"verzenden" button verdwenen

Mozilla Thunderbird is het e-mailprogramma van Mozilla. Dit is gebaseerd op Mozilla MailNews. Met Lightning kun je hieraan een agenda toevoegen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
W Postelmans
Berichten: 385
Lid geworden op: 14 september 2016, 16:37
Locatie: Schoten, Belgie
    Windows 10 Firefox

"verzenden" button verdwenen

Bericht door W Postelmans »

Een vriend van me heeft sinds kort gemerkt dat in zijn "nieuw bericht" scherm de "compositie werkbalk" en zijn "menubalk" niet meer getoond worden. Daardoor kan hij niet meer op de toets "verzenden" klikken. Hij vertelde me dat hij waarschijnlijk onbewust "iets gedaan heeft" waardoor die balk verdween, echter hij weet niet mee wat hij gedaan heeft.
Ik vond op dit forum een bericht uit 2012 over hetzelfde probleem, echter dat onderwerp eindigt met het aanraden om in veilige modus te starten (daarna is geen verdere oplossing vermeld). Ik heb dat onderwijl ook gedaan, maar dit geeft geen oplossing.
Ook "googlen" op dit probleem lijkt niks op te leveren.
Rechts klikken in de balk bovenaan het "Nieuw bericht" window laat niet toe om die balken terug te halen.
Kan iemand met vertellen hoe ik dit probleem kan oplossen?
Gebruikersavatar
oeekker
Berichten: 89
Lid geworden op: 31 mei 2007, 14:32
    Windows 7 Firefox

Re: "verzenden" button verdwenen

Bericht door oeekker »

Druk eerst even op Alt om de menubalk terug te krijgen en klik dan met rechts in de menubalk… dan kan je wel de compositiewerkbalk terugzetten.
Gebruikersavatar
W Postelmans
Berichten: 385
Lid geworden op: 14 september 2016, 16:37
Locatie: Schoten, Belgie
    Windows 10 Firefox

Re: "verzenden" button verdwenen

Bericht door W Postelmans »

Bedankt oeekker, Heb gedaan zoals je voorstelde, en alles lijkt opnieuw OK.
P.S. Met jou info kon ik gerichter Googlen, en blijkt dat F10 een gelijkaardig effect heeft als Alt.
Gebruikersavatar
Pettic
Berichten: 3828
Lid geworden op: 28 november 2004, 11:45
Locatie: Rotterdam
    Windows 10 Firefox

Re: "verzenden" button verdwenen

Bericht door Pettic »

Een bericht verzenden is ook te doen met Control+Enter.
Windows; Firefox; Thunderbird
Gebruikersavatar
W Postelmans
Berichten: 385
Lid geworden op: 14 september 2016, 16:37
Locatie: Schoten, Belgie
    Windows 10 Firefox

Re: "verzenden" button verdwenen

Bericht door W Postelmans »

Bedankt voor deze info Pettic.

Ik heb al een paar keer (via Google) gezocht naar een goede manual van TB, 1 waarin ook de "hotkeys" en dergelijke verklaard zijn. Maar ik heb de indruk dat de meeste beschikbare documentatie redelijk is en daardoor (misschien) niet meer helemaal up-to-date of onvolledig. Echter ik heb nog niets echt bruikbaars gevonden tot op heden (maar misschien ligt het aan mijn dat ik het nog niet gevonden heb!). Daarom vraag ik het maar eens hier op dit forum: bestaat er eigenlijk een goede up-to-date manual of iets dergelijks met bijv. een volledige lijst van de nuttige toetsencombinaties (de "hotkeys") waarmee je het werken met TB kan versnellen?
Torzan
Berichten: 800
Lid geworden op: 16 januari 2016, 13:08
    Windows 7 Firefox

Re: "verzenden" button verdwenen

Bericht door Torzan »

Menu Help -> Helpinhoud > typ 'sneltoetsen' in het zoekveld > 1e artikel.
Op dezelfde manier had je een antwoord over de menubalk en/of werkbalken kunnen vinden.
Gebruikersavatar
Pettic
Berichten: 3828
Lid geworden op: 28 november 2004, 11:45
Locatie: Rotterdam
    Windows 10 Firefox

Re: "verzenden" button verdwenen

Bericht door Pettic »

Kijk eens bij Seniorweb.nl waar een uitleg over Thunderbird wordt gegeven.
Op http://write.flossmanuals.net/thunderbi ... underbird/ is een Engelstalige handleiding te vinden. Door de vele nieuwere versies kunnen er functies net even anders zijn beschreven of nieuw toegevoegd. Wat experimenteren met de menu's kan helpen, als ook dit forum.
Windows; Firefox; Thunderbird
Plaats reactie