nieuwe adressen en lijsten worden niet opgeslagen

Mozilla Thunderbird is het e-mailprogramma van Mozilla. Dit is gebaseerd op Mozilla MailNews. Met Lightning kun je hieraan een agenda toevoegen.
Plaats reactie
Aartvj
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 september 2017, 17:54
    Windows 10 Firefox

nieuwe adressen en lijsten worden niet opgeslagen

Bericht door Aartvj »

Wanneer ik in het adressenboek van Thunderbird een nieuw adres of lijst aanmaak, verdwijnt deze wanneer ik uit thunderbird ga. De bestaande blijven wel zichtbaar. Wat kan er aan de hand zijn. Ik heb met photoshop een vergelijkbaar probleem.
Torzan
Berichten: 800
Lid geworden op: 16 januari 2016, 13:08
    Windows 7 Firefox

Re: nieuwe adressen en lijsten worden niet opgeslagen

Bericht door Torzan »

Mogelijk is je persoonlijk-adresboekbestand beschadigd; zie ook deze supportvraag bij Mozilla.

Klik op het menu Help (Alt+H, of via de menuknop) > Probleemoplossingsinformatie, daarna op Map openen. Sluit Thunderbird, en hernoem het bestand abook.mab naar abook.mab.old in het geopende verkennervenster (= je profielmap). Herstart Thunderbird en kijk of toevoegen lukt. Bestaande adressen die verloren zijn gegaan, kun je uit het oude bestand halen (open het als tekstbestand), of wellicht kun je voor de bovenstaande stappen nog adressen exporteren naar een bestand dat je daarna weer kunt inlezen. Dat exporteren en importeren doe je in het geopende adresboek, menu Extra (Alt-X).

Zie ook deze pagina. Als ik me niet vergis, duiden *-n.mab-bestanden, waarin n een getal is, op een probleem; een gezond profiel heeft alleen abook.mab en history.mab, dus geen abook-1.mab etc.

Met Photoshop heeft het denk ik niets te maken.
Plaats reactie