Kan niet meer in Thunderbird

Mozilla Thunderbird is het e-mailprogramma van Mozilla. Dit is gebaseerd op Mozilla MailNews. Met Lightning kun je hieraan een agenda toevoegen.
Gesloten
A J Reitsma
Berichten: 2
Lid geworden op: 5 maart 2017, 2:04
    Android Firefox

Kan niet meer in Thunderbird

Bericht door A J Reitsma »

Goedemorgen (alhoewel eerder slechte morgen) Gisteren goed gewerkt op de laptop, uitgeschakeld, en 's avonds nog eens ingeschakeld.
Kon ik ineens niet meer in Thunderbird. Ik krijg een kader met Wilt u een nieuw emailadres/ NEE, DAT WIL IK HELEMAAL NIET !!! Ik kan kiezen uit 2 opties waar ik helemaal niet verder mee kom. a) dit overslaan en mijn bestaande emailadres gebruiken, of b) ik denk dat ik mijn account later configureer. Gandi.net staat aangevinkt en wat dat is mag Joost weten. Ben 65 en kan me redelijk redden maar dit gaat niet. Ik heb niets aan- of uitgevinkt of wat voor rare acties dan ook gedaan. Dit verschijnt ineens uit het niets. Kan een slimme jongen of meisje mij uitleggen hoe dit komt en wat ik moet doen? Ik werk thuis en kan me niet veroorloven te niksen. Veel DANK A.J.
Gebruikersavatar
oeekker
Berichten: 89
Lid geworden op: 31 mei 2007, 14:32
    Android Firefox

Re: Kan niet meer in Thunderbird

Bericht door oeekker »

Het lijkt erop dat Thunderbird met een nieuw profiel begint en je oude instellingen kwijt is. Sluit Thunderbird af en start hem opnieuw op met de profielbeheerder. Dat gaat het makkelijkst als volgt: houdt de Windows toets ingedrukt en druk op R. Nu verschijnt linksonder een klein scherm met de titel Uitvoeren. Tyie hier: thunderbird -P. Thunderbird start dan op met de profielbeheerder en als het goed is, zie je dan een of meer profielen waar je uit kan kiezen. Probeer ze allemaal, totdat je de juuste hebt gevonden. Daarna kan je Thunderbird weer op de normale manier starten. Succes!
A J Reitsma
Berichten: 2
Lid geworden op: 5 maart 2017, 2:04
    Windows 10 Firefox

Re: Kan niet meer in Thunderbird

Bericht door A J Reitsma »

Dochterlief heeft tóch zojuist op afstand mijn computer bediend (via een programmaatje, jou ongetwijfeld welbekend), en via jouw tip oeekker is de zaak opgelost.
GROTE OPLUCHTING, want ik kon niet meer werken. Ze wist het wel maar ze was dat even kwijt van dat Windows toets en R.
Ik ben nog steeds hyper. Kan je niet genoeg bedanken !!!
Wát een opluchting ! Gelijk ook een Back-up gemaakt van de email. Moet ik elke dag van haar doen (!) Nogmaals DANK !
Gesloten