Hoe pop-up "markeren als gelezen" niet tonen?

Mozilla Thunderbird is het e-mailprogramma van Mozilla. Dit is gebaseerd op Mozilla MailNews. Met Lightning kun je hieraan een agenda toevoegen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
W Postelmans
Berichten: 385
Lid geworden op: 14 september 2016, 16:37
Locatie: Schoten, Belgie
    Windows 10 Firefox

Hoe pop-up "markeren als gelezen" niet tonen?

Bericht door W Postelmans »

Sinds enkele dagen krijg ik regelmatig een "pop-up" (zie bijlage) die voorstelt om alle berichten tot een bepaalde voorgestelde datum te markeren als gelezen. Tot voor enkele dagen had ik die pop-up nog nooit gezien, en ik vindt het knap vervelend dat ie te pas en te onpas verschijnt.
Kan iemand me vertellen hoe ik die pop-up kan voorkomen?
Alvast becankt.
Bijlagen
Screen Shot 03-24-17 at 03.24 PM.PNG
Screen Shot 03-24-17 at 03.24 PM.PNG (4.76 KiB) 4760 keer bekeken
Torzan
Berichten: 800
Lid geworden op: 16 januari 2016, 13:08
    Windows 7 Firefox

Re: Hoe pop-up "markeren als gelezen" niet tonen?

Bericht door Torzan »

Dit venstertje zou moeten verschijnen door een bericht te selecteren en Markeren > Als gelezen op datum in het contextmenu te kiezen, of dit via het menu Bericht (via menubalk of menuknop) te doen. In het laatste geval zie je dat er een sneltoets (C) bij hoort, dus die doet hetzelfde.

Tenzij je C-toets blijft hangen, wat haast onmogelijk lijkt, denk ik aan een sneltoetsgevoelige add-on die dit kan veroorzaken. Heb je al gekeken of dit ook gebeurt als je die een voor een uitschakelt of door de Veilige modus / Herstarten met uitgeschakelde add-ons te kiezen?

Uitschakelen van 'Berichten automatisch als gelezen markeren' (in Opties > Weergave > Geavanceerd) zou het denk ik niet moeten veroorzaken, maar daar gaat misschien wat tijd overheen. Je schreef ook niet wanneer het precies optreedt, m.a.w. spontaan of na lezen van een bericht, maar is wel nuttig om te weten.
Gebruikersavatar
W Postelmans
Berichten: 385
Lid geworden op: 14 september 2016, 16:37
Locatie: Schoten, Belgie
    Windows 10 Firefox

Re: Hoe pop-up "markeren als gelezen" niet tonen?

Bericht door W Postelmans »

Ik heb een paar dagen gemailed met alle extensies en add-ons gedeactiveerd, zelfde probleem.

Het lijkt er op dat de pop-up meestal verschijnt zodra ik, bij het scrollen in een nieuw ontvangen (en dus voor de eerste maal gelezen) bericht het einde van het bericht op het scherm krijg, ofwel zodra ik een antwoord ingetikt heb en dit "verstuurd" heb.

Heeft er nog iemand een idee hoe ik deze pop-up zou kunnen verwijderen?

Alvast bedankt.
Torzan
Berichten: 800
Lid geworden op: 16 januari 2016, 13:08
    Windows 7 Firefox

Re: Hoe pop-up "markeren als gelezen" niet tonen?

Bericht door Torzan »

Aangezien je Windows 10 gebruikt, ben ik bang dat je last hebt van deze bug.

Klopt het dat je de jubileumupdate voor Windows 10 hebt geïnstalleerd (let op het genoemde versienummer in de bug), het probleem mogelijk daarna is begonnen, en voel je er wat voor om in die bug te stemmen of er een aanvulling te plaatsen?
Gebruikersavatar
W Postelmans
Berichten: 385
Lid geworden op: 14 september 2016, 16:37
Locatie: Schoten, Belgie
    Windows 10 Firefox

Re: Hoe pop-up "markeren als gelezen" niet tonen?

Bericht door W Postelmans »

Dit is exact het fenomeen dat zich voordoet op mijn PC. Ik heb mijn Win10 idd geupgraded naar versie 1607. Het lijkt mij dat ik nog een beetje geduld zal moeten oefenen tot de developers dit probleem onder handen hebben genomen.
Bedankt voor de hulp en voor het opzoekwerk.
Gebruikersavatar
W Postelmans
Berichten: 385
Lid geworden op: 14 september 2016, 16:37
Locatie: Schoten, Belgie
    Windows 10 Firefox

Re: Hoe pop-up "markeren als gelezen" niet tonen?

Bericht door W Postelmans »

Ik heb mijn commentaar op bugzilla in die bug bijgevoegd en, indien gewenst, zal ik info (logs, dumps etc...) bezorgen.
Torzan
Berichten: 800
Lid geworden op: 16 januari 2016, 13:08
    Windows 7 Firefox

Re: Hoe pop-up "markeren als gelezen" niet tonen?

Bericht door Torzan »

Mooi, bedankt, maar eerst moet de bug nog worden heropend. Heb je overwogen de bètaversie te installeren, zoals daar werd voorgesteld? De persoon die dat schreef weet helaas niet of er een gerelateerde bug is verholpen, maar deze vorm van bevestiging (dus als het ook in de bètaversie optreedt) kan wel helpen, ook omdat de oorspronkelijke melder misschien niks meer van zich laat horen.

Je kunt de huidige Thunderbird-versie gewoon de-installeren en de bètaversie installeren, waarbij alles behouden zou moeten blijven. Mocht je bij het de-installeren de vraag krijgen over het verwijderen van gebruikersbestanden (maar ik denk ik niet), dien je dat dan uiteraard niet te doen. Bij twijfel kun je eventueel een back-up van je profielmap maken (als TB is afgesloten), en na bevestiging van het wel of niet aanwezig zijn in de bètaversie kun je de huidige versie weer installeren, of natuurlijk de bètaversie behouden.
Gebruikersavatar
W Postelmans
Berichten: 385
Lid geworden op: 14 september 2016, 16:37
Locatie: Schoten, Belgie
    Windows 10 Firefox

Re: Hoe pop-up "markeren als gelezen" niet tonen?

Bericht door W Postelmans »

Ik zal 1 dezer dagen eens proberen om de betaversie te installeren. Ik zal je laten weten wat het resultaat daarvan is. Natuurlijk wil ik daarmee wel heel voorzichtig zijn want ik zou niet graag data verliezen, m.a.w. ik wil eerst een volledige backup maken van mijn harde schijf zodat ik indien nodig de alfa versie en de data kan herstellen naar de status van bij de vervanging door de beta versie.
Torzan
Berichten: 800
Lid geworden op: 16 januari 2016, 13:08
    Windows 7 Firefox

Re: Hoe pop-up "markeren als gelezen" niet tonen?

Bericht door Torzan »

En... Gebeurt dit ook in 52?
Gebruikersavatar
W Postelmans
Berichten: 385
Lid geworden op: 14 september 2016, 16:37
Locatie: Schoten, Belgie
    Windows 10 Firefox

Re: Hoe pop-up "markeren als gelezen" niet tonen?

Bericht door W Postelmans »

Ik heb net de upgrade gedaan en zal binnen enkele dagen berichten of het probleem zich nog voordoet. Op het eerste gezicht lijkt het opgelost te zijn, maar ik ga liever niet over 1 nacht ijs.

P.S.: ik heb nog steeds niet de tijd gevonden om de betaversie te installeren, maar ik denk dat dit niet meer nodig zal zijn indien het probleem in versie 52 verdwenen is.
Gebruikersavatar
W Postelmans
Berichten: 385
Lid geworden op: 14 september 2016, 16:37
Locatie: Schoten, Belgie
    Windows 10 Firefox

Re: Hoe pop-up "markeren als gelezen" niet tonen?

Bericht door W Postelmans »

Ik heb, sinds enkele dagen, geen last meer van de pop-up. Misschien heeft de upgrade naar de nieuwste versie het probleem verholpen. Of...., ik heb ook gemerkt dat ik, enkele dagen voor ik TB geupgraded heb, ook enkele upgrades (automatisch) geinstalleerd hebt op Win10. Ik meen dat ik na die upgrade op Win10 en voor de upgrade van TB ook al geen last meer had van die pop-up (ik ben niet 100% zeker, immers die pop-up kwam soms regelmatig, maar soms bleef ie ook enkele dagen weg). Ik kan dus niet met zekerheid beweren welke upgrade het probleem verholpen heeft (en ook niet of het nu inderdaad echt verholpen is, daarvoor moet ik nog wel enkele weken verder doen).

In elk geval, het probleem lijkt voorlopig opgelost. Maar als het zou terugkomen, zal ik hier nog een reactie geven.
Torzan
Berichten: 800
Lid geworden op: 16 januari 2016, 13:08
    Windows 7 Firefox

Re: Hoe pop-up "markeren als gelezen" niet tonen?

Bericht door Torzan »

Bedankt voor het melden. Voor de bug is het natuurlijk handig om 100% zeker te weten dat dit door de (eerdere) MS-update kwam en door een latere is hersteld, maar als dat niet lukt, helaas. Ik heb wel zo'n vermoeden... ;)
Plaats reactie