bij bericht versturen met smilie komt deze niet als beeld aan

Mozilla Thunderbird is het e-mailprogramma van Mozilla. Dit is gebaseerd op Mozilla MailNews. Met Lightning kun je hieraan een agenda toevoegen.
Gesloten
toshibake
Berichten: 262
Lid geworden op: 26 februari 2013, 19:59
    Windows 10 Firefox

bij bericht versturen met smilie komt deze niet als beeld aan

Bericht door toshibake »

Kun je een instelling wijzigen in Thunderbird waarbij als je een smilie meestuurd met het bericht dit ook als smilie getoond wordt bij ontvangst bij de geadresseerde ? Nu komt dat steeds aan met die haakjes en dergelijke.
Torzan
Berichten: 800
Lid geworden op: 16 januari 2016, 13:08
    Windows 7 Firefox

Re: bij bericht versturen met smilie komt deze niet als beeld aan

Bericht door Torzan »

Het lijkt me logisch van niet. E-mail is tekstgebaseerd en in de loop der jaren misbruikt door HTML-opmaak mogelijk te maken en om afbeeldingen en andere binaire bestanden mee te kunnen sturen.

Dat de instelling voor weergave van 'emoticons' in Thunderbird (onder Opties > Weergave > Opmaak) een tekst-smiley naar een afbeelding kan omzetten is een 'feature' voor de ontvanger. Hoe zou jij het vinden als je gedwongen afbeeldingen ziet in een ontvangen e-mailbericht, ongeacht je instelling voor weergave als tekst of HTML? ;)
toshibake
Berichten: 262
Lid geworden op: 26 februari 2013, 19:59
    Windows 10 Firefox

Re: bij bericht versturen met smilie komt deze niet als beeld aan

Bericht door toshibake »

je hebt ongetwijfeld gelijk maar ik zit met een dochter die nog altijd windows live mail gebruikt,en die dit een probleem vind om over te schakelen naar Thunderbird. :roll: Wat ik wel niet goed snap ik heb bij mijzelf ook nu die smilies aangevinkt als afbeelding weergeven maar bij het versturen naar mijzelf van een bericht met een smilie krijg ik dit bericht ook terug zonder die smilie als afbeelding. Mij persoonlijk stoort het niet en die tiental anderen heb ik ook nog nooit horen klagen daarover bij overzetting van windows live mail naar Thunderbird. Integendeel, ze krijgen veel minder spam binnen, maar mijn dochter :wink: , en nu gebrukt ze nog altijd windows live mail wat ik persoonlijk echt geen goed idee vind.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 10 Firefox
Contacteer:

Re: bij bericht versturen met smilie komt deze niet als beeld aan

Bericht door nirwana »

Ik zou wel verwachten dat als je het bericht met Thunderbird verstuurt en ontvangt dat een verstuurde smiley dan ook weer ontvangen en als zodanig getoond moet worden. Dat het tussen verschillende mailprogramma's misschien niet werkt daar kan ik nog in komen.

Misschien eens een emoji-extensie voor Thunderbird installeren en uitproberen : https://addons.mozilla.org/thunderbird/ ... moji-menu/
Extensies zijn namelijk ook een pluspunt van Thunderbird...
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
toshibake
Berichten: 262
Lid geworden op: 26 februari 2013, 19:59
    Windows 10 Firefox

Re: bij bericht versturen met smilie komt deze niet als beeld aan

Bericht door toshibake »

Yes, is gelukt op die manier. Alé, dochter content, iedereen content....zucht.....waarvoor oprechte dank :wink:
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Android Firefox
Contacteer:

Re: bij bericht versturen met smilie komt deze niet als beeld aan

Bericht door nirwana »

Dat is goed om te lezen.

Voor andere forumbezoekers met mogelijk dezelfde vraag: welk van beide extensies heb je hier uiteindelijk voor gebruikt?
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
toshibake
Berichten: 262
Lid geworden op: 26 februari 2013, 19:59
    Windows 10 Firefox

Re: bij bericht versturen met smilie komt deze niet als beeld aan

Bericht door toshibake »

Emojy menu 2.0 door Sebolians

met vriendelijke groeten
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 10 Firefox
Contacteer:

Re: bij bericht versturen met smilie komt deze niet als beeld aan

Bericht door nirwana »

OK, dank voor het antwoord.

Ik zie nu net dat ik 2x dezelfde link had geplaatst, dus dan was dit eigenlijk een beetje een domme vraag van mij :-)
Mijn bedoeling was om naar 2 verschillende emoticon-extensies te verwijzen en ik was ook in de veronderstelling dat ik dat had gedaan.

Blijkbaar heb ik toen toch wat minder goed opgelet. Maar dat antwoord heeft jou wel verder geholpen, dus "eind goed, al goed"...
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gesloten