Emailadressen rangschikken

Mozilla Thunderbird is het e-mailprogramma van Mozilla. Dit is gebaseerd op Mozilla MailNews. Met Lightning kun je hieraan een agenda toevoegen.
Plaats reactie
nonno
Berichten: 73
Lid geworden op: 8 januari 2007, 20:04
Locatie: HERENTALS
    Windows 7 Chrome

Emailadressen rangschikken

Bericht door nonno »

Ik heb een aantal emailadressen in gebruik. Deze staan gerangschikt aan de linkerzijde.
Is het mogelijk dat ik de volgorde kan wijzigen (nu staan belangrijke adressen willekeurig verspreid).
Alvast bedankt.

Nonno
nonno
Berichten: 73
Lid geworden op: 8 januari 2007, 20:04
Locatie: HERENTALS
    Windows 7 Chrome

Re: Emailadressen rangschikken

Bericht door nonno »

Ik bedoel wel : mijn accounts rangschikken in Thunderbird. Weet iemand hoe dit moet?
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Android Firefox
Contacteer:

Re: Emailadressen rangschikken

Bericht door nirwana »

Bedankt voor jouw aanvulling, want anders zou mijn antwoord een heel andere kant op zijn gegaan...

Ik denk dat deze addon jou goed kan helpen: https://addons.mozilla.org/thunderbird/ ... t-folders/

Normaal zou ik Folder Pane Tools aanraden, maar die extensie wordt niet meer verder ontwikkeld. De ontwikkelaar van die extensie raadt de extensie hierboven aan.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
nonno
Berichten: 73
Lid geworden op: 8 januari 2007, 20:04
Locatie: HERENTALS
    Windows 7 Chrome

Re: Emailadressen rangschikken

Bericht door nonno »

Bedankt voor het snelle antwoord. Helaas kan ik het niet downloaden... Het lukt niet.
Gebruikersavatar
W Postelmans
Berichten: 385
Lid geworden op: 14 september 2016, 16:37
Locatie: Schoten, Belgie
    Windows 10 Firefox

Re: Emailadressen rangschikken

Bericht door W Postelmans »

Ik gebruik deze add-on al jaren, tot mijn tevredenheid.
Ik kon (daarnet) de download zonder problemen uitvoeren vanaf de URL die nirwana je bezorgde. Ik kan die add-on echter niet als bijlage bij dit bericht meegeven (het forum accepteert blijkbaar enkel bijlagen indien ze voldoen aan bepaalde strikte voorwaarden). Als je er echt niet in slaagt om zelf te downloaden, stuur dan aub je email adres naar mij (wphm1@hotmail.com) zodat ik je de add-on als bijlage bij een mail kan sturen.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Ubuntu Firefox
Contacteer:

Re: Emailadressen rangschikken

Bericht door nirwana »

nonno schreef:Bedankt voor het snelle antwoord. Helaas kan ik het niet downloaden... Het lukt niet.
Dan zal ik het proces wat meer stap voor stap uitleggen.

Ik zie dat je Safari als browser gebruikt, dus dan neem ik aan dat je op een Apple Mac werkt.

Die browser heb ik hier niet voorradig, want ik heb alleen de keuze uit Linux (Mint) of Windows (10).
Maar goed, klik je op de knop "Nu downloaden" dan vraagt de browser wat je met het bestand wilt doen.

Meestal worden dan 2 opties geboden:
1) het bestand na het downloaden direct openen met ... (daar staat vaak al een gekoppeld programma ingevuld of je kiest daar zelf een programma)
2) het bestand op disk opslaan (vaak wordt het bestand dan in een vaste Downloads-map opgeslagen)

Het is echter ook denkbaar dat Safari jou niet eens vraagt wat er met het bestand moet gebeuren, maar het bestand direct opslaat.
In elk geval moet je ervoor kiezen om het bestand op disk op te slaan. Je hoeft het dus niet direct met Thunderbird te openen.

Installatie in Thunderbird
Vervolgens open je Thunderbird en via het menu ga je naar Add-ons.
Dan klik je op Extensies.

Nu kun je op 2 manieren het extensie-bestand in Thunderbird installeren:
1) via het rader-icoontje rechtsboven (links naast het zoekvak)
2) door het gedownloade extensie-bestand naar het extensies-overzicht in Thunderbird te slepen

Ik denk dat voor een Mac-gebruiker de 2e methode het meest intuïtief werkt.
De eerstgenoemde methode biedt de optie "Add-on installeren via bestand..." Als je die aanklikt dan kun je alsnog het extensie-bestand op disk selecteren. In beide gevallen moet je uiteraard wel weten waar jouw webbrowser (Safari) het bestand heeft opgeslagen. Maar Safari houdt vast ook een Downloads-overzicht bij waarin je nog even kunt opzoeken waar het bestand precies is opgeslagen.

PS: mocht je andere problemen tegenkomen bij het downloaden of installeren van de extensie in Thunderbird, geef dat dan ook gerust hier aan.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Torzan
Berichten: 800
Lid geworden op: 16 januari 2016, 13:08
    Windows 7 Firefox

Re: Emailadressen rangschikken

Bericht door Torzan »

Het lijkt me geen goed idee om dit soort dingen via e-mail door te sturen, noch om je e-mailadres in een forum te plaatsen. Het moet gewoon werken (oplossen van de oorzaak van een probleem is beter) en de bron is dan betrouwbaarder.

Wat gaat er fout bij het downloaden, m.a.w. wat gebeurt er als je op de groene knop Nu downloaden klikt? En doe je dat wel met Firefox of een andere browser?
nonno
Berichten: 73
Lid geworden op: 8 januari 2007, 20:04
Locatie: HERENTALS
    Windows 7 Chrome

Re: Emailadressen rangschikken

Bericht door nonno »

Beste nirwana
Safari zegt me niks. Ik gebruik Firefox 54 als browser. Ik heb geen Mac maar gebruik Windows 7
Ik heb al meermaals op de groene downloadknop geduwd, en dan begint telkens de download. Als ik die open dan krijg ik volgende tekst te zien : "ADOBE READER KAN HET MANUALLY_sort_folder.1.1.1.TN 54°XPI niet openen omdat het bestandstype niet wordt ondersteund of omdat het een bestand is dat is beschadigd (omdat het als emailbijlage werd verzonden en niet correct gedecodeerd)

Voila, dat is het, en nu kan ik niet meer verder...

Wat nu?
Torzan
Berichten: 800
Lid geworden op: 16 januari 2016, 13:08
    Windows 7 Firefox

Re: Emailadressen rangschikken

Bericht door Torzan »

Adobe Reader mag helemaal niets doen m.b.t. xpi-bestanden. Als je het niet gebruikt, zou ik het verwijderen, of zorg ervoor dat dit bestandstype in about:preferences#applications (Opties > Toepassingen) in Firefox, óf in de te verwerken bestandstypen van Adobe Reader zelf, niet door die software wordt verwerkt.

Mocht je problemen hebben met het verwijderen van Acrobat Reader of het daarna terugzetten van het juiste bestandstype, open je je profielmap en verwijder je het bestand mimeTypes.rdf als Firefox is afgesloten.
ed97
Berichten: 11
Lid geworden op: 21 april 2017, 21:10
    Windows 10 Chrome

Re: Emailadressen rangschikken

Bericht door ed97 »

Accounts verwijderen en terug instellen in volgorde zoals je wenst.
Radicaal? Misschien maar wat hierboven allemaal beschreven staat lijkt me ook niet erg eenvoudig.
Gebruikersavatar
Pettic
Berichten: 3828
Lid geworden op: 28 november 2004, 11:45
Locatie: Rotterdam
    Windows 10 Firefox

Re: Emailadressen rangschikken

Bericht door Pettic »

Het kan echt wel eenvoudiger.
In Thunderbird via menu Extra> Add-ons op de knop [Extensies] klikken.
Rechtsboven in het vakje "alle add-ons doorzoeken" tik je in: Manually sort folders.
Selecteer deze extensie en klik op [+ Toevoegen aan Thunderbird]. Na een herstart is die bruikbaar en kun je via de Opties ervan de gewenste volgorde instellen.
Windows; Firefox; Thunderbird
nonno
Berichten: 73
Lid geworden op: 8 januari 2007, 20:04
Locatie: HERENTALS
    Windows 7 Chrome

Re: Emailadressen rangschikken

Bericht door nonno »

Bedankt Pettic,
Dat lijkt me al wat makkelijker te gaan. Er is slechts één probleem : WAAR kan ik dat menu extra vinden in Thunderbird?
Ik zie slechts het volgende : berichten ophalen, opstellen, chat en adresboek...
Ik merk nergens een spoor van EXTRA
Ben ik een echte dummie????
nonno
Berichten: 73
Lid geworden op: 8 januari 2007, 20:04
Locatie: HERENTALS
    Windows 7 Chrome

Re: Emailadressen rangschikken

Bericht door nonno »

Ik was blijkbaar te voorbarig. Ik heb bovenaan rechts de drie streepjes gevonden en dan EXTRA. Dan add-ons op de knop extensies geklikt.
Manually sort folders ingegeven en dan krijg ik volgende mogelijkheden :
Confirm folder move
lichtning
lookout
manual junk action

Wat dien ik nu te doen?
Gebruikersavatar
Pettic
Berichten: 3828
Lid geworden op: 28 november 2004, 11:45
Locatie: Rotterdam
    Windows 10 Firefox

Re: E-mailadressen rangschikken

Bericht door Pettic »

Tip: om de bekende menubalk te zien druk je even op [Alt].
In de lijst die je laat zien ontbreekt blijkbaar de geliefde extensie. Dan kan het zijn dat je hem al hebt geïnstalleerd!
Kies nogmaals [Extensies] en zie of MSF er soms al tussen staat?
Windows; Firefox; Thunderbird
Gebruikersavatar
W Postelmans
Berichten: 385
Lid geworden op: 14 september 2016, 16:37
Locatie: Schoten, Belgie
    Windows 10 Firefox

Re: Emailadressen rangschikken

Bericht door W Postelmans »

Wees gerust hoor, dat email adres is niet mijn normale adres, het is een tijdelijk adres dat ik volledig verwijder (en vervang door een ander) zodra ik er te veel rommel op ontvang. Het gebruiken van tijdelijke adressen is trouwens iets wat ik ten sterkste aanraad aan bekenden indien zij hun email adres bekend moeten maken aan onbekenden (bijv. op een forum (om een prive conversatie te kunnen starten), op sociale media, bij een winkel (klantenkaart?), ... .

Nonno, als je de download zelf hebt kunnen doen, dan kan je die daarna installeren door "Extra, Add-Ons, de knop met een kamwieltje (rechts bovenaan, "Hulpmiddelen"), en dan "Add-in installeren via bestand" te klikken, en daarna selecteer je het gedownloade bestand in je "downloads" folder).
Plaats reactie