mappen comprimeren

Mozilla Thunderbird is het e-mailprogramma van Mozilla. Dit is gebaseerd op Mozilla MailNews. Met Lightning kun je hieraan een agenda toevoegen.
Plaats reactie
fbijltje
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 april 2017, 11:15
    Windows 10 Chrome

mappen comprimeren

Bericht door fbijltje »

Hallo,
Met thunderbird lees ik 2 email accounts uit...dit werkt prima. In beide inboxen komt spam voor die ik gelijk verwijder. Ik zie ze dan niet meer in de inbox maar heb begrepen dat ze alleen gemaarkeerd worden als zijnde verwijderd. Ik gebruik dan mappen comprimeren (onder menuitem bestand) op elke inbox. Wat ik me afvroeg of er een optie is om alle mappen in beide accounts in 1x te comprimeren. Ik doe het nu elke keer apart en zie onderin in de statubalk dat er ruimte vrij gemaakt is.

Bedankt alvast voor een reactie,
Frans
Torzan
Berichten: 800
Lid geworden op: 16 januari 2016, 13:08
    Windows 7 Firefox

Re: mappen comprimeren

Bericht door Torzan »

Ik heb even gezocht en wat standaardgedrag betreft weinig kunnen vinden, maar heb zo'n vermoeden dat hier of weinig behoefte aan is, of comprimeren voor meerdere accounts misschien wat risico's met zich meebrengt, althans als dit tegelijkertijd zou gebeuren; één muisklik voor achtereenvolgens comprimeren van mappen voor meerdere accounts zou natuurlijk moeten kunnen, zou je zeggen.

Wel zag ik de add-on Xpunge die volgens de beschrijving meerdere mappen of accounts via één klik zouden kunnen comprimeren, wat vermoedelijk ook na elkaar gebeurt. Ik heb hem zelf niet geprobeerd en weet ook niet of deze nog werkt, gezien de leeftijd en updategeschiedenis ervan. Misschien dat er nog andere add-ons zijn die hetzelfde kunnen doen. Een andere optie is de instelling ervoor in Thunderbird aanpassen zodat dit bij een kleinere ruimtebesparing al automatisch gebeurt als dat zo is ingesteld; dit kan algemeen en per account worden ingesteld /Edit: onjuist, dat gaat om automatisch verwijderen van oude berichten. Dat zou mijn voorkeur zou hebben, omdat je dan niet van een eventueel verouderde add-on afhankelijk bent.

Hou wel in gedachten dat spam of zelfs virusmails in een prullenbak in principe geen kwaad kunnen. Toegegeven, ik leeg dan meestal ook meteen de prullenbak, maar meer met de bedoeling om de troep van de server te verwijderen. Comprimeren is van later zorg en gebeurt toch automatisch.

Zie ook hier óf hier (1 van de 2 moet werken, afhankelijk van de migratiestatus van de supportsite).
Laatst gewijzigd door Torzan op 20 april 2017, 15:08, 1 keer totaal gewijzigd.
fbijltje
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 april 2017, 11:15
    Windows 10 Chrome

Re: mappen comprimeren

Bericht door fbijltje »

Bedankt voor je reactie, Torzan.
Xpunge is wat ik zoek maar of deze ook werkt met versie TB 52 is de vraag. Ook, wat jij schrijft betreffende leeftijd en update geschiedenis. Ik ga het niet installeren. Ik heb de instelling voor automatisch comprimeren aangepast. Verder las ik dat Thunderbird bij 4GB een melding geeft dat de inbox vol is. Zover komt het niet bij mij. Van nu af aan ga ik alleen comprimeren voor het maken van een backup na het opruimen van de inbox (mailtjes naar local folder of verwijderen).

groet Frans
fbijltje
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 april 2017, 11:15
    Windows 10 Chrome

Re: mappen comprimeren

Bericht door fbijltje »

Intussen Xpunge geinstalleerd ...geen problemen, simpele in te stellen..Het ziet er naar uit dat het ook goed werkt met TB52.
Torzan
Berichten: 800
Lid geworden op: 16 januari 2016, 13:08
    Windows 7 Firefox

Re: mappen comprimeren

Bericht door Torzan »

Goed om te weten, bedankt voor het melden.
fbijltje
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 april 2017, 11:15
    Android Firefox

Re: mappen comprimeren

Bericht door fbijltje »

de map "Prullenbak" en "Ongewenst" werden gelijk herkend als zijnde "trash" en "junk"
Plaats reactie