verzonden mail komt niet in map verzonden

Mozilla Thunderbird is het e-mailprogramma van Mozilla. Dit is gebaseerd op Mozilla MailNews. Met Lightning kun je hieraan een agenda toevoegen.
Gesloten
koosr46
Berichten: 78
Lid geworden op: 28 augustus 2016, 9:02
    Windows 10 Firefox

verzonden mail komt niet in map verzonden

Bericht door koosr46 »

Ik heb gisteren 2 nieuwe pop3 accounts aangemaakt en wel op de zelfde manier
bij de laatste krijg ik een foutboodschap;

Er is onvoldoende schijfruimte om nieuwe berichten te downloaden. Verwijder oude e-mail, maak de prullenbak leeg,
comprimeer e-mailmappen en probeer het opnieuw.

Er is een fout opgetreden bij het opslaan van het bericht naar de map Verzonden. Opnieuw proberen?

De mail wordt wel verzonden, maar kan het niet controleren

Ik heb meerdere accounts, bij allemaal staat een icoontje wat lijkt op een monitor bij verzonden
Bij het probleemgeval staat een mapje

Ik heb gisteren al tig keer geprobeerd om het goed te krijgen, helaas lukt niet
Gebruikersavatar
W Postelmans
Berichten: 385
Lid geworden op: 14 september 2016, 16:37
Locatie: Schoten, Belgie
    Windows 10 Firefox

Re: verzonden mail komt niet in map verzonden

Bericht door W Postelmans »

Dit is misschien een onnodige vraag, maar heb je al eens gekeken of de schijf (partitie) waarop je mailboxen staan niet vol is? Je kan die schijf identificeren in "Instellingen, Serverinstellingen, helemaal onderaan in "Lokale Map:"". En heb je "Add-Ons" geinstalleerd en/of geactiveerd?
koosr46
Berichten: 78
Lid geworden op: 28 augustus 2016, 9:02
    Windows 10 Firefox

Re: verzonden mail komt niet in map verzonden

Bericht door koosr46 »

Dat is geen domme vraag, laat ik dat voorop stellen.
Ik heb zonet nog een account aangemaakt in Gmail en toen in Thunderbird aangemaakt
Geen enkele probleem.
Het bewuste account in TB verwijderd, weer aangemaakt in TB, hetzelfde probleem
Schiet mij maar lek
Gebruikersavatar
W Postelmans
Berichten: 385
Lid geworden op: 14 september 2016, 16:37
Locatie: Schoten, Belgie
    Windows 10 Firefox

Re: verzonden mail komt niet in map verzonden

Bericht door W Postelmans »

Nog enkele vraagjes:

Kan je via webmail de berichten in dat "foutieve" Gmail account wel bekijken? Kan je bijv. met webmail eens "in" dat account gaan en hier melden of er in de webmail inbox van die "user" niet exceptioneel grote (of vele) berichten staan?

Dat account dat tegenstribbelt, is dat ook een Gmail account?

Zou je hier aub screenshots van de "Accountinstellingen", de "Serverinstellingen" en de "Schijfruimte" van het niet-werkende account kunnen bijvoegen; natuurlijk nadat je eerst overal de namen (accountnaam, email adres, bestandsnamen, ...), waarmee je kan geidentificeerd worden, onleesbaar gemaakt hebt?
koosr46
Berichten: 78
Lid geworden op: 28 augustus 2016, 9:02
    Windows 10 Firefox

Re: verzonden mail komt niet in map verzonden

Bericht door koosr46 »

ik heb het al opgelost, nieuw account gemaakt en probleem account verwijderd
Bedankt voor de moeite
slotje erop svp[
Gebruikersavatar
W Postelmans
Berichten: 385
Lid geworden op: 14 september 2016, 16:37
Locatie: Schoten, Belgie
    Windows 10 Firefox

Re: verzonden mail komt niet in map verzonden

Bericht door W Postelmans »

Nog even een vraagje om eventueel toekomstige gelijkaardige problemen op te kunnen lossen: heb je het probleem opgelost door dat "foutieve" account uit Gmail, of uit je Thunderbird accounts, te verwijderen en te "vervangen" door een nieuw account aub?
koosr46
Berichten: 78
Lid geworden op: 28 augustus 2016, 9:02
    Windows 10 Firefox

Re: verzonden mail komt niet in map verzonden

Bericht door koosr46 »

ik heb het uit Thunderbird gehaald, toen een nieuw account aangemaakt in Gmail
toen beide accounts weer in TB en nu doen ze het allebei.
ik moet er nog bij zeggen dat ik dat foute account als standaard had benoemd
Maar het is nu weer zoals het moet zijn
Gebruikersavatar
W Postelmans
Berichten: 385
Lid geworden op: 14 september 2016, 16:37
Locatie: Schoten, Belgie
    Windows 10 Firefox

Re: verzonden mail komt niet in map verzonden

Bericht door W Postelmans »

OK, hartelijk bedankt Koos. Het lijkt er op dat de reden voor je probleem was dat een foutje in de definitie van, of een ongewone combinatie van kenmerken in, je account in Gmail een probleem veroorzaakte in de werking van de Thunderbird email client. Maar dat je probleem opgelost is, dat is het voornaamste!
Gesloten