Thunderbird een onveilige app (volgens Google)

Mozilla Thunderbird is het e-mailprogramma van Mozilla. Dit is gebaseerd op Mozilla MailNews. Met Lightning kun je hieraan een agenda toevoegen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
llorrell
Berichten: 33
Lid geworden op: 19 oktober 2015, 10:58
    Windows 7 Firefox

Thunderbird een onveilige app (volgens Google)

Bericht door llorrell »

Na een mailtje van Google om mijn beveiligingsinstellingen te controleren heb ik op aanraden van Google "minder veilige apps" de toegang tot mijn account laten weigeren.
Gevolg: Ik kon in Thunderbird mijn mail niet meer binnenhalen. Er verscheen de mededeling "Verzending van wachtwoord voor gebruiker ik@gmail.com is niet gelukt. Mailserver pop.gmail.com antwoordde: Web login required: https://support.google.com/mail/answer/78754".

Ik heb toen maar weer de minder veilige apps toestemming gegeven voor toegang tot mijn account. En toen kwam de post weer binnen in Thunderbird.

Kennelijk beschouwt Google Thunderbird als een onveilige app. Is hier binnen Thunderbird iets aan te doen?
Torzan
Berichten: 800
Lid geworden op: 16 januari 2016, 13:08
    Windows 7 Firefox

Re: Thunderbird een onveilige app (volgens Google)

Bericht door Torzan »

Heb je wel de meest recente versie van Thunderbird? Dit zou niet meer mogen voorkomen na 52.1.

Kijk ook even naar deze supportvraag en met name de genoemde bug. Mocht dat niet helpen, zul je moeten wachten op versie 55 of zou je een bètaversie kunnen installeren. Meer info over Thunderbird en Gmail kun je hier vinden.
Gebruikersavatar
llorrell
Berichten: 33
Lid geworden op: 19 oktober 2015, 10:58
    Windows 7 Firefox

Re: Thunderbird een onveilige app (volgens Google)

Bericht door llorrell »

Wat betreft mijn Thunderbird-versie, dit is: 52.5.0 (32-bits). Dus dat zit goed.
De laatste link is erg verhelderend. Dat heb ik maar ge-pdf-ed, want het is een flink stuk tekst. Maar het maakt duidelijk wat Google aan het doen is.

Dank je wel voor je hulp :)
Gebruikersavatar
giant
Berichten: 140
Lid geworden op: 11 mei 2011, 15:11
Locatie: Oost Nederland
    Android Firefox

Re: Thunderbird een onveilige app (volgens Google)

Bericht door giant »

Ik zie dat je gmail via pop3 binnenhaalt.
Als je dit via IMAP doet beschouwt Google Thunderbird als veilig.
Bij andere providers krijg je ook vaak bij het gebruik van pop3 de mededeling onveilig.
Plaats reactie