mail adres geblokkeerd?

Mozilla Thunderbird is het e-mailprogramma van Mozilla. Dit is gebaseerd op Mozilla MailNews. Met Lightning kun je hieraan een agenda toevoegen.
Plaats reactie
erik6
Berichten: 8
Lid geworden op: 16 februari 2017, 12:03
    Windows 10 Firefox

mail adres geblokkeerd?

Bericht door erik6 »

Als ik een mail stuur naar info@domeinnaam.be vanuit Thunderbird met mijn Gmail adres als afzender dan komt dat niet toe. Doe ik dat met als afzender het gmail adres van mijn echtgenote dan komt het wel toe.

Alle mail van mijn domeinnaam wordt doorgestuurd naar mijn Gmail adres.
Als ik een mail stuur vanuit de server van mijn domeinnaam komt deze wel ter bestemming.

Heeft Google op een of andere manier iets geblokkeerd?
Gebruikersavatar
W Postelmans
Berichten: 385
Lid geworden op: 14 september 2016, 16:37
Locatie: Schoten, Belgie
    Windows 10 Firefox

Re: mail adres geblokkeerd?

Bericht door W Postelmans »

Misschien zit er ergens een mailbox vol? Of is er bijv. ergens een fout geslopen in de definitie van een mailbox? Of misschien beschouwt "domein" of google 1 van die mailtjes als "SPAM" en weigert die dat mailtje door te sturen (of te ontvangen)?

Zijn in TB je eigen mailbox en die van je ega op identieke manier gedefinieerd?

Indien ja, dan kan je uittesten waar het probleem zou kunnen zitten d.m.v. volgende "procedure":

Stuur een testmailtje vanuit je gmail box naar info..... Komt die aan?
Indien ja, stuur een reply vanuit info... naar je gmail box. Komt die ook aan?

Stuur een identiek testmailtje vanuit de gmail box van je ega naar info..... . Komt die aan?
Indien ja, stuur een reply vanuit info.... naar je ega's gmail box. Komt die ook aan?

Stuur een identiek testmailtje vanuit je eigen gmail box naar de gmail box van je ega. Komt die aan?
Indien ja, stuur een reply vanuit je ega's gmail box naar je eigen gmail box. Komt die ook aan?

Nota: gebruik voor elk van deze "send" en "reply" Thunderbird (m.a.w. gebruik voor geen enkele daarvan bijv. een smartphone!)
Plaats reactie