taken google agenda

Mozilla Thunderbird is het e-mailprogramma van Mozilla. Dit is gebaseerd op Mozilla MailNews. Met Lightning kun je hieraan een agenda toevoegen.
Plaats reactie
glda19
Berichten: 184
Lid geworden op: 16 oktober 2005, 11:12
    Windows 10 Firefox

taken google agenda

Bericht door glda19 »

Hi

hoe kan ik taken maken in Thunderbird ?
gebruik nu google agenda omdat ik deze ook kan zien op tablet en gsm

Maar wil nu bepaalde taken maken die ik ook kan zien op gsm en tablet

MVG Glenn
Gebruikersavatar
W Postelmans
Berichten: 385
Lid geworden op: 14 september 2016, 16:37
Locatie: Schoten, Belgie
    Windows 10 Firefox

Re: taken google agenda

Bericht door W Postelmans »

Installeer de add-on "Lightning". Dat is een add-on die kalender functies integreert in TB. Na die installatie krijg je een bijkomende "button" in je TB toplijn waarmee je de agenda kan oproepen. In die agenda kan je "gebeurtenissen" en "taken" invoegen.
Maar de "Ligthning" agenda is (meen ik) enkel zichtbaar en bewerkbaar op een PC waarop ook TB geinstalleerd is, dus niet op bijv. een smartphone.
Torzan
Berichten: 800
Lid geworden op: 16 januari 2016, 13:08
    Windows 7 Firefox

Re: taken google agenda

Bericht door Torzan »

Lightning bevat agendafuncties en bevindt zich tegenwoordig standaard in Thunderbird, dus daarover beschik je wellicht al, en zo niet, vind je het hier. Hoe je taken aanmaakt in Thunderbird kun je hier lezen.

Voor synchronisatie van Gmail-agenda's met Thunderbird is daarnaast de add-on Provider for Google Calendar nodig, zodat je bidirectionele toegang hebt tot de agenda bij Gmail waarop je je dient te abonneren.
Voor synchronisatie van taken ermee was tot voor kort de add-on Google Tasks Sync nodig, maar Provider for Google Calendar ondersteunt dit tegenwoordig ook.
glda19
Berichten: 184
Lid geworden op: 16 oktober 2005, 11:12
    Windows 10 Firefox

Re: taken google agenda

Bericht door glda19 »

maar hoe dan op gsm kunnen bekijken
Torzan
Berichten: 800
Lid geworden op: 16 januari 2016, 13:08
    Windows 7 Firefox

Re: taken google agenda

Bericht door Torzan »

Je gebruikt toch al iets voor een Google-agenda op je mobiel? Daar hoef je dus niets te doen; de antwoorden hierboven gaan om het bewerken en aanmaken van taken vanuit Thunderbird in diezelfde agenda.
glda19
Berichten: 184
Lid geworden op: 16 oktober 2005, 11:12
    Windows 10 Firefox

Re: taken google agenda

Bericht door glda19 »

maar hoe de taken op gsm zien
gebruik de agende van huawei
Torzan
Berichten: 800
Lid geworden op: 16 januari 2016, 13:08
    Windows 7 Firefox

Re: taken google agenda

Bericht door Torzan »

Sorry, maar als je je zo summier blijft uitdrukken en daardoor je vraag- en probleemstelling niet duidelijk wordt, blijft het gissen naar een geschikt antwoord en kan niemand je helpen. Daarbij lijkt dit niet om een probleem in Thunderbird te gaan. Vraag desnoods aan iemand in je omgeving die je probleem begrijpt om dat goed en duidelijk te omschrijven en kopieer en plak dat hier, dan lukt het misschien.
glda19
Berichten: 184
Lid geworden op: 16 oktober 2005, 11:12
    Windows 10 Firefox

Re: taken google agenda

Bericht door glda19 »

zie de taken in thunderbird maat hoe ze dan zien op gsm of tablet ?
Duidelijker kan ik het niet omschrijven
Torzan
Berichten: 800
Lid geworden op: 16 januari 2016, 13:08
    Windows 7 Firefox

Re: taken google agenda

Bericht door Torzan »

Ik heb even snel gezocht en ben bang dat je eerst een andere agenda op je Huawei moet zetten, zoals die van Google zelf, en die dan moet gaan gebruiken. De kans is immers aanwezig dat de interne (standaard?) agenda-app van je smartphone net zo beperkt is als die van een ander toestel, ondanks dat taken daarin misschien wel beschikbaar zijn, maar de indeling van die agenda niet compatibel of uitwisselbaar is met van een ander programma. Dat komt doordat ze gewoonweg hun eigen taal spreken, dus zul je een agenda-app moeten gebruiken die naast een eigen indeling ook een ICS- of Caldav-indeling ondersteunt, waarbij die agenda dan die bij Google staat (zo neem ik aan) en je daarmee met andere zelf gekozen programma’s/apps kunt synchroniseren die ook die standaarden ondersteunen, zoals Thunderbird.

Kun je met de app van Huawei dan nu al alles m.b.t. taken doen wat je wilt en die taken ook terugzien op pc bij Google? Dat zou dan betekenen dat die app van Huawei ook is ingesteld voor een externe agenda (want dat is het) bij Google via een ICS- of Caldav-URL. Die URL kun je in Thunderbird invullen door een nieuwe externe agenda op te geven, en daarin zul je dan de taken moeten schrijven, niet in de interne agenda van Thunderbird (agenda’s zijn links in het agendavenster te selecteren). Het kan ook ICS zijn, maar dat is alleen-lezen en dus niet extern te bewerken, als Google dat überhaupt nog ondersteunt. Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar misschien iemand anders wel.
Plaats reactie