hoe kan ik een bericht doorsturen

Mozilla Thunderbird is het e-mailprogramma van Mozilla. Dit is gebaseerd op Mozilla MailNews. Met Lightning kun je hieraan een agenda toevoegen.
Plaats reactie
toshibake
Berichten: 262
Lid geworden op: 26 februari 2013, 19:59
    Windows 10 Firefox

hoe kan ik een bericht doorsturen

Bericht door toshibake »

aan tiental personen plus aan 2 personen in cc en aan drie personen in bcc.
Gebruikersavatar
Pettic
Berichten: 3828
Lid geworden op: 28 november 2004, 11:45
Locatie: Rotterdam
    Windows 10 Firefox

Re: hoe kan ik een bericht doorsturen

Bericht door Pettic »

Kies [Bericht doorsturen] en voeg vervolgens geadresseerden toe. Met de knop links van elk adres kun je vervolgens kiezen voor Aan (standaard), CC of BCC. De lijst die je ziet lijkt kort, maar loopt gewoon door.
Windows; Firefox; Thunderbird
toshibake
Berichten: 262
Lid geworden op: 26 februari 2013, 19:59
    Windows 10 Firefox

Re: hoe kan ik een bericht doorsturen

Bericht door toshibake »

Ok, hartelijk dank. Is eigenlijk voor buurvrouw. Gebruikt nog steeds Windows Live Mail. Probeert overstap te maken naar Thunderbird op mijn aanraden. Ze stuurt echter veel mail door en ikzelf ben niet zo vertrouwd hiermee. Ze heeft ook laten zien dat haar adresboek direct opvraagbaar is zodat ze daar al de correspondenten kan aanvinken waarnaar ze de mail wilt versturen. Bijkomend probleem is dat ze 194 contacten heeft en ik het niet zo eenvoudig vind deze van w
Windows Live Mail rechtstreeks over te zetten naar Thunderbird
Gebruikersavatar
Pettic
Berichten: 3828
Lid geworden op: 28 november 2004, 11:45
Locatie: Rotterdam
    Windows 10 Firefox

Re: hoe kan ik een bericht doorsturen

Bericht door Pettic »

Als je het adresboek en de contacten in Windows Live Mail wilt exporteren gebruik je in Windows Live Mail de exporteerfunctie:
- Klik in het hoofdvenster op »Contactpersonen« (links onderaan) en kies »Exporteren« in het lint.
- Selecteer de optie »Bestand met door komma’s gescheiden waarden (.CSV)«.
- Nadat je het te exporteren bestand een naam en een opslagmap hebt toegewezen, kun je aangeven welke informatie geëxporteerd moet worden (voornamen, achternamen, e-mailadressen, et cetera).
- Daarna klik je op »Voltooien« en het bestand wordt opgeslagen.

In Thunderbird open je het adresboek en kies je uit menu Extra> Importeren> Adresboeken.
Wijs dan vervolgens [Tekstbestand...] aan en dan het CSV-bestand dat je met WLM zojuist hebt aangemaakt en volg de verdere instructies.
Windows; Firefox; Thunderbird
toshibake
Berichten: 262
Lid geworden op: 26 februari 2013, 19:59
    Windows 10 Firefox

Re: hoe kan ik een bericht doorsturen

Bericht door toshibake »

Tja, pittig madammekedie buurvrouw. is de eerste keer dat ik zo'n vragen krijg. :D Is het mogelijk bij geadresseerden in bv aan veld de geadresseerden horizontaal naast elkaar in de adresbalk te krijgen in plaats van één voor één onderaan naast elkaar :roll:
toshibake
Berichten: 262
Lid geworden op: 26 februari 2013, 19:59
    Windows 10 Firefox

Re: hoe kan ik een bericht doorsturen

Bericht door toshibake »

Ik neem aan dat dit niet kan ? Nu ja, ik begrijp haar probleem hiermee ook niet zo goed.Ze gebruikt nu nog tijdelijk Windows Live Mail met de nodige haperingen en gaat Thunderbird leren gebruiken. Bij zowel Proximus als Microsoft vermoeden ze dat Windows Live Mail de dooddoener is van haar probleem. Vermits nu haar adressen ook in Thunderbird staan kan ik Windows Live Mail er wel eens afhalen om nadien er eens terug op te zetten of het inderdaad hier het probleem was. Maar naar de toekomst toe kan ze beter Thunderbird leren gebruiken. Hartelijk dank voor de aangeboden hulp.
Gebruikersavatar
Pettic
Berichten: 3828
Lid geworden op: 28 november 2004, 11:45
Locatie: Rotterdam
    Windows 10 Firefox

Re: hoe kan ik een bericht doorsturen

Bericht door Pettic »

Het kan wel, zie hier http://www.mozbrowser.nl/forum/viewtopi ... ar#p143081.
Echter op die manier krijg je geen voorstellen vanuit het adresboek.
Beter is een naam/adres invullen, dan een [ENTER] en dan het volgende adres. Dat werkt sneller en beter. Na het invullen [TAB] en je belandt op de onderwerpregel.
Windows; Firefox; Thunderbird
toshibake
Berichten: 262
Lid geworden op: 26 februari 2013, 19:59
    Windows 10 Firefox

Re: hoe kan ik een bericht doorsturen

Bericht door toshibake »

Oké, hartelijk dank voor de info. Ik begrijp haar probleem eerlijk gezegd ook niet met die namen. Ze heeft momenteel Windows Live mail nog als standaard staan en zal Thunderbird uitproberen. :roll:
Plaats reactie