Gmail
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 28 juli 2017, 18:32
Gmail
LS,
sinds enkele dagen werkt gmail niet meer.
Als ik het account opnieuw aanmaak krijg ik de melding "niet te verifiëren" verkeerde gebruikersnaam en/of wachtwoord.
Als ik dezelfde gegevens bij mail windows 10 invoer, werkt het direct.
Groetjes Peter
sinds enkele dagen werkt gmail niet meer.
Als ik het account opnieuw aanmaak krijg ik de melding "niet te verifiëren" verkeerde gebruikersnaam en/of wachtwoord.
Als ik dezelfde gegevens bij mail windows 10 invoer, werkt het direct.
Groetjes Peter
- W Postelmans
- Berichten: 385
- Lid geworden op: 14 september 2016, 16:37
- Locatie: Schoten, Belgie
Re: gmail
Kan je via webmail je inkomende mails bekijken? En kan je met webmail een bericht zenden? Is je GMAIL account een POP3 of een IMAP account?
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 28 juli 2017, 18:32
Re: Gmail
Even gecontroleerd. De versie is 52.2.1 , maar is 32 bit en ik werk op 64.
Kleinigheidje over het hoofd gezien.
Eerst dit maar even gaan recht trekken denk ik
Kleinigheidje over het hoofd gezien.
Eerst dit maar even gaan recht trekken denk ik
- W Postelmans
- Berichten: 385
- Lid geworden op: 14 september 2016, 16:37
- Locatie: Schoten, Belgie
Re: Gmail
Of je TB in de 32bit versie of in de 64bit versie geinstalleerd hebt speelt geen rol als je Windows een 64bit versie is. Als een 64bit versie van een software product goed werkt onder een Windows 64bit, dan werkt ook de 32bit versie van datzelfde product foutloos onder dezelfde Windows). Dus dat "rechttrekken" heeft niet veel zin.
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 28 juli 2017, 18:32
Re: Gmail
Een 3 weken terug geïnstalleerd op een nw computer.
Ik heb wel het profiel van de oude installatie gebruikt ivm te bewaren mail en adressen.
Ik heb wel het profiel van de oude installatie gebruikt ivm te bewaren mail en adressen.
- W Postelmans
- Berichten: 385
- Lid geworden op: 14 september 2016, 16:37
- Locatie: Schoten, Belgie
Re: Gmail
Je zou zulk probleem heel misschien kunnen krijgen als je van een hele oude versie van TB upgegraded hebt naar de meest recente. Het is me ook niet duidelijk of, sinds je een 3tal weken geleden dat "gecopieerde" profiel in gebruik hebt genomen in de nieuwe versie van TB, dat account in Thunderbird ooit nog goed gewerkt heeft. Indien het sinds je upgrade niet meer goed gewerkt heeft, dan lijkt mij de waarschijnlijke reden duidelijk: dan gebruik je waarschijnlijk een profiel dat niet 100% compatibel is met de versie van je huidige TB, of dat beschadigd is geraakt tijdens of na het copieeren. In dat geval zou ik alle "variabelen" van je account ergens noteren, het account uit je TB verwijderen, en dan manueel dat account opnieuw aanmaken in je TB. Bewaar ook best tijdens het verwijderen en opnieuw opzetten van je account de inhoud van je "mailboxen" in tijdelijke mappen in "Lokale mappen".
Indien het account na het in gebruik nemen van dat "gecopieerde" profiel nog wel goed gewerkt heeft, moet je waarschijnlijk trachten te bepalen wat je sindsdien nog veranderd hebt en eventueel die veranderingen terugdraaien.
Ik heb al jaren een gmail POP3 profiel, heb dat het laatste jaar niet meer veranderd, en het "draait als een zonnetje". Dus je probleem wordt waarschijnlijk niet veroorzaakt door Google.
Indien het account na het in gebruik nemen van dat "gecopieerde" profiel nog wel goed gewerkt heeft, moet je waarschijnlijk trachten te bepalen wat je sindsdien nog veranderd hebt en eventueel die veranderingen terugdraaien.
Ik heb al jaren een gmail POP3 profiel, heb dat het laatste jaar niet meer veranderd, en het "draait als een zonnetje". Dus je probleem wordt waarschijnlijk niet veroorzaakt door Google.
-
- Berichten: 800
- Lid geworden op: 16 januari 2016, 13:08
Re: Gmail
Er is naar mijn weten no such thing as een profiel dat niet 100% compatibel is met een versie van Thunderbird. Bovendien schreef je dat het even heeft gewerkt, en ineens niet meer.
Als je even snel een tweede profiel aanmaakt, de Gmail-account daarin probeert in te stellen en dezelfde melding ziet, zou ik het in de authenticatie in twee stappen van Gmail zoeken. Dat is dat ook een bewijs dat het niks met je profiel te maken heeft. De kans bestaat dat je een applicatiespecifiek wachtwoord moet instellen, of een vermelding voor minder veilige apps (waar Thunderbird volgens Gmail onder valt) moet toevoegen, of je kunt deze vereiste uitschakelen bij Gmail. Of sinds kort juist niet meer, wat de reden zou zijn dat het ineens niet meer werkt (ik gebruik het zelf niet).
Zorg er ook voor dat er geen geen antivirus- of beveiligingssoftware is die zich met Thunderbird bemoeit (zoals AVG). D.w.z. schakel dat eens uit, of minstens de optie(s) voor het scannen van e-mail, bijlagen ervan of hele verbindingen (zoals Mail Shield van AVG).
Als dit nog niet helpt: eigenlijk hoor je bij de feiten te beginnen. Hoe ziet de melding er exact uit, waar is deze van afkomstig (welk product, gaat het om een certificaatmelding etc.)? Wát "werkt er sinds enkele dagen niet meer" (wat verwacht je en wat zie je in plaats daarvan), en hoe verschilt dat van de foutmelding die bij het opnieuw aanmaken van de account optreedt? De melding "Niet te verifiëren" zit immers niet in Thunderbird. Nu gissen we eigenlijk op basis van (te) weinig informatie en aannames, wat niet effectief is en een beetje forumvervuilend werkt.
Probeer ook altijd vragen die worden gesteld te beantwoorden (zoals of het om POP of IMAP gaat en wat er in webmail gebeurt), anders is de kans groot dat je geen antwoorden meer krijgt.
Als je even snel een tweede profiel aanmaakt, de Gmail-account daarin probeert in te stellen en dezelfde melding ziet, zou ik het in de authenticatie in twee stappen van Gmail zoeken. Dat is dat ook een bewijs dat het niks met je profiel te maken heeft. De kans bestaat dat je een applicatiespecifiek wachtwoord moet instellen, of een vermelding voor minder veilige apps (waar Thunderbird volgens Gmail onder valt) moet toevoegen, of je kunt deze vereiste uitschakelen bij Gmail. Of sinds kort juist niet meer, wat de reden zou zijn dat het ineens niet meer werkt (ik gebruik het zelf niet).
Zorg er ook voor dat er geen geen antivirus- of beveiligingssoftware is die zich met Thunderbird bemoeit (zoals AVG). D.w.z. schakel dat eens uit, of minstens de optie(s) voor het scannen van e-mail, bijlagen ervan of hele verbindingen (zoals Mail Shield van AVG).
Als dit nog niet helpt: eigenlijk hoor je bij de feiten te beginnen. Hoe ziet de melding er exact uit, waar is deze van afkomstig (welk product, gaat het om een certificaatmelding etc.)? Wát "werkt er sinds enkele dagen niet meer" (wat verwacht je en wat zie je in plaats daarvan), en hoe verschilt dat van de foutmelding die bij het opnieuw aanmaken van de account optreedt? De melding "Niet te verifiëren" zit immers niet in Thunderbird. Nu gissen we eigenlijk op basis van (te) weinig informatie en aannames, wat niet effectief is en een beetje forumvervuilend werkt.
Probeer ook altijd vragen die worden gesteld te beantwoorden (zoals of het om POP of IMAP gaat en wat er in webmail gebeurt), anders is de kans groot dat je geen antwoorden meer krijgt.
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 28 juli 2017, 18:32
Re: Gmail
Mijn dank voor alle reacties, ik heb even voldoende om aan de slag te gaan.
Indien ik de vinger op de zere plek heb laat ik het weten
Indien ik de vinger op de zere plek heb laat ik het weten