thunderbird

Mozilla Thunderbird is het e-mailprogramma van Mozilla. Dit is gebaseerd op Mozilla MailNews. Met Lightning kun je hieraan een agenda toevoegen.
Plaats reactie
dinoalcedo
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 december 2017, 16:37
    Windows 10 Spartan

thunderbird

Bericht door dinoalcedo »

Ik probeer mijn naam in het hoofd van een email-bericht te zetten maar het systeem zet er consequent "van mij" in. Hoe kan ik dat veranderen in een naam,die ik zelf wil zien
Gebruikersavatar
W Postelmans
Berichten: 385
Lid geworden op: 14 september 2016, 16:37
Locatie: Schoten, Belgie
    Windows 10 Firefox

Re: thunderbird

Bericht door W Postelmans »

In de kop van een bericht dat je zelf zendt zet TB de naam van accountnaam vanuit het account waaruit je zendt. Dat account zie je links op je scherm. Als je met je muis op de naam van het account gaat staan, en je klikt rechts, en dan "Instellingen", dan krijg je een layout waar bovenaan het veld "accountnaam" staat. De naam die je daarin zet zal na een stop en herstart van TB achter de "van" gezet worden.
Torzan
Berichten: 800
Lid geworden op: 16 januari 2016, 13:08
    Windows 7 Firefox

Re: thunderbird

Bericht door Torzan »

Dit is standaardgedrag om logische redenen. Je ziet alleen 'mij' in het Van-veld van een door jezelf verzonden bericht als de instelling 'Van personen in mijn adresboek alleen weergavenaam tonen' in Opties/Voorkeuren > paneel Weergave > tabblad Geavanceerd is ingeschakeld, en daarbij dat eigen adres zich ook in je adresboek bevindt (waarschijnlijk onder 'Verzamelde adressen'), of een primair e-mailadres van de account is, of een extra aangemaakte identiteit ervoor. Een intern trucje met herkenning dus; een ander ziet gewoon wat men moet zien.

Zie ook dit supportartikel, dat enigszins is verouderd, waardoor de locatie/schermafbeelding van de instelling en de info over een beschikbare (maar verondersteld overbodige) add-on niet meer klopt.
Plaats reactie