Mail printen i.p.v. verzenden

Mozilla Thunderbird is het e-mailprogramma van Mozilla. Dit is gebaseerd op Mozilla MailNews. Met Lightning kun je hieraan een agenda toevoegen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
W Postelmans
Berichten: 385
Lid geworden op: 14 september 2016, 16:37
Locatie: Schoten, Belgie
    Windows 10 Firefox

Mail printen i.p.v. verzenden

Bericht door W Postelmans »

Ik heb enkele contactenlijsten die ik gebruik om informatie aan de leden van verenigingen te zenden. Echter enkele van die contacten lezen, omwille van verschillende redenen, hun email vrijwel nooit. Zij vragen om de informatie die ik hen normaal gezien via email zendt, in hun (niet elektronische) postbus te deponeren.

Weet iemand of er bijv. een add-on voor Thunderbird bestaat waarmee ik, voor enkele van de in de hoofding van een bericht vermelde contacten, een mail kan printen i.p.v. naar hun email adres verzenden?

Alvast bedankt voor de hulp.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Android Firefox
Contacteer:

Re: Mail printen i.p.v. verzenden

Bericht door nirwana »

Thunderbird is een mailprogramma, geen print-toepassing.

Ik zou daarom deze mensen van de verzendlijst halen, tellen hoeveel dit er zijn en dan zoveel maal de mail afdrukken.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
W Postelmans
Berichten: 385
Lid geworden op: 14 september 2016, 16:37
Locatie: Schoten, Belgie
    Windows 10 Firefox

Re: Mail printen i.p.v. verzenden

Bericht door W Postelmans »

Zo doe ik het nu. Maar soms vergeet ik om die prints manueel aan te sturen (veruit de meeste van mijn mails moeten niet bijkomend geprint worden), daarom zou het gemakkelijker zijn als die prints automatisch "uit de printer zouden rollen".
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Android Firefox
Contacteer:

Re: Mail printen i.p.v. verzenden

Bericht door nirwana »

Sorry, daarvoor ken ik geen pasklare oplossing. Maar misschien dat een ander forumlid daar ervaring mee heeft.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
Pettic
Berichten: 3828
Lid geworden op: 28 november 2004, 11:45
Locatie: Rotterdam
    Android Firefox

Re: Mail printen i.p.v. verzenden

Bericht door Pettic »

Ik denk dat het volgende je kan helpen.
Installeer in Thunderbird de extensie FiltaQuilla. Download deze eerst met je browser via https://addons.mozilla.org/thunderbird/ ... ltaquilla/ en installeer die daarna handmatig in Thunderbird. Na de herstart open je de opties van FiltaQuilla en zorg je ervoor dat [Print] is aangevinkt.
Maak nu een nieuw berichtenfilter aan (Menu Extra> Berichtenfilters) en geef dat een pakkende naam.
Zet een vinkje bij [Na verzenden] en haal het vinkje weg bij [Ophalen ..].
Kies (Moet voldoen aan één van het volgende).
Daaronder maak je voor elke gewenste ontvanger een regel aan met [+].
In de regel kies je [Aan] [Bevat] [het e-mailadres].
Bij "Deze acties uitvoeren:" kies je voor [Print].
Daarna op [OK].
In het filteroverzicht klik je op het filter en onderaan kies je bij "Geselecteerde ..." Postvak IN> Verzonden.
Probeer het eerst uit met een of meer testadressen.
Zorg er eerst voor in TB dat de printer goed staat ingesteld.
Laatst gewijzigd door Pettic op 18 augustus 2017, 15:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Windows; Firefox; Thunderbird
Gebruikersavatar
W Postelmans
Berichten: 385
Lid geworden op: 14 september 2016, 16:37
Locatie: Schoten, Belgie
    Windows 10 Firefox

Re: Mail printen i.p.v. verzenden

Bericht door W Postelmans »

Hartelijk bedankt! Dit lijkt een goede oplossing te zijn die mij (zoals we in Vlaanderen zeggen) "het leven zal vergemakkelijken".
Ik zal het eens uitproberen en je laten weten of het lukte!
Mvg,
Gebruikersavatar
W Postelmans
Berichten: 385
Lid geworden op: 14 september 2016, 16:37
Locatie: Schoten, Belgie
    Windows 10 Firefox

Re: Mail printen i.p.v. verzenden

Bericht door W Postelmans »

Hallo Pettic,

Ter informatie: je oplossing lijkt te werken, maar ik moest langs een omweg gaan. Immers de "filters" lijken enkel te werken op ontvangen berichten, niet op "te verzenden" of "net verzonden" berichten. Om dit probleem te omzeilen zend ik het te printen bericht, door in de adresboek entries van de bestemmelingen die het bericht graag "op papier" ontvangen mijn eigen email adres te zetten, naar mezelf. Die berichten komen dan na "verzending" terug in mijn eigen inbox. En daar worden de "filters" wel toegepast. Het printen zelf lijkt mooi te werken, maar ik ondervond wel nog een ander probleempje: mijn printer was een netwerkprinter, omdat ik meerdere PC's in gebruik heb was mijn printer via een USB kabel verbonden met een USB ingang van mijn ASUS netwerk router. Echter van zulk een verbinding lijkt de add-on geen kaas gegeten te hebben (vindt de networkprinter niet): ik moest dus mijn printer rechtstreeks met een USB poort van mijn PC verbinden, en daarna werkt het.
Plaats reactie