Virus???

Mozilla Thunderbird is het e-mailprogramma van Mozilla. Dit is gebaseerd op Mozilla MailNews. Met Lightning kun je hieraan een agenda toevoegen.
Plaats reactie
lkb36
Berichten: 11
Lid geworden op: 23 september 2016, 18:17
    Windows 10 Firefox

Virus???

Bericht door lkb36 »

moz2.jpg
Dit kreeg ik vanmiddag na een Thunderbird opdate, wat moet ik hiermee? Kan niet bij de mail, dit bericht zit er overheen...
Torzan
Berichten: 800
Lid geworden op: 16 januari 2016, 13:08
    Windows 7 Firefox

Re: Virus???

Bericht door Torzan »

Ik ben bang dat dit komt doordat StartCom als certificaatautoriteit door Mozilla is geblokkeerd, en daardoor het StartSSL-certificaat problemen geeft. Dit was al eerder zo in Firefox (51), en zou nu ook vanaf Thunderbird 52 gelden. Je zou dit denk ik kunnen zien door de certificaatgegevens te bekijken via de knop in je screenshot; die zit er niet voor niets. ;) Zie ook deze supportvraag en dit supportartikel. NB Ik weet het niet zeker, maar ben geen abonnee aldaar en kan de server niet controleren om dit te zien.

Sta als het kan geen uitzondering toe, maar kaart het aan bij Ziggo. Je zou ook eerst het volgende kunnen doen:
- Controleren of je wel SSL/TLS gebruikt in de accountinstellingen (i.p.v. STARTTLS).
- De vorige versie van Thunderbird weer kunnen terugzetten na eerst versie 52 te verwijderen (je gegevens en instellingen blijven behouden), al dan niet tijdelijk.
- Als het om thuisgebruik gaat, misschien nog een niet-beveiligde IMAP-verbinding instellen zodat het certificaat niet nodig is, als Ziggo dat nog toestaat. Zo niet, dan moeten ze dat maar even wel doen, of het certificaatprobleem snel oplossen.
lkb36
Berichten: 11
Lid geworden op: 23 september 2016, 18:17
    Android Firefox

Re: Virus???

Bericht door lkb36 »

Bedankt voor de reactie en uitleg. Ik had al bij certificaat ophalen gekeken, maar daar was geen informatie. Nu gewoon Thunderbird verwijderd en de oude versie erop gezet, bleek wel in het Fries te zijn, maar ach daar woon ik dus geen probleem :)

Nogmaals bedankt
met vriendelijke groet
L. Kanninga
Gebruikersavatar
oeekker
Berichten: 89
Lid geworden op: 31 mei 2007, 14:32
    Windows 7 Firefox

Re: Virus???

Bericht door oeekker »

Ik weet de exacte reden niet, maar Mozilla is niet de enige die StartCom-certificaten niet meer accepteert. Ook door Apple worden deze certificaten geweigerd.
Plaats reactie