Nieuwe berichten zichtbaar aan de tabbladen

Mozilla Thunderbird is het e-mailprogramma van Mozilla. Dit is gebaseerd op Mozilla MailNews. Met Lightning kun je hieraan een agenda toevoegen.
Plaats reactie
ReinierB
Berichten: 6
Lid geworden op: 27 oktober 2017, 12:20
    Windows 10 Firefox

Nieuwe berichten zichtbaar aan de tabbladen

Bericht door ReinierB »

Ik heb 5 mailadressen die ik voor mijn werk constant uit wil lezen maar er zijn er in de linker mappen kolom maar 3 a 4 zichtbaar, die vijfde zit als de rest is uitgevouwen buiten beeld.

Ik heb ze allemaal geopend in een eigen tabblad maar mis dus geregeld nieuwe berichten op account 4 en 5.

Is er een addon waarmee ik aan de tabbladen kan zien of er ongelezen mail is?
Door bv geaccentureerde letters of kleurtjes.

Ik krijg wel de nieuwe mail melding voor 5 seconden maar doordat ik ook wel eens even weg moet mis je die dan net, wet van Murphy.
Kom ik weer bij de PC, zie ik geen verschil en zou dan even alle tabbladen moeten doorklikken of de account mappen invouwen maar daar komt natuurlijk niet van.
Dus mis ik wel eens mail.

Mooie kleurtjes op de tabbladen lijken me ideaal.
Ik heb 52.4.0, 32 bit.

Alvast bedankt.
Gebruikersavatar
Pettic
Berichten: 3828
Lid geworden op: 28 november 2004, 11:45
Locatie: Rotterdam
    Windows 10 Firefox

Re: Nieuwe berichten zichtbaar aan de tabbladen

Bericht door Pettic »

Een van de mogelijkheden is dat je eerst via menu Beeld> Werkbalken> Mappenvensterwerkbalk activeert [v].
Je krijgt dan een drop-downmenu boven de accounts te zien.
Kies dan bijvoorbeeld 'Ongelezen mappen'. Je ziet dan alleen de ongelezen berichten.
Andere mogelijkheid is om via dat zelfde menu te kiezen voor 'Samengevoegde Mappen'; alle inboxen staan dan onder elkaar.
Optie 3 is het aanmaken van een 'opgeslagen zoekopdracht' (zie menu Bestand> Nieuw) en daar voor alle gewenste e-mailadressen aan te geven dat je zoekt op ongelezen berichten in de inbox.
Windows; Firefox; Thunderbird
Torzan
Berichten: 800
Lid geworden op: 16 januari 2016, 13:08
    Windows 7 Firefox

Re: Nieuwe berichten zichtbaar aan de tabbladen

Bericht door Torzan »

Om bij het oorspronkelijke probleem te blijven: ik zou eerst (zoals gebruikelijk bij problemen en Mozilla-producten) kijken of het niet aan een van je add-ons ligt, en dus Thunderbird starten in zijn Veilige modus. De tabbladen horen immers niet beperkt te zijn tot een bepaald aantal, m.a.w. je zou er nog steeds meerdere moeten kunnen openen en zien, zelfs van dezelfde mappen of accounts. Wellicht een add-on die iets met tabbladen doet en niet helemaal compatibel meer is?
ReinierB
Berichten: 6
Lid geworden op: 27 oktober 2017, 12:20
    Windows 10 Firefox

Re: Nieuwe berichten zichtbaar aan de tabbladen

Bericht door ReinierB »

#Pettic, Ga ik me even in verdiepen, bedankt

#Torzan, ik heb niet echt een probleem, ik heb de vijf verschillende accounts mooi boven in beeld.

Maar ik kan niet zien of er nieuwe mail is, de mappenstruktuur in de linker kolom is hoger als mijn beeld dus de onderste account zie ik niet blauw/vet worden.
Dat ze buiten beeld staan komt mede door mijn beeld instellingen, ik heb meerdere schermen op iets grotere afstand dus mijn resolutie staat op 125%.
Ik kan de mappen wel dichtvouwen maar op het moment dat ik op een tabblad klik om mail te checken klapt het account weer open en schuiven account 4 en 5 weer buiten beeld.
ReinierB
Berichten: 6
Lid geworden op: 27 oktober 2017, 12:20
    Windows 10 Firefox

Re: Nieuwe berichten zichtbaar aan de tabbladen

Bericht door ReinierB »

#Pettic, werkt goed, ik heb gekozen voor de FAVORIETE MAPPEN optie.
De belangrijke mappen als favoriet markeert en dat ruimt mooi op in het mappenvenster.
Daardoor schuift alles wat naar boven en staan alle accounts in beeld.

Bedankt voor de hulp en meedenken, kalmpies aan doen.
Gebruikersavatar
Pettic
Berichten: 3828
Lid geworden op: 28 november 2004, 11:45
Locatie: Rotterdam
    Windows 10 Firefox

Re: Nieuwe berichten zichtbaar aan de tabbladen

Bericht door Pettic »

Mooi zo, goede oplossing als die werkt voor je. Je ziet dat je op verschillende manieren tot een oplossing kan komen.
Windows; Firefox; Thunderbird
Gebruikersavatar
W Postelmans
Berichten: 385
Lid geworden op: 14 september 2016, 16:37
Locatie: Schoten, Belgie
    Windows 10 Firefox

Re: Nieuwe berichten zichtbaar aan de tabbladen

Bericht door W Postelmans »

Misschien ben ik te laat, maar hier is een ideetje: ik heb eens in "Beeld, Mappen" "Samengevoegde" gekozen. Dan lijkt TB de mappen te tonen gesorteerd op mapnaam, en dat in alfabetische volgorde van mapnaam. Als eerste krijg ik dan onder de titel "Inbox" al de inboxen van al mijn accounts te zien (waarin gekleurd aangegeven wordt hoeveel "ongelezen" berichten er staan te wachten), daarna onder de titel "Prullenbak" alle prullenbakken van al mijn accounts, en zo verder. Omdat vele gebruikers veruit de meeste aandacht willen geven aan wat er nieuw binnenkomt in de "Inboxen", kan deze instelling een goed overzicht geven van wat er staat te wachten in de inboxen van al de in TB gedefinieerde accounts.
Plaats reactie