Mails komen binnen in meer mappen

Mozilla Thunderbird is het e-mailprogramma van Mozilla. Dit is gebaseerd op Mozilla MailNews. Met Lightning kun je hieraan een agenda toevoegen.
Gebruikersavatar
W Postelmans
Berichten: 385
Lid geworden op: 14 september 2016, 16:37
Locatie: Schoten, Belgie
    Windows 10 Firefox

Re: Mails komen binnen in meer mappen

Bericht door W Postelmans »

Ik heb ook een GMAIL account dat in IMAP afgehandeld wordt. De mappen "Belangrijk" en "Alle Berichten" zijn GMAIL-specifieke mappen (op de GMAIL server) die niet naar TB hoeven gecopieerd te worden, immers de berichten in die mappen zijn copieen van berichten die ook reeds in andere mappen (bijv. INBOX) staan. Je kan dus deze GMAIL-specifieke mappen gerust "unsubscriben" in de accountdefinitie in je TB (dat heb ik gedaan), dan krijg je de inhoud van die GMAIL mappen niet meer in je TB account. Of je kan de raad die gegeven wordt in het antwoord van TORZAN nalezen en de daar gegeven raad opvolgen. De support persoon op dat forum lijkt veel meer van de internals van GMAIL te kennen dan ik.
gsm
Berichten: 46
Lid geworden op: 2 november 2014, 12:46
    Windows 7 Firefox

Re: Mails komen binnen in meer mappen

Bericht door gsm »

Belangrijk is inderdaad een map en die heb ik unsubscribed maar alle berichten is bij mij geen map maar gewoon een box.
Vreemde is dat het niet altijd gebeurd dat mails in meerdere boxen terecht komen want zojuist kreeg ik een mail alleen in de in box.
En het gebeurd in alle gmail accounts.
Ik ga bij alle gmail accounts de map belangrijk unsubscriben en dan eens kijken of dat helpt
Heb je de map "ster" en "notes" nodig ? Anders unsubscribe ik die ook.
Gebruikersavatar
W Postelmans
Berichten: 385
Lid geworden op: 14 september 2016, 16:37
Locatie: Schoten, Belgie
    Windows 10 Firefox

Re: Mails komen binnen in meer mappen

Bericht door W Postelmans »

Normaal heb je in TB enkel de standaard mailboxen nodig, m.a.w. de mailboxen die gebruikt worden in zowat iedere mail client (TB, outlook, live mail, mail, outlook express, ...). Dit zijn Postvak IN, Concepten, Verzonden, Archieven, Ongewenst en Prullenbak ("Archieven" wordt enkel aangemaakt zodra je ook echt "archiveert"). Let op: deze namen kunnen in een andere taal staan. Dit kan veroorzaakt zijn door de taal die ingesteld is bij je account bij je ISP, maar ook door de taal die je ingesteld hebt in je TB of in een andere "mail client" (bijv. die op je smartphone). Let ook op dat je misschien ook "standaard" mappen hebt (en nodig hebt) die je zelf aangemaakt hebt met een naam van jou keuze. Ik maakte zo bijv. een map "Vermoedelijke SCAMs" aan waar ik, via "rules", al de binnenkomende mails plaats die volgens mijn eerste screening waarschijnlijk als "SCAM" kunnen aangemerkt worden.
Als je in je TB account mappen opmerkt die een heel andere ("exotische") naam hebben (zoals "Ster, Belangrijk, Alle Mail, ...") en die niet (een vertaling van) 1 van de mapnames hierboven zijn, kan je heel waarschijnlijk die map "unsubscriben" zonder dat je functionaliteit verliest (dit natuurlijk als je persoonlijke manier van werken niet vereist dat je die "exotische" mapnamen blijft gebruiken, bijv. om je inkomende mails te klasseren naar "soort" of "belangrijkheid").
Ik zou iedere zulke "exotische" map die je in je TB account vind, unsubscriben (doe dit best 1 voor 1 en ga pas verder met de volgende zodra je zeker bent dat je kan "overleven" zonder de vorige). Na dat unsubscriben stop en herstart je TB (is niet altijd echt nodig, maar dit geeft je meestal een meer zuivere overgang), en check je of je zonder die map nog steeds je werk kan doen op de manier waarop je wenst te werken. Dan doe je hetzelfde met de volgende "exotische" map, tot je alle "onnodige ballast" unsubscribed hebt.
gsm
Berichten: 46
Lid geworden op: 2 november 2014, 12:46
    Windows 7 Firefox

Re: Mails komen binnen in meer mappen

Bericht door gsm »

Bedankt voor je uitleg en ik ga met unsubscribe stoeien
Plaats reactie