poorten

Mozilla Thunderbird is het e-mailprogramma van Mozilla. Dit is gebaseerd op Mozilla MailNews. Met Lightning kun je hieraan een agenda toevoegen.
Plaats reactie
marcel0138
Berichten: 88
Lid geworden op: 26 juni 2005, 20:47
    Windows 10 Firefox

poorten

Bericht door marcel0138 »

Ik moet van mijn provider de inkomende mail op SSL of anders TLS zetten en bij Thunderbird op starttls. Wel moet ik bij inkomend poort 993 blijven gebruiken maar TB zegt standaard is starttls poort 143. Bij poort 993 vraagt TB om een certificaat. Hoe nu verder?
Torzan
Berichten: 800
Lid geworden op: 16 januari 2016, 13:08
    Windows 7 Firefox

Re: poorten

Bericht door Torzan »

Afhankelijk van de manier waarop je een account in Thunderbird toevoegt, maar wellicht op Handmatige configuratie klikken zodra de gegevens automatisch zijn gevonden en de poort of authenticatiemethode aanpassen? Poort 143 kan wel standaard zijn, maar dat kan per provider afwijken; doorgaans is dat standaard voor STARTTLS, en 993 voor SSL/TLS. Als het niet lukt of het certificaat problemen geeft: gaat het om Ziggo?
marcel0138
Berichten: 88
Lid geworden op: 26 juni 2005, 20:47
    Windows 10 Firefox

Re: poorten

Bericht door marcel0138 »

Nee, het is mijn emailadres bij mijn webhosting provider.
Torzan
Berichten: 800
Lid geworden op: 16 januari 2016, 13:08
    Windows 7 Firefox

Re: poorten

Bericht door Torzan »

Wat lukt er dan niet, en waarom denk je dat het aan Thunderbird ligt?
marcel0138
Berichten: 88
Lid geworden op: 26 juni 2005, 20:47
    Windows 10 Firefox

Re: poorten

Bericht door marcel0138 »

Als ik het poortnummer veranderde bleef het ronddraaien i.p.v. de post ophalen. Maar heb nu starttls het poortnummer 993 gegeven en het schijnt te werken. Ik ben dit alles wezen uitzoeken omdat ik de gegevens van mijn provider kreeg naar aanleiding van het feit dat één en ander niet synchroniseerde. Vermoedelijk synchroniseert Thunderbird nu wel goed maar bij mijn android telefoon wordt alleen de postvak in gesynchroniseerd en niet de prullebak of verzonden items. Maar daar zal ik dus voor bij een ander forum moeten wezen.
Torzan
Berichten: 800
Lid geworden op: 16 januari 2016, 13:08
    Windows 7 Firefox

Re: poorten

Bericht door Torzan »

Duidelijk. Mogelijk gaat het om een synchronisatie-instelling in de Android-telefoon, waar je natuurlijk snel achter kunt komen door op een derde apparaat te kijken als je dat hebt, of gewoon tegelijkertijd via webmail terwijl je daar bent aangemeld. Er is immers een kans dat Thunderbird zelf niet synchroniseert, maar ik vermoed dat je in de telefoon de betreffende mappen moet 'abonneren', net zoals in Thunderbird. Wel vreemd dat je daarvoor het advies over andere poortinstellingen hebt gekregen, maar OK.
Plaats reactie