Datum bij emails

Mozilla Thunderbird is het e-mailprogramma van Mozilla. Dit is gebaseerd op Mozilla MailNews. Met Lightning kun je hieraan een agenda toevoegen.
Plaats reactie
rensk
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 april 2017, 12:55
    Windows 10 Firefox

Datum bij emails

Bericht door rensk »

Hallo,

Sinds kort gebruik ik Thunderbird versie 52, voorheen gebruik ik jaren WLM.
Bij het versturen en binnenkomst van e-mails zie ik geen datum erbij staan
alleen de tijd, kan ik dat ergens instellen de datum van de e-mails.

Alvast bedankt

Rens
Torzan
Berichten: 800
Lid geworden op: 16 januari 2016, 13:08
    Windows 7 Firefox

Re: Datum bij emails

Bericht door Torzan »

Dan zie je waarschijnlijk alleen nog e-mails van de huidige week; dit verandert als je een week verder bent. ;)
rensk
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 april 2017, 12:55
    Windows 10 Firefox

Re: Datum bij emails

Bericht door rensk »

Dus met andere woorden, dit is niet te verhelpen.
Eigenlijk toch raar dat er gaan datum staat vreemd.

Maar bedankt voor je antwoord.

Rens
Torzan
Berichten: 800
Lid geworden op: 16 januari 2016, 13:08
    Windows 7 Firefox

Re: Datum bij emails

Bericht door Torzan »

Standaard geeft Thunderbird bij berichten van dezelfde dag alleen de tijd weer (wat wel zo logisch is), maar als ze ouder zijn, zoals van eergisteren, zou je de datum al moeten zien. Met "een week" hierboven zat ik er dus een beetje naast. Voor welke dagen zie je dan iets anders, en in welke notatie?

Wel/toch kun je, zoals zoveel dingen in Thunderbird/Firefox, de datumnotatie wijzigen; zie hiervoor dit mozillaZine-artikel. Om de notatie van e-mails van vandaag aan te passen, kun je via de Configuratie-editor (in Opties > Geavanceerd > tabblad Algemeen) een nieuwe voorkeursinstelling aanmaken (rechts klikken, kies integer) met de naam mail.ui.display.dateformat.today en de waarde 2, zodat deze ook een normale datum krijgt, en daarna Thunderbird herstarten. Andere instellingen voor andere dagen vind ook je op die pagina.

Maar als je dus iets anders ziet voor andere dagen binnen een week, wijkt er iets af. Of gebruik je misschien een add-on? Die zouden dit kunnen beïnvloeden; als je ze even uitschakelt, kun je daar achter komen. Je kunt ook even zoeken in de Configuratie-editor of een van de andere op die pagina genoemde (aangepaste) voorkeursinstellingen aanwezig zijn (zoals mail.ui.display.dateformat.thisweek met een andere waarde dan 2); standaard zijn ze dat namelijk niet.
rensk
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 april 2017, 12:55
    Android Firefox

Re: Datum bij emails

Bericht door rensk »

Bedankt voor je mooie uitleg Torzan, Thunderbird gebruik ik net een goede week
voorheen gebruikte ik altijd WLM, en ik ben ook zeer tevreden over Thunderbird alleen het viel me op dat er
geen datum maar tijd staat vermeld.

En inderdaad de volgende dag staat er wel de datum erbij vermeld. Ik heb alles kunnen importeren in Thunderbird
zoals al me mappen en adressen.

Gr. Rens
Plaats reactie