thunderbird MSF bestand van stick terugzetten thunderbird

Mozilla Thunderbird is het e-mailprogramma van Mozilla. Dit is gebaseerd op Mozilla MailNews. Met Lightning kun je hieraan een agenda toevoegen.
Plaats reactie
Toolmaker
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 februari 2012, 20:45
    Windows 10 Firefox

thunderbird MSF bestand van stick terugzetten thunderbird

Bericht door Toolmaker »

Ik heb op een stick een complete kopie van imap.xs4all staan.
Als ik de map imap.xs4all open dan zie ik al mijn mails staan aan / of van welke persoon echter elke mail heeft twee mappen, Bestand en eronder een MSF bestand.

Ik wil de mails in de map imap.xs4all kunnen openen / lezen, als ik er op dubbelklik dan opent Thunderbird een nieuwe mail met een bijlage met daarin
imap.xs4all, die ook niet te openen is.
Als Thunderbird met de extensie MSF gebruikt, waarom kan Thunderbird deze dan niet openen?

Het imap bestand Knippen en plakken in Thunderbird werkt ook niet,
graag jullie hulp.
Bijlagen
MSF_bestanden.png
MSF_bestanden.png (10.34 KiB) 1621 keer bekeken
Torzan
Berichten: 800
Lid geworden op: 16 januari 2016, 13:08
    Windows 7 Firefox

Re: thunderbird MSF bestand van stick terugzetten thunderbird

Bericht door Torzan »

Ik weet niet goed waarom je deze acties uitvoert en wat je bedoeling is, maar dit is mijn verhaal:

Aangenomen dat je de boel op een stick hebt gezet als back-up en dat in een andere Thunderbird-versie of op een andere computer zonder internettoegang of zonder de ingestelde account wilt kunnen openen, dien je het hele profiel te kopiëren en terug te plaatsen. Gebruik geen MozBackup, dat maakt geen betrouwbare back-ups meer en is nutteloos. Instructies over profielen en back-ups maken en terugzetten vind je op de supportwebsite. Wil je de mail wel elders openen met internettoegang, kun je daar dezelfde IMAP-account instellen en is de back-up niet nodig.

Als je de mails in de aangegeven map wilt kunnen lezen, dien je de bijbehorende versie van Thunderbird te starten met de teruggeplaatste back-up. Dubbelklikken op de getoonde bestanden (waar klik je eigenlijk op?) heeft geen zin; de bovenste bestanden zonder pictogram hebben immers geen extensie en zouden voor Windows onbekend moeten zijn. Hooguit kun je met een bestandsviewer of editor het hele bestand openen (met 291 kB is dat goed te doen), maar omslachtig. (/Edit) Het lijkt erop dat je maildir gebruikt i.p.v. de mailbox-indeling, d.w.z. 1 bestand per bericht, maar dan nog kan een extensieloos bestand niet als bericht worden herkend. Dat Thunderbird wel wordt geopend doordat je ergens op klikt zou best kunnen, maar verwacht geen normaal gedrag. Als je een enkele mail wilt openen vanuit de verkenner, zou dat met een .eml-bestand misschien nog wel lukken. De .msf-bestanden zijn indexeringsbestanden die je zelfs zou kunnen verwijderen, want die worden intern door Thunderbird aangemaakt, al kost dat dan even tijd. Wat je wilt knippen en plakken in Thunderbird is ook niet duidelijk.

Domme vragen bestaan niet, maar onduidelijke wel, soms aangevuld met vreemde uitgevoerde acties. En verder kan een zoekmachine ook een hoop duidelijkheid geven. :)

Met andere woorden: wat is precies je bedoeling, en waarom denk je dat je acties zouden moeten werken?
Plaats reactie