kan hetzelfde gebeuren als je alleen gebruikmaakt van IMAP en een ander apparaat de mail ook (via IMAP) ophaalt, al zou de mail daarop theoretisch eerst moeten worden gelezen. Mogelijk kan er nog sprake zijn van een serverinstelling (bij IMAP) die ervoor zorgt dat de markering automatisch optreedt - dus aan de serverkant - nadat de berichten zijn gedownload, waarna de status in Thunderbird wordt gesynchroniseerd. Je kunt dit natuurlijk zien door tegelijkertijd via webmail de mailbox te bekijken.

Zorg er ook voor (misschien als eerste) dat je test in Veilige modus van Thunderbird (houd Shift ingedrukt bij het starten ervan of kies Herstarten met uitgeschakelde add-ons via Help) om uit te sluiten dat een add-on dit gedrag niet veroorzaakt. Sommigen beweren dat niet regelmatig of automatisch comprimeren van mailmappen dit ook kan veroorzaken, maar daar heb ik twijfels over. Als het goed is wordt er tegenwoordig sowieso automatisch gecomprimeerd boven een bepaalde mailboxgrootte. Kijk ook goed bij welke mappen dit gedrag wel en niet optreedt om hier een logica in te vinden.

De-installeren en opnieuw installeren helpt overigens nooit, omdat je daarmee uitsluitend de programmabestanden opnieuw installeert en gebruikersinstellingen aanwezig blijven. Om uit te sluiten of het een bug betreft, kun je beter de vorige versie installeren die het probleem mogelijk niet had - die gebruikersinstellingen (inclusief e-mail) blijven gewoon aanwezig. Controleer de updategeschiedenis in Thunderbird (tabblad Update) om hier een relatie in te vinden.
Seventies
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 februari 2017, 20:28
    Windows 10 Firefox

Re: Ongelezen mails blijven niet vetgedrukt

Bericht door Seventies »

Allereerst sorry voor de late reactie.
alle mijn drie accounts staan ingesteld op imap, in veilige modus blijven ze alle vetgedrukt tot nu toe, add-ons uitschakelen en vorige versie installeren heb ik nog niet geprobeert. Ga dit proberen ik hou u op de hoogte.
Alvast zeer bedankt voor uw reactie.
Seventies
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 februari 2017, 20:28
    Windows 10 Firefox

Re: Ongelezen mails blijven niet vetgedrukt

Bericht door Seventies »

Probleem opgelost, het waren de add-ons deze uitgeschakeld en alles werkt weer perfect.
Ik heb bullguard als antivirus de add-on bullguard spamfilter stond er ook bij, misschien dat deze voor problemen zorgde.
U heb mijn probleem opgelost.
Zeer vriendelijk bedankt voor uw hulp en uitgebreide uitleg.
Plaats reactie