Berichtgever naar ongewenst plaatsen

Mozilla Thunderbird is het e-mailprogramma van Mozilla. Dit is gebaseerd op Mozilla MailNews. Met Lightning kun je hieraan een agenda toevoegen.
Plaats reactie
tjein
Berichten: 60
Lid geworden op: 6 juli 2011, 17:17
    Windows 10 Firefox

Berichtgever naar ongewenst plaatsen

Bericht door tjein »

Ik kan dat enkel via Google rechtstreeks bij Gmail/Hotmail in te loggen . Daar pas kan je die berichten blijvend bij spam zetten.
Bij Thunderbird kan je dat niet , mss ben je dan geen Administrator ?
Gebruikersavatar
W Postelmans
Berichten: 385
Lid geworden op: 14 september 2016, 16:37
Locatie: Schoten, Belgie
    Windows 10 Firefox

Re: Berichtgever naar ongewenst plaatsen

Bericht door W Postelmans »

Je kan een "regel" aanmaken (zie Extra, Berichtenfilters) waarin je test of het email adres van die persoon in "Afzender" staat. Indien ja, kan je dat bericht markeren als "ongewenst" en naar een map verplaatsen waarin je alle ongewenste berichten wil plaatsen (of indien je van die afzender helemaal NIETS wil zien, misschien onmiddellijk het bericht verwijderen)?
Torzan
Berichten: 800
Lid geworden op: 16 januari 2016, 13:08
    Windows 7 Firefox

Re: Berichtgever naar ongewenst plaatsen

Bericht door Torzan »

Klik gewoon op het symbooltje voor Ongewenst (het vlammetje) naast de kolom Datum, uiteraard in de regel van het betreffende bericht. Hiermee train je het zelflerende filter en zou een soortgelijk bericht in het vervolg vanzelf in Ongewenst moeten komen.
Het gebruik van een berichtenfilter is een tweede optie.

Zie ook hier en hier.
Gebruikersavatar
W Postelmans
Berichten: 385
Lid geworden op: 14 september 2016, 16:37
Locatie: Schoten, Belgie
    Windows 10 Firefox

Re: Berichtgever naar ongewenst plaatsen

Bericht door W Postelmans »

Dat zou idd ook moeten werken. Echter in mijn TB (met SpamAssassin) heb ik dat al -tig keren gedaan, en hij lijkt het nog steeds niet te leren. Dus heb ik dat maar opgegeven. Met een filter werkt het prima.

Iedereen heeft zo zijn voorkeuren v.w.b. hoe een gewenst doel te bereiken.
tjein
Berichten: 60
Lid geworden op: 6 juli 2011, 17:17
    Windows 10 Firefox

Re: Berichtgever naar ongewenst plaatsen

Bericht door tjein »

Dank, ik heb geen melding van nieuwe antwoorden op het topic daarom wat laat nu . De meeste spam haalt TB eruit.
Omdat ik wat zuinig wil zijn met berichten die er elke dag zijn van bvb Pinterest , wil ik mijn smartphone sparen van al dat gedoe.
Via Google het naar ongewenst zetten is bb effectief . Via TB iets aanduiden is telkens maar iets tijdelijk ,plots waren de berichten er terug.
En als je weet dat afzenders(proff) zelfs kunnen zien wanneer je je email opent hoeft het voor mijn niet meer.
Het is mijn 10° jaar TB al, bravo.
Plaats reactie