Ik heb een IMAP account. Mail versturen (zonder bijlage) en ontvangen gaat prima.
Nu stuur ik een email met een bijlage van pakweg 5 MB, 3 foto's. Dan blijft hij hangen op 15 of 20%. Er volgt time-out.
Stuur ik een kleine bijlage, < 1 MB, werkt het wel!
Th. B. opnieuw geinstalleerd en het ging weer als vanouds, echter na een paar dagen weer hetzelfde brobleem. Niet te versturen.
Wat kan daar de oorzaak zijn? Er zijn geen Ad Ons toegevoegd.
Windows-10 Pro. PC met Windows op SSD.
Karel
Email met bijlagen blijft hangen.
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 28 maart 2017, 14:11
-
- Berichten: 800
- Lid geworden op: 16 januari 2016, 13:08
Re: Email met bijlagen blijft hangen.
Lang verhaal kort: kijk even hier voor allerlei oorzaken en oplossingen/workarounds.
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 28 maart 2017, 14:11
Re: Email met bijlagen blijft hangen.
Dank Torzan, interesant artikel maar ik kom er niet verder mee. Mijn bijlagen zijn altijd foto's, niets bijzonders dus. Mijn account is een account met een eigen domeinnaam, kareltamboer.nl. Dit werkt al jaren zonder problemen.
Ik constateer ook het volgende:
Wanneer ik mail met (grote) bijlage verstuur vanaf dezelfde PC maar met Win.Life Mail gaat het ook fout.
Wanneer ik mail met (grote) bijlage verstuur vanaf mijn Android tablet, werkt het wel!
Wanneer ik mail met (grote) bijlage verstuur vanaf mijn KPN account werkt het ook goed.
Wanneer er bij mijn provider (Mijndomein) iets fout zou zijn, zou het met Android ook fout moeten gaan, toch? Mijn provider ziet toch niet welke email client ik gebruik?
Groet Karel
Ik constateer ook het volgende:
Wanneer ik mail met (grote) bijlage verstuur vanaf dezelfde PC maar met Win.Life Mail gaat het ook fout.
Wanneer ik mail met (grote) bijlage verstuur vanaf mijn Android tablet, werkt het wel!
Wanneer ik mail met (grote) bijlage verstuur vanaf mijn KPN account werkt het ook goed.
Wanneer er bij mijn provider (Mijndomein) iets fout zou zijn, zou het met Android ook fout moeten gaan, toch? Mijn provider ziet toch niet welke email client ik gebruik?
Groet Karel
-
- Berichten: 800
- Lid geworden op: 16 januari 2016, 13:08
Re: Email met bijlagen blijft hangen.
In principe is dat niet te zien; ik denk dat je het in het netwerkverkeer en/of instellingen moet zoeken.
Gebruik je add-ons en zo ja, heb je die al eens uitgeschakeld? Kies hiervoor Help (menu of menuknop) > Herstarten met uitgeschakelde add-ons, of houd Shift een aantal seconden ingedrukt als je Thunderbird start via de snelkoppeling. Dit heet ook wel de Veilige modus.
Zorg er ook voor dat je de juiste instelling gebruikt voor het plaatsen van kopieën van verzonden berichten (via 'Een kopie plaatsen in:' onder 'Kopieën en mappn'). Sommige providers doen dit zelf al als je via hun SMTP-server verzendt (waardoor die mail aan de serverkant in een map Verzonden verschijnt en vervolgens ook weer naar die van Thunderbird wordt gekopieerd), zodat eventueel zelf (ook) kopiëren hiervan door Thunderbird een vreemde en vertragende reactie kan veroorzaken.
Zorg er ook voor dat je geen uitgaande e-mail van Thunderbird door eventuele beveiligingssoftware laat scannen, en probeer ook de zoekintegratie uit te schakelen in Opties > Geavanceerd > tabblad Algemeen.
Gebruiken alle bovengenoemde mailclients dezelfde SMTP-server? (Win.Life Mail en Thunderbird zouden de enige met die van je eigen domein kunnen zijn.) En heb je al een andere SMTP-server geprobeerd?
Gebruik je add-ons en zo ja, heb je die al eens uitgeschakeld? Kies hiervoor Help (menu of menuknop) > Herstarten met uitgeschakelde add-ons, of houd Shift een aantal seconden ingedrukt als je Thunderbird start via de snelkoppeling. Dit heet ook wel de Veilige modus.
Zorg er ook voor dat je de juiste instelling gebruikt voor het plaatsen van kopieën van verzonden berichten (via 'Een kopie plaatsen in:' onder 'Kopieën en mappn'). Sommige providers doen dit zelf al als je via hun SMTP-server verzendt (waardoor die mail aan de serverkant in een map Verzonden verschijnt en vervolgens ook weer naar die van Thunderbird wordt gekopieerd), zodat eventueel zelf (ook) kopiëren hiervan door Thunderbird een vreemde en vertragende reactie kan veroorzaken.
Zorg er ook voor dat je geen uitgaande e-mail van Thunderbird door eventuele beveiligingssoftware laat scannen, en probeer ook de zoekintegratie uit te schakelen in Opties > Geavanceerd > tabblad Algemeen.
Gebruiken alle bovengenoemde mailclients dezelfde SMTP-server? (Win.Life Mail en Thunderbird zouden de enige met die van je eigen domein kunnen zijn.) En heb je al een andere SMTP-server geprobeerd?